Bukefalos 28 år!

Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Corax

Trådstartare
Är det någon här som drar ett Bojsläp med sin Subaru?
Skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig/er i så fall då jag har problem med min bil.
Subaru-kontoret vill ha det till att det är en egenskap på bilen och inget fel. :rage:
Den vibrerar som sjutton i hela framvagnen när man kör kring 80km/h. Vilket man ju rätt ofta ligger i när man drar just tungt släp. :meh:

Jag har en Legacy, -10 men alla andra modeller är också väldigt intressanta. Även andra släp än Boj men då jag själv har en Boj (Classic)så väger den informationen tyngre.
Jag har dragit med lite olika släp med samma resultat.

Hjälp!!
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Har en Subaru Forester -10, diesel, drar både ett 1990 kg thule och en 1500 kg Boj. Inga som helst problem med vibrationer, går jättebra med släp efter.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Oj, det var ju en spännande egenskap :crazy:

Har ingen Subaru själv, men en kompis drar sina hästar med en Subaru (vet inte modell) -06 utan problem. Det är nån vanlig gubbracer modell på bilen, ingen värsting på något sätt, och den går väldigt mjukt och fint med tungt släp bakom.

Du måste fått prata med något riktigt nöt på kontoret, hur fasen kan man säga att det är en egenskap att framvagnen vibrerar?
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

skulle vara intressant att dra ditt släp med annan bil och annat släp med din bil för at se om det är något problem då!

själv haft liknande vibrationsproblem med min gamla v70 och ett bojsläp jag hade. men det vibrerade bara med just den kombinationen.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Nu har jag inte Subban kvar längre, bara Boj-släpet, men jag drog det med en Legacy -08 boxerdiesel. Den hade inte vibrationsproblem vare sig med eller utan släp. Släpet är Boj 216S -04, 1500 kg. Bilen vibrerade inte med släpet jag hade innan Boj heller, vilket var en X-Trail Jade -07.

Undras om inte Legacy från -10 har en annan kaross än 08:an? Kan Subaru ha gjort andra ändringar som inte blev riktigt bra?

Jag har för mig att en annan bukefalist har haft liknande problem med sin bil och bråkade mycket med Subaru. Tyvärr minns jag inte vad bukefalisten heter eller hur det slutade. Du kanske kan hitta tråden via sökmotorn?
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Det är gjort. Bilen vibrerar kring 80km/timmen oavsett vilket släp man har bakom (Thule, Star, Boj, Henra). Har dragit mitt släp med andra bilar. Inget problem.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Ja precis, jag var en av dem. :)
Har hållit på fram och tillbaka sen jag köpte bilen men nu har jag äntligen blivit tagen på allvar. Eller ja... nu hävdar de ju att Alla Subaru-bilar ska bete sig så här. Jo tjena.
Så helst skulle jag behöva hitta en Legacy, (-10:a eller nyare)som drar som den ska.
När jag var på verkstan för ett år sedan så kopplade vi på mitt släp på en likadan bil fast manuell och diesel. Samma sak.

Maran: Jag har ingen aning om karossen är annorlunda mellan en -08 och -10 men jag ska försöka kolla upp det.

Lydia: En bil med fel kultryck beter sig instabilt. Min bil ligger som en padda på vägen.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Kört ganska många mil med en Subaru Forester med både Boj och Fautras släp utan några som helst vibrationer.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Jättedum fråga, har du kollat däcken? Jag fick nämnda problem (med helt annan bil och släp) när jag hade en däckseparation light. Märktes inte i lägre hastigheter eller utan släp.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Det var väl en hyfsat befogad fråga.

Eftersom jag har haft bilen sen den rullade ut från bilhandlaren och fenomenet har funnits sedan första dagen jag körde med släp så Borde de (sommar)däcken varit ok.
När jag sedan bytte till spritt nya vinterdäck så var det samma sak. Jag har balanserat dem flertalet gånger och provat med lågt respektive högt lufttryck. Ingen skillnad.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Iofs kan nya däck ha separationer med, men oddsen att BÅDE dina sommar- och vinterdäck ska ha det, nä. Det kan nog verkligen uteslutas. Tyvärr - hade ju varit enkelt löst annars =/
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Vilket bullshit!

Vår lastgamla Legacy drar 1700kg utan att vibrera det minsta (vikten stämmer, har vägt).
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Har en Subaru Legacy 12:a och drar en Star trailer. Inga vibrationer här.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Jag har en Subaru Forester -09 och den är jättebra att dra släp med. Inga vibrationer alls, problemet är väl snarare att den går så jämnt så att man lätt kör för fort:) Har ett Tranesläp.

A
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Maran: Jag har ingen aning om karossen är annorlunda mellan en -08 och -10 men jag ska försöka kolla upp det.

Jag kollade på en bilannonssajt nu. Subaru Legacy fick ny kaross 2010. Jag har för mig att det gjordes en del andra ändringar på modellen i samband med det. Det kanske resulterade i ett och annat måndagsexemplar?
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Jag har haft samma problem med litet olika bilar.
En Peugeot gjorde så när ena drivaxeln i fram behövde bytas.
Den hade visserligen ingen dragkrok, men fenomenet märktes först vid tung last.

En Mercedes gjorde så just med släp då bussningarna till länkarmarna var slut.

En WV Caravelle Syncro gjorde så när kardanaxeln behövde bytas.

Någon bil som jag inte minns vilken det var, gjorde så när den behövde en framvagnsinställning.

En Audi 80 Avant gjorde så när bromsskivan i fram var skev och vind.

Så det är inte vare sig ovanligt eller märkesberoende.
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Så du tycker det är normalt på en bil som kommer raka vägen från fabriken och inte har gått många meter?
 
Sv: Subaru och Boj (eller vilket tungt släp som helst)

Så du tycker det är normalt på en bil som kommer raka vägen från fabriken och inte har gått många meter?

Det tycker inte jag! Det är ju något som är fel. Så dåligt av Subaru att inte erkänna det. Börja med en enkel grej: åk och kolla framvagnsinställningen. Jag vet inte hur mycket obalanserade däck kan spela in, men det är ju också hyfsat enkelt att kolla.
 

Liknande trådar

Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 535
Äldre Jag har börjat spåna lite på nästa bil. I dagsläget har jag en Subaru Legacy -05, bensinare, som får dra 1800kg och dricker ca 0,8 L...
2
Svar
26
· Visningar
3 112
Utrustning Jag och en vän satt och diskuterade mitt problem som jag har när jag drar släp med min Subaru Legacy. Hon kom på att det funnits en tråd...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp