Bukefalos 28 år!

Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg hem från jobbet. Helt färdig. Huvudet är mos efter så många dagar hemma :p Ikväll blir det ärtsoppa! (Ja jag vet, fel årstid men det är ju så gott!)
 
Snart dags för en ny tråd igen.
Jag fick i mig lite rester från i onsdags till sen lunch idag (lax och potatis). Borde väl göra nått annat än att att sitta i soffan som jag gjort senaste timmen :meh:
 
Sädesärlan sitter på taknocken och kvittrar som besatt! :love:

Hoppas hoppas hen får napp i dejtingen, jag vill ha sädesärlebo vid skorstenen igen!
Det låter dessutom så roligt när de joggar fram och tillbaka på altanens plasttak. :)

Du har inga problem med katter + sädersärlor = massaker?
 
Dammsugit nedervåningen,deklarerat,laddat diskmaskinen,tvättat en matta,planterat om några blommor,grävt en halv ny rabatt,vattnat uteblommor, ätit sista jordgubbarna,så nu tänker jag åka till Ica o köpa nya och samtidigt hämta mina efterskickade nya skor (3 par) på vägen hem stannar vi hos bonden o klagar för att han inte plöjt något land åt mig eller varit här med lilla traktorn o rullat ut balarna samtidigt som jag rastar hundarna i hans skog.

Har @LadyCovergirl smittat dig med duracellenergi? :nailbiting: *torkarpannansymbol* på dig du! :p
 
Vilat en stund och nu sitter jag här med kaffet och inser att mitt hem är kaos! O_o Det är hästtäcke i vardagsrummet, en spånbal samt en ullaredskasse full med hö i KÖKET?! :wtf: Och hallen är full av verktyg och nytvättad tvätt som halvvägs har hamnat in i sovrummet :cautious:
Leif har inte gjort sin del och köksbänken ser ut därefter :o:meh:
Alltså jag är den ständiga ordning och reda och var sak har sin plats. Vad hände? O_o:cautious:
Flitiga @dobbis vill du ha min adress? :idea::p
 
Vilat en stund och nu sitter jag här med kaffet och inser att mitt hem är kaos! O_o Det är hästtäcke i vardagsrummet, en spånbal samt en ullaredskasse full med hö i KÖKET?! :wtf: Och hallen är full av verktyg och nytvättad tvätt som halvvägs har hamnat in i sovrummet :cautious:
Leif har inte gjort sin del och köksbänken ser ut därefter :o:meh:
Alltså jag är den ständiga ordning och reda och var sak har sin plats. Vad hände? O_o:cautious:
Flitiga @dobbis vill du ha min adress? :idea::p
Dobbis har utökat sin restaurangverksamhet :D
 
Då var jag nydeklarerad .Revisorn sa det såg bra ut förutom att jag måste ha mer inkomster på företaget då jag kan ta ut över en halv årslön skattefritt .
Sedan märke jag att blinkersoljan var slut i Malung .Folk kan alla finesser på sin nya telefon men inte vad spaken till vänster om ratten vad den har för funktion.Så kom en unge på cykel i full fart och höll på att köra rakt in i min parkerade bil då han tittade på något annat .Skönt att vara ute i obyggden igen och klarat sig helskinnad .Vissa gånger verkar folk helt galna där .Dom kan komma och gå med en barnvagn och helt plötsligt lägga om och traska över gatan utan att se sig för utan att ens vara i närheten av ett övergångsställe .Det borde dom få lära sig på sfi hur man bär sig åt i trafiken .En gång höll jag på att köra på 2 olika självmordsförare av barnvagn och även ett gäng cyklister som helt sonika körde rakt ur och tänkte när jag klarat tre sådan tvärbromsningar så är det bäst att dra härifrån för den fjärde kanske inte går så bra Dom kan väl titta sig för så man vet vad dom tänkt göra .Nä jösses så negativ jag är
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 459
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp