Bukefalos 28 år!

Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ångest över plugget så stresshoppade 3 par skor till mini, på makens kort :angel: Tyvärr brukar han ge mig en räkning ändå när den dyker upp i brevlådan :meh: :p
Men nu har hon skor för sommarens olika väderlekar :) Får nog komplettera med ett par sandaler men vill se om vi får värme först :cautious:

Kanske kanske kanske har jag börjat fatta lite om fraser :nailbiting:
Den som vill och kan får gärna rätta denna meningen, antingen är det rätt, eller så får jag försöka igen :p

Nu blir det en vaniljlatte :d
 

Bifogade filer

  • 20180409_155136.png
    20180409_155136.png
    4,1 KB · Visningar: 45
Ångest över plugget så stresshoppade 3 par skor till mini, på makens kort :angel: Tyvärr brukar han ge mig en räkning ändå när den dyker upp i brevlådan :meh::p
Men nu har hon skor för sommarens olika väderlekar :) Får nog komplettera med ett par sandaler men vill se om vi får värme först :cautious:

Kanske kanske kanske har jag börjat fatta lite om fraser :nailbiting:
Den som vill och kan får gärna rätta denna meningen, antingen är det rätt, eller så får jag försöka igen :p

Nu blir det en vaniljlatte :d
Eh va?

Ber han dig betala barnets skor när de är köpta på hans kort? Har han inget med barnet att göra??

Hoppas jag fattat fel :crazy:
 
Jag har slut på kompost! Det räckte till två pallkragar, den tredje fick jag fylla med hästbajs. Nu är de fyllda med jord och näring och ska stå och gotta till sig i väntan på bättre tider. Kommer nog få fler kragar av svåger. Får väl gödsla dem med hästbajs också, för komposten är som sagt slut.. Det finns trädgårdskompost i mängder men den är fortfarande frusen. Får väl ha lite tålamod och vänta tills den tinat.

Imorgon ska jag till Jula och köpa pallkrageväxthus och fiberduk. Sen är jag redo för vår!
 
Hoppsan! jag skulle ha behövt ringt ett samtal och telefontiden stänger vid lunch om jag minns rätt? ingen katastrof egentligen men en sån där grej som legat på "projektlistan" pinsamt länge. :o Nytt försök en annan dag och hoppas jag kommer ihåg det i tid bara :banghead:Får kolla det närmare och lägga påminnelse i mobilen om jag kommer ihåg att lägga in påminnelse vill säga :rofl:

/hallonsaft som undrar varför jag ska låta alla andra göra såna pinsamma saker när man glatt kan erkänna sina egna och skratta åt eländet?
 
Eh va?

Ber han dig betala barnets skor när de är köpta på hans kort? Har han inget med barnet att göra??

Hoppas jag fattat fel :crazy:

Du har fattat fel. Vi har ett konto varifrån kläder, skor m.m. betalas ifrån som jag har på min bank. Jag betalar dock med hans kort så får han poäng som omvandlas till en pengacheck (som vi köper bränsle för) efter ett visst antal poäng så när räkningen kommer (räntefritt om man betalar hela summan när den kommer) får jag givetvis ge honom summan jag handlat för. Men man kunde ju önska man slapp liksom ;)
Min make har allt med sina barn att göra och ägnade halva sin lunch åt att diskutera skostorlekar med mig istället för att äta.
Ledsen om det missuppfattades som att han skulle vara en rövhatt. Han är precis tvärtemot :heart
 
Hemma från vårdcentralen och ett gäng stygn fattigare. Det är så skönt!!! Det var dock inte så skönt när hon skulle dra ur stygnen ur läppen :wtf:. Jag behöver inte antibiotika för även om det var lite varigt verkade det som att min kropp bestämt sig för att putta ut och bli irriterad på stygnen bara.

Jag fick titta hur det såg ut innan hon tejpade för och kirurgen som opererade har gjort ett superjobb! Visst kommer det synas lite men i stort sett hela läppen är intakt och när svullnaden går ner kommer det nog inte synas så mycket alls :bow::banana:
Hurra :bump::bump::bump::up:
 
Hoppsan! jag skulle ha behövt ringt ett samtal och telefontiden stänger vid lunch om jag minns rätt? ingen katastrof egentligen men en sån där grej som legat på "projektlistan" pinsamt länge. :o Nytt försök en annan dag och hoppas jag kommer ihåg det i tid bara :banghead:Får kolla det närmare och lägga påminnelse i mobilen om jag kommer ihåg att lägga in påminnelse vill säga :rofl:

/hallonsaft som undrar varför jag ska låta alla andra göra såna pinsamma saker när man glatt kan erkänna sina egna och skratta åt eländet?

Lägg in en påminnelse på en gång! Jag hade en "ringa-påminnelse" idag, vilket var tur för annars hade det inte blivit av.:p
 
Nu är bilen laglig igen i några veckor,nyckeln efterlyst via mail till VAG tyskland och bara för att jag är sur så tröstshoppade jag ett 3m brett parasoll med vinsch :o,väldigt passande för en person som har kuvös o uteplats med solsegel.............och 8 glasstrutar :o:o
 
Har telefonjour ikväll. Så på jobbet från halv nio i morse till 22 ikväll.
Ska se vad vi får för mat nu :)
 
Gråter då jag blivit uppsagd från min medryttarhäst sedan 2 år tillbaka, via ett glatt meddelande på messenger. Kommer få ta någon dag som blir över, efter att hästägaren tagit 3-4 dagar och den nya medryttaren 2+dagar ... Ingen kommunikation om hur hästägaren tänkt innan. Jag var inställd på att fortsätta 2 dagar/vecka, blir ju inte fastlåst hemma som förälder, speciellt inte när bebis har en pappa också.
 
Gråter då jag blivit uppsagd från min medryttarhäst sedan 2 år tillbaka, via ett glatt meddelande på messenger. Kommer få ta någon dag som blir över, efter att hästägaren tagit 3-4 dagar och den nya medryttaren 2+dagar ... Ingen kommunikation om hur hästägaren tänkt innan. Jag var inställd på att fortsätta 2 dagar/vecka, blir ju inte fastlåst hemma som förälder, speciellt inte när bebis har en pappa också.

Vad tråkigt :heart
 
Gråter då jag blivit uppsagd från min medryttarhäst sedan 2 år tillbaka, via ett glatt meddelande på messenger. Kommer få ta någon dag som blir över, efter att hästägaren tagit 3-4 dagar och den nya medryttaren 2+dagar ... Ingen kommunikation om hur hästägaren tänkt innan. Jag var inställd på att fortsätta 2 dagar/vecka, blir ju inte fastlåst hemma som förälder, speciellt inte när bebis har en pappa också.
Men oj, nej vad trist. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp