Låt oss prata om posten

Det var någon som tidigare skrev att utländska paket får nytt id-nummer när det kommer till sverige. Jag är riktigt nervös över ett paket som enligt royal mails tracking kom till sverige i torsdags men som jag fortfarande inte sett röken av. även om jag går in på post nord med det brittiska spårningsnumret så står det att det anlänt till sverige för en vecka sedan. men inget mer. Har försökt maila men de svarar inte. någon som har något tips på hur jag kan försöka lista ut var paketet är?

Jag har skickat efter saker som har skickats med Royal Mails och det tog också väldans tid från det att det hamnade i Sverige tills det att den hamnade hos mig. Och det stämmer att det får nytt ID-nummer.
 
PostMord lyckas...Igen. :meh:
Min hovis skickar pappersfaktura med 10 dagars betalningsfrist. Fakturan var skickad 8e december skulle det visa sig. Tyckte att det var märkligt att jag inte fått fakturan i måndags, då det hade gått 10 dagar sedan den (förmodligen) skulle varit utställd. Så messar honom och får alla betalningsuppgifter, det var nemas problemas. :up: Idag 21a december, efter 10 arbetsdagar, kom fakturan. :banghead:
 
Tror nog att det har gått sönder i hanteringen. Och man ska inte skicka kontanter... Men visst är det tråkigt :(
Om det gått sönder i hanteringen borde det inte vara ihoptejpat. Har det gått sönder i hanteringen och de sett det så läggs allt i en påse med en "oj det har visst gått sönder"-text på. Jag har fått trasig post på det sättet. De tejpar inte bara ihop och skickar vidare.
 
Om det gått sönder i hanteringen borde det inte vara ihoptejpat. Har det gått sönder i hanteringen och de sett det så läggs allt i en påse med en "oj det har visst gått sönder"-text på. Jag har fått trasig post på det sättet. De tejpar inte bara ihop och skickar vidare.

Jag får ganska ofta ihoptejpade paket, tror att det är normalt förfarande? Oftast har allt innehåll funnits kvar.
 
Jag får ganska ofta ihoptejpade paket, tror att det är normalt förfarande? Oftast har allt innehåll funnits kvar.
Jag har fått det i en påse när det varit trasigt, sen har det suttit en lapp om hur man anmäler till postnord. Men då var det tomt, det var det ju i det här fallet också.
När jag inte fått det i påse så har det inte varit tejpat heller, bara mosat
 
Tydligen tyckte dagens brevbärare att lådan vad för liten för paketet och beslöt sig då för att göra en modifiering. Sjyst.... 20180704_151147.jpg
 
Den postlådan du har brukar gå sönder av sig själv efter ett tag. Behöver inte vara någons fel. Metallpinnens fäste släpper i ena sidan.
 
Jag har ytterligare en fin PostMordshistoria. Först kontaktade jag kundtjänst och rådfrågade då jag ville skicka spårbart paket till utlandet. Fick då bedked om att det var rekommenderat som gällde, och att de 200 grammen över maxvikten inte var någon fara. Bokade alltså frakt + extraförsäkring för nästan 300:-.

Tio dagar senare får jag brev om att jag ska hämta ut min försändelse då den vägde för mycket och inte kunde skickas. Åkte in till kontoret och fick då betala ny frakt(380:-), gick inte att få spårbart eller försäkrat alls :confused: Detta var den 15 juni. 29 juni hör mottagaren av sig och undrar försynt om jag skickat paketet. Det har nämligen fortfarande inte kommit fram...
 
Brukar gå lätt att fixa lådan/locket med något man fäster metallpinnen med. Kan även ta bort pinnen och sätta dit skruv och mutter i båda ändarna.
 
Jo jag också.
Saken är den att vi precis satt upp en ny låda för att kunna tillfredställa deras krav på att lådan ska sitta på 1 meters höjd för ett de delar ut med bil.
DEn jag pajade var en hemgjord vackert målad men för liten naturligtvis. Så jag knackade ner posten lite lätt och hela lådan sprack i 6 delar och låg på marken med posten ovanpå. :devil:. Jag tror jag tog med posten tillbaka och ställde upp träbitarna och skrev ett litet brev. Nästa dag hade grannen spikat ihop lådan och satt upp den :heart. Han var husvakt . jag hade kunnat krama om gubben
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp