Bukefalos 28 år!

Letar efter gammal tråd, Subaru

Corax

Trådstartare
Jag och en vän satt och diskuterade mitt problem som jag har när jag drar släp med min Subaru Legacy. Hon kom på att det funnits en tråd här om samma problem för ett par år sedan men jag hittar inte tråden nu.

När jag kör släp (vilket som)så vibrerar hela framvagnen kraftigt omkring 80km/h. Det blir värre när jag har häst i (tyngre).
Jag har kalibrerat och gått igenom däck/fälgar. Problemet har funnits sedan jag köpte den fabriksny.
Nu äntligen har jag fått tummen ur och ska till verkstan i morgon med både bil och släp.
Eftersom ingen som jag pratat med har hört om ett liknande problem så skulle jag behöva lite 'belägg' för att jag inte är en 'galen hästkärring'... :grin:
 
Sv: Letar efter gammal tråd, Subaru

Det har jag redan gjort. Det skrev jag i inlägget ovan. :)
 
Sv: Letar efter gammal tråd, Subaru

Det är nog min 2010 legacy diesel du menar.
Tyvärr har jag dåliga nyheter.
Det är inget fel på bilen. Det är du som förare och ditt släp som det är fel på :/

På min balanserades däcken, jag vet inte hur många gånger. Jag bevisade skakningarna hos Förenade Motor i Malmö men det hjälpte inte.
Min bil var uppe hos Subaru Nordic i Helsingborg. Så de vet om problemet. Jag började klaga redan ett par dagar efter jag köpt bilen och fick ge upp när den var 9mån o rullat 2.500mil. Bilen såldes tillbaka till inköpsstället (kunde inte sälja den privat då jag visste det var fel på den).

Du ska inte låta dem göra något med bilen förrän du har bevisat skakningarna hos tex motormännen.
Hitta någon oberoende som först kan intyga att det är något galet. Det är mitt bästa tips. Annars kommer du att klassas som galen hästkärrning med urusel körteknik och dåligt släp.

// Linda
 
Sv: Letar efter gammal tråd, Subaru

Är det bara när du kör med släp som problemet uppstår? (vad händer om du lastar skuffen full med tunga saker??)
Min spontana tanke är att det har med balansen att göra, att du kanske får ett högre kultryck än vad bilen är skapt för. Med för högt kultryck blir trycket på bilens framvagn för lågt och obalansen ett faktum.
 
Sv: Letar efter gammal tråd, Subaru

Svarar för mig trots att det var TS du frågade.
Min bil skakade även utan släp. Eftersom jag har långt till jobbet fungerade det inte att ha kvar bilen. Att sitta 2h i vibrationer är grymt jobbigt.
// Linda
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som drar ett Bojsläp med sin Subaru? Skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig/er i så fall då jag har problem...
2
Svar
31
· Visningar
5 724
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp