Bukefalos 28 år!

Låt oss prata om posten

När Adlibris och PostNord samarbetar och riktigt lyckas. :love:

Beställde en bok på Adlibris i onsdags, skulle ta 2-5 vardagar att skicka men skickades redan igår. Snabb/miljöfrakt 1-3 dagar. Idag kom paketet, till och med i brevinkastet! Två superleveranser på samma vecka. :bump:
 
Har ett paket på väg hem, skickades i torsdags. Skulle vara framme på 1 arbetsdag enligt sidan jag beställde från. Vet ju sen innan att det inte alltid funkar med smsavi (sms som kommer dagen efter paket anlänt osv), så gick ner till utlämningen och efterlyste det. Inte där såklart men står på väg.
Mitt paket är fortfarande påväg, inget om att det är på väg vart eller liknande. Nu står det dessutom öppettider på servicestället det är inlämnat på när jag söker på mitt kolli.
Får väl se om det dyker upp på måndag, tydligen kan man inte ringa kundtjänst på helger och fråga vart paketet är, och de stänger vardagar klockan 17...
 
Har ett paket på väg hem, skickades i torsdags. Skulle vara framme på 1 arbetsdag enligt sidan jag beställde från. Vet ju sen innan att det inte alltid funkar med smsavi (sms som kommer dagen efter paket anlänt osv), så gick ner till utlämningen och efterlyste det. Inte där såklart men står på väg.
Mitt paket är fortfarande påväg, inget om att det är på väg vart eller liknande. Nu står det dessutom öppettider på servicestället det är inlämnat på när jag söker på mitt kolli.
Får väl se om det dyker upp på måndag, tydligen kan man inte ringa kundtjänst på helger och fråga vart paketet är, och de stänger vardagar klockan 17...

Men det är väl ändå rätt normalt att paket tar lite mer än en arbetsdag? Sidan du handlade på kan ju omöjligt lova att posten levererar så fort. Att DE levererar ut inom en arbetsdag kanake, men inte mer.
Står det "på väg" när du söker på det så är det säkert just det, på väg.
 
När Adlibris och PostNord samarbetar och riktigt lyckas. :love:

Beställde en bok på Adlibris i onsdags, skulle ta 2-5 vardagar att skicka men skickades redan igår. Snabb/miljöfrakt 1-3 dagar. Idag kom paketet, till och med i brevinkastet! Två superleveranser på samma vecka. :bump:

Du kanske fick min lyckokvot från Adlibris och PostNord! :D Beställde studielitteratur till sommarkursen från dem i slutet av maj och det paketet kom fram igår. Jäklar vad jag förbannat Adlibris och PostNord i tystnad.
 
Men det är väl ändå rätt normalt att paket tar lite mer än en arbetsdag? Sidan du handlade på kan ju omöjligt lova att posten levererar så fort. Att DE levererar ut inom en arbetsdag kanake, men inte mer.
Står det "på väg" när du söker på det så är det säkert just det, på väg.

Alltid fått dagen efter från sidan men självklart inget jag räknar med. Men att paket enbart står som på väg utan att anlända till sortering eller liknande efter 2 dygn sen inlämning känns sådär
 
Men det är väl ändå rätt normalt att paket tar lite mer än en arbetsdag? Sidan du handlade på kan ju omöjligt lova att posten levererar så fort. Att DE levererar ut inom en arbetsdag kanake, men inte mer.
Står det "på väg" när du söker på det så är det säkert just det, på väg.
9 dar från Hallsberg och fortfarande på väg :confused:
 
I Hallsberg brukar en hel del försvinna.... Tror att det finns något svart hål där:crazy:
Här försvinner hela utlämningsstället spårlöst ibland, chaufförerna hittade det iallafall inte på 3 försök förra sommaren så paketet gick tillbaks utomlands. :meh:
 
Fortfarande inte kommit fram? :nailbiting:




Jag har med paket ligger i Hallsberg, hade hoppats det skulle hinna fram innan midsommar men det känns ganska uteslutet nu.
Ingen större fara egentligen för det är inte jag som ska ha det :p
Det tog 10 dar till Hallsberg , sen 3 dar i Rosersberg. Har fått det i brevlådan igår. Ett brev, inte ens paket.
 
I måndags gjorde jag något riktigt spännande, beställde 30 kilo fryst hundfoder som skulle distribueras med Postnord. Firman jag beställde av packade beställningen i tisdags eftermiddags, på natten mellan tisdag och onsdag låg paketet på Postnords sorteringscentral, på onsdag morgon kl 08.35 på distributionscentralen, och slutligen hemkört till mig kl 11.35 samma dag. Två dygn från beställning till hemleverans! Är inte det makalöst bra? Jag är fortfarande chockad, och enormt lättad över att det inte kommer ligga 30 kilo fryst hundfoder som tinar och blir äckligt nånstans under midsommarhelgen.
 
I måndags gjorde jag något riktigt spännande, beställde 30 kilo fryst hundfoder som skulle distribueras med Postnord. Firman jag beställde av packade beställningen i tisdags eftermiddags, på natten mellan tisdag och onsdag låg paketet på Postnords sorteringscentral, på onsdag morgon kl 08.35 på distributionscentralen, och slutligen hemkört till mig kl 11.35 samma dag. Två dygn från beställning till hemleverans! Är inte det makalöst bra? Jag är fortfarande chockad, och enormt lättad över att det inte kommer ligga 30 kilo fryst hundfoder som tinar och blir äckligt nånstans under midsommarhelgen.
Varifrån?
 
Fortfarande inte kommit fram? :nailbiting:




Jag har med paket ligger i Hallsberg, hade hoppats det skulle hinna fram innan midsommar men det känns ganska uteslutet nu.
Ingen större fara egentligen för det är inte jag som ska ha det :p
Tja just Hallsberg verkar vara et Svart hål....
En vän med seminstation inväntade två seminlådor från samma avsändare, den ena kom fram, den andra finns visst i....Hallsberg:mad:
Den borde inte ens ha åkt den vägen:angel:
Så ja, jag påstår att just Hallsberg är ett svart hål, som suger in brev och paket:wtf:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp