Bukefalos 28 år!

Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dammsugit nedervåningen,deklarerat,laddat diskmaskinen,tvättat en matta,planterat om några blommor,grävt en halv ny rabatt,vattnat uteblommor, ätit sista jordgubbarna,så nu tänker jag åka till Ica o köpa nya och samtidigt hämta mina efterskickade nya skor (3 par) på vägen hem stannar vi hos bonden o klagar för att han inte plöjt något land åt mig eller varit här med lilla traktorn o rullat ut balarna samtidigt som jag rastar hundarna i hans skog.
Åhh Damen har varit riktigt kreativ idag
 
Inatt testade jag en av mina äldre masker som är lätt och skön men det fungerade tydligen inte då den åkte av på småtimmarna .Det märktes på jobbet ,Kom in och tog en kaffe och satt där ett tag och frågade om kollegan redan dragit iväg .Nä han sitter ju där sa dom och då satt han vid kaffeautomaten och jag trodde det var någon som var på besök :wtf: då jag inte tittade på honom.Verkar vara viktigt att få syre då man sover om man ska fungera dagtid
 
I morgon bitti ska jag till mitt nya arbetsplats på helgerna för att gå med en annan som är van. Jobbar varannan helg. Ledig alla tisdagar from nu.
Blir både spännande och tråkigt att börja jobba helg. Men vi är alla tvungna tyvärr. Ska köra maskin oxå vilket jag aldrig har gjort innan. Bara en gång förrut på en kurs i städning
 
Kollat lite på arbetsförmedligen igen. Hittade några som kan vara alternativ, men jag hatar att söka jobb, nästan varje gång jag sökt ett helt gäng (typ 20 +) så är det 2 som säger nej tack, resten svarar inte typ... Enstaka gånger har jag fått jobbet men tja, dom är lätträknade. Jag är dessutom "rädd" för att söka nytt, jag har ju för första gången ett fast jobb på heltid, och då är jag ändå snart 30 år. Det gör mig rädd att söker jag nytt, vad säger att jag får stanna kvar där och bli tillsvidare? :crazy:
 
20151017_133101.jpg

Idag fyller den här gubben 19 år! Men han är inte en dag över sju enligt honom själv :D
13 år har vi hängt ihop och jag hoppas på många fler. Födelsedagsfirandet blir att han får göra det han älskar mest och efter blir det några extra morötter och kanske tom lite havre. Det klår allt annat med hästlängder (hö hö ;)).
Senast igår fick han beröm över att han var så fin i kroppen, om än något mullig :angel:
 
Hittade precis Metros valkompass. Gjorde testet och fick det resultat som jag trott, vilket känns bra eftersom det borde tyda på att jag faktiskt har lite koll på de olika partierna :)
 
Alltså "bästa arbetsförmedlingen". Blir så provocerad. Tex 19 årig tjej, bor i en trea med pojkvän med hund (ar)? Verkar ha noll driv. Berättar om att bidragen inte räcker osv. Herregud människan är 19 år. Det är väl bara studera? Men inställningen verkar vara att det är bara skriva in sig på arbetsförmedlingen och invänta bidrag? Hon säger att det är svårt att ha råd med hyran. Men måste man som 19-åring bo i en trea? Är väl mer normalt att dela på en etta i den åldern? Och djur, har man det i det läget? Varför studerar de inte, flyttar, GÖÖÖÖÖR NÅGOT??
 
Alltså "bästa arbetsförmedlingen". Blir så provocerad. Tex 19 årig tjej, bor i en trea med pojkvän med hund (ar)? Verkar ha noll driv. Berättar om att bidragen inte räcker osv. Herregud människan är 19 år. Det är väl bara studera? Men inställningen verkar vara att det är bara skriva in sig på arbetsförmedlingen och invänta bidrag? Hon säger att det är svårt att ha råd med hyran. Men måste man som 19-åring bo i en trea? Är väl mer normalt att dela på en etta i den åldern? Och djur, har man det i det läget? Varför studerar de inte, flyttar, GÖÖÖÖÖR NÅGOT??
Började jobba x-tra när jag var 15 när jag flyttade hemifrån, till en omodern 1 a. 186:-kronor i månaden.
Gemensamhets badkar i källaren. Tvättstuga ute på gården.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 471
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp