Bukefalos 28 år!

Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Visst provade ni en annan 2010 än din hos försäljaren o då vibrerade det också?
Har ni provat någon av samma som inte vibrerat?

Förenade Motor hävdade ju att de tagit ut en helt ny bil satt drag på den o provkört med mitt släp o då kändes inga vibrationer.
Men jag tror inte ett ord på det för så många lögner de drog för mig kan man inte räkna till.
Jag kunde inte vara med på denna provkörning då elen på mitt drag var fel (bilfirmans fel vid montering). Så jag fick lämna släpet där.

Jag har då aldrig varit med om så kraftiga skakningar med släp som det blev med min 2010 diesel. Man kunde inte ha solskyddet nere för då fick man blåtiror. Hela bilen hoppade!
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Jag kan säga att jag hade Sveriges mest o flest balanserade däck. Både balanserade hos återförsäljaren o hos däckfirma.
Balansera däcken hjälper inte.
Andra däck o fälgar hjälper inte.
Felet kommer enligt min uppfattning från motorn. Min skakade även utan släp, fast inte så kraftigt. Värst vid 120km/h o ca 2400varv.
Jag hade just då 18mil enkel resa till jobbet. Inget kul att vibrera nästan 2h. Jättejobbigt för hela kroppen.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Precis. Enda skillnaden mellan bilarna då var att den andra var diesel och manuell. Men en Outback i samma årskull fungerar det att dra med. Jävligt skumt är det!
Men jag har inte hittat/provat någon annan Legacy -10 som kan dra bra. Det var lite därför jag la ut den här tråden.
Men jag har ju "tur" att min kärra inte vibrerar utan släp. Men det är en klen tröst när man åker från en tävling/träning, helt slut i kroppen med hela bilen vibrerandes i just de 80km/h som man kör. Man kan bli knäpp för mindre...
 
Senast ändrad:
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Kan man göra det hos en "vanlig" verkstad? *noll koll*
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Undrar vad hästen tycker då?? För om det vibrerar så mkt så känns det som att det säkerligen fortplantas bak till släpet med :crazy:

Det kanske är en idé att inte köra så mkt släp med häst i tills det är fixat isf, onödigt att få en häst som inte tycker om att åka släp för en sådan sak.

Förövrigt så skryter subaru med att de har så nöjda kunder och har så bra kundservice. Detta är 2:a eller 3:e gången jag har hört talas om detta, där kunden INTE får hjälp.

Jag ville innan gärna ha subaru som nästa bil... Behöver jag säga att jag har tänkt om? :meh:
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Det blir ju ofta något galet på en helt ny modell.
Men när man inte blir trodd/hjälpt utan blir behandlad som en fjant som inte kan köra i rätt växel DÅ är det FEL.

Subaru har blivit fälld i ARN för en klimatanläggning som inte fungerade som den skulle. De hävdade fortfarande att det inte var något fel på den och vägrade hjälpa kunden.
Det finns helt enkelt inga fel på deras bilar.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Jo, att det blir fel ibland kommer man ju inte ifrån, framförallt när det gäller en ny modell.

Det är kundbemötandet som gör att jag inte vill ha en subaru. Anledningen till att vi inte ser likadana trådar om nya volvos (bara ex) är troligen för att volvo nog skulle lyssna på kunden och göra något åt saken. Eller jag inbillar mig att de flesta skulle göra det iaf.

Måndagsexemplar finns bland alla bilmärken, men så länge tillverkarna gör något åt det så är det hyfsat ok inom rimliga gränser tycker jag.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Undrar vad hästen tycker då?? För om det vibrerar så mkt så känns det som att det säkerligen fortplantas bak till släpet med :crazy:

Det kanske är en idé att inte köra så mkt släp med häst i tills det är fixat isf, onödigt att få en häst som inte tycker om att åka släp för en sådan sak.

Nu vet jag givetvis inte hur mkt det skakar i nämnda fall, och hur just den hästen reagerar. Men rent generellt så tycks hästar inte bry sig om "jämna vibrationer" sådär jättemycket? Antagligen så vibrerar ett släp en hel del i sig för hästen, och det ska nog mycket till för en bilvibration ska fortplantas till släpet.

När jag hade min däckseparation och tänderna skakade loss i 80, så hästen var helt obrydd. Jag har ganska svårt att se att så mycket kan ha fortplantats bak till släpet med i och för sig, men om så skedde så verkade hästen helt obekymrad.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

När jag hade rejäl obalans i mina däck för att en fälg var lite skev så kan jag säga att min häst i allra högsta grad brydde sig. Därav varningen.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

*kl*
Min Audi börjar se ut som en festlig julgran på instrumentbrädan så jag behöver göra ett akut bilbyte.
Tänkte på lilla Imprezan 08-10 som ju får dra nånstans över 1500 kg på kroken, men är det någon här som dragit hästsläp med den och kan utvärdera lite? Den behöver inte vara fantastisk, men den behöver klara jobbet utan att haverera.

Samma problem med att bilen skakar, som beskrivits hos andra subbor i denna tråd?
 

Liknande trådar

Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 536
Äldre Jag har börjat spåna lite på nästa bil. I dagsläget har jag en Subaru Legacy -05, bensinare, som får dra 1800kg och dricker ca 0,8 L...
2
Svar
26
· Visningar
3 112
Utrustning Jag och en vän satt och diskuterade mitt problem som jag har när jag drar släp med min Subaru Legacy. Hon kom på att det funnits en tråd...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp