Bukefalos 28 år!

Less på att behöva försvara mitt val!

Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

ok, tack för svar :) det var intressant att höra. Så länge jag bor i en trång lägenhet i stan vill jag gärna ha katt som "inte fäller". Kan tänka mig fällkatt igen när jag bor lite större igen
 
Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

Alla bondkatter jag träffat klarar sig ypperligt i kyla, mina satte tydlig vinterpäls i vintras.

visst är det ett problem med överblivna katter men raskattägarna kunde ju lika gärna de skaffa en katt från katthem som jag.
 
Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

Hästar tycker jag inte går att jämföra, även om det finns en del sällskapshästar så är de inte framavlade för det. De har blivit det genom skador eller sjukdomar.

I hundvärlden finns det hundar som avlats just för sällskap.

Men i kattvärlden finns det ju inget annat än för sällskap, utställning anser jag inte vara en prestation.

Jag skulle säga att flertalet hästar används som enklare ridhästar av folk som aldrig tävlar. De flesta klarar av att ridas i skogen och gå i form och hoppa små hinder på träning. vad ligger prestationen i det? Vilken normalfrisk häst som helst klarar ju av det.

Ja, i hundvärlden finns det hundar som avlats för sällskap, det är ju det folk gör i flera raskattsuppfödningar också.

Tycker du det är onödigt att avla fram hundar som inte är dugliga jakthundar också?
 
Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

Vad är det för skillnd på sällskapshund och sällskapskatt? Jag ser ingen skillnad där. Varför ska det finnas många olika slags sällskapshundar om det bara ska finnas en slags sällskapskatt? :confused:
 
Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

samma för mig,
har 2 Cornish rex på 6 mån,
de flesta tycker om dom, andra tycker dom är "läskiga".
Men jag skiter i vilket för de är mina små bebisar :love:
 
Sv: Less på att behöva försvara mitt val!

Utan att läst tråden vill jag bara inflika att jag personligen respekterar personer bättre som valt att betala för sin katt och få hem ett vaccinerat och besiktigat friskt djur. Vi måste få upp vardet på katten och att välja raskatt är ett sätt att göra det på. Men man bör inte biddraga till extrem aveln dock.
//En rex, birma och perser ägare, som dock för flera år sedan slutade med perseraveln nä rastandaden blev bedrövlig och mina katter inte höll måttet:smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Glöm klimatförnekare, rasister, gubbslem, flat-earthmänniskor, foliehattar och allt vad det nu må vara som provocerar skiten ur folk nu...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 692
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 229
Senast: Wonna
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 141
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp