Bukefalos 28 år!

Låt oss prata om posten

Bara att gratulera :D
Tack :)
Jag hade ingen större förhoppning att det skulle finnas en chans innan midsommar men ibland händer under tydligen rejält.
Hade jag vetat om det svarta hålet så hade jag kunnat leta reda på det i vintras när jag faktiskt var i Hallsberg och fyllt det med något lämpligt material, men får hålla utkik på tåget när jag åker genom och se om jag kan hitta det och kanske lotsa någon som bor närmare att lösa det istället.
 
Tja just Hallsberg verkar vara et Svart hål....
En vän med seminstation inväntade två seminlådor från samma avsändare, den ena kom fram, den andra finns visst i....Hallsberg:mad:
Den borde inte ens ha åkt den vägen:angel:
Så ja, jag påstår att just Hallsberg är ett svart hål, som suger in brev och paket:wtf:

Ungefär som Bräcke då när den centralen var igång. Gick det via Umeå brukade det funka ok men såg man på spårningen att det var på väg till Bräcke var det kört :meh:
 
Som vanligt överträffar UPS sig själva, mailavisering: leverans imorgon eftermiddag, verkligheten = leverans alldeles nyss ända in i hallen, slå det den som kan. :love:
 
Idag har Postnord levererat ett brev till mig.

Bara det är det är min brors namn och adress på kuvertet. Vi har samma efternamn, och de två första siffrorna i postnummret är samma, annars skiljer allt.

Och vårt efternamn är inte SÅ ovanligt.
En gång fick jag ett brev som skulle till en karl på samma gata. Våra efternamn stavas nästan lika.
Två (2) gånger har jag fått paketavier från Postnord :grin: som skulle till någon på Bring med samma efternamn minus en bokstav.
 
Jag har bott i 39 år i samma trapp och fått ett (1) brev fel. En som bodde mitt emot mig med samma förnamn. Det drar ner statistiken lite :D.
 
Är det någon här som vet hur Postnord hanterar en försändelse från Royal Airmail när det går som International Tracked? Räknas det till brev eller paket när det når Sverige?

Jag väntar på ett paket från UK och betalade lite extra för att få ett tracking number och på under 24 h nådde det Sverige, därefter är det inte längre sökbart. Royal Airmail hänvisar till Postnords söktjänst och den ger ingen träff. Men om Postnord registrerat försändelsen som brev kanske det inte är särskilt konstigt? Eller snurrar det helt enkelt runt på Arlanda ännu utan att ha registrerats? Så många frågor :D

Mvh Otålig
 
Är det någon här som vet hur Postnord hanterar en försändelse från Royal Airmail när det går som International Tracked? Räknas det till brev eller paket när det når Sverige?

Jag väntar på ett paket från UK och betalade lite extra för att få ett tracking number och på under 24 h nådde det Sverige, därefter är det inte längre sökbart. Royal Airmail hänvisar till Postnords söktjänst och den ger ingen träff. Men om Postnord registrerat försändelsen som brev kanske det inte är särskilt konstigt? Eller snurrar det helt enkelt runt på Arlanda ännu utan att ha registrerats? Så många frågor :D

Mvh Otålig
Mitt brev från nåt utland låg ju 11 dagar i Hallsberg,sen några dar i Rosersberg. Sen levererades det i brevlådan utan avisering. Trots att det skulle aviseras.
 
Är det någon här som vet hur Postnord hanterar en försändelse från Royal Airmail när det går som International Tracked? Räknas det till brev eller paket när det når Sverige?

Jag väntar på ett paket från UK och betalade lite extra för att få ett tracking number och på under 24 h nådde det Sverige, därefter är det inte längre sökbart. Royal Airmail hänvisar till Postnords söktjänst och den ger ingen träff. Men om Postnord registrerat försändelsen som brev kanske det inte är särskilt konstigt? Eller snurrar det helt enkelt runt på Arlanda ännu utan att ha registrerats? Så många frågor :D

Mvh Otålig
De gånger jag fått spårbara brev från uk så tog det någon dag mellan att den försvann från uk mail tracking tills den gick att spåra på svenska postens sida.
 
Som vanligt överträffar UPS sig själva, mailavisering: leverans imorgon eftermiddag, verkligheten = leverans alldeles nyss ända in i hallen, slå det den som kan. :love:
Hit kör inte UPS själva utan de lämnar över paketen till posten som kör hit. Det leder till att man helt plötsligt måste diskutera med två bolag som skyller på varandra när något blir fel. Been there, Done that. :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Har beställt, och beställer fortfarande en hel del grejer från Kina. Tycker det är så himla fantastiskt att det kan ta paketen en vecka att anlända hela den långa vägen till Sverige, spårbara och bra, för att sedan när de kommer innanför Sveriges gränser bara antingen 1. Försvinna helt med sista spåret "sorterat i.." eller 2. bli utlämnade till fel adress. Mest intressant var ett paket som var beställt till min adress som vanligt, men avin kom till grannen såg jag i efterhand när det kontrollerades. Vi heter ingenting lika alls och husnumren är inte heller liknande. Det paketet "försvann" också tillslut eftersom jag inte hade hämtat ut det. Statistiken är sådär 50/50 att jag ens får paketen, som tur var mest billiga grejer förutom det försvunna paketet med felskickad avi som faktiskt var en rätt dyr julklappströja :(


HUR kan det få FORTSÄTTA fungera såhär dåligt?? :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.

Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?

Det kom aldrig fram men jag behövde aldrig betala, nelly skulle kräva posten på det, tror aldrig de kommer få något från posten. Men inte mitt problem.
 
HUR kan det få FORTSÄTTA fungera såhär dåligt?? :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

För att ingenting är PostNords fel, utan konsumenten. Tex inte märker sin låda tillräckligt tydligt (räcker neonskyltar mån tro?), inte väljer att betala extra för att få leveransen spårbar så det finns bevis för att den är borta, inte skrivit rätt adress, inte ringt och dubbelkollat att försändelsen är skickad eller så är det säkert Bring som kört ut leveransen till fel ställe.

Eller så var man inte hemma när de knackade på.
 
För att ingenting är PostNords fel, utan konsumenten. Tex inte märker sin låda tillräckligt tydligt (räcker neonskyltar mån tro?), inte väljer att betala extra för att få leveransen spårbar så det finns bevis för att den är borta, inte skrivit rätt adress, inte ringt och dubbelkollat att försändelsen är skickad eller så är det säkert Bring som kört ut leveransen till fel ställe.

Eller så var man inte hemma när de knackade på.
Inte slagit in tillräckligt bra så innehållet har rasat ut. Vi hittade en liten hörapparat som ramlat ur ett tunt litet kuvert under en stor sorteringsapparat på golvet i en jättestor anläggning. Nån fick krypa under och leta, oops där låg den. Kunden fick sin apparat och det tunna kuvertet. Han hade inget att klaga på sa han :). Men reklamationsavdelningen fick beröm.
Men det var längesen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp