LGCT Stockholm

shebeen

Trådstartare
Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd.

Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte bestämma mig för vilken dag vi ska gå.
Är lagtävlingen på lördagen roligare än Grand Prixen på söndagen?
Vilka tider brukar klasserna gå, hittar ingen info om det?
Ser att lagtävlingen förra året, gick sen eftermiddag, hur pass sent är det avslutat?

Funderar även på vart man sitter bäst, om man inte vill ha solen i ögonen hela dagen 😅
 
Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd.

Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte bestämma mig för vilken dag vi ska gå.
Är lagtävlingen på lördagen roligare än Grand Prixen på söndagen?
Vilka tider brukar klasserna gå, hittar ingen info om det?
Ser att lagtävlingen förra året, gick sen eftermiddag, hur pass sent är det avslutat?

Funderar även på vart man sitter bäst, om man inte vill ha solen i ögonen hela dagen 😅
Det beror väl lite på vad man själv tycker är roligast!
Nu har jag "bara" varit volontär på lgct, men det är mer tryck och roligare stämning på publiken under lagtävlingarna.
Tider vet jag faktiskt inte var man hittar, vi volontärer får ju exakta starttider osv för exakt allt men jag går också bet på att hitta tiderna nu när jag googlar.
Hur sent de avslutar vet jag inte heller exakt :p men med tanke på att det är inne i stan och bor folk runt tror jag att de inte får hålla på allt för sent. I friends arena med SIHS kan man hålla på längre.

Angående var man ska sitta så är det lite svårt på Stadion, det är solen i ögonen ganska mycket men att sitta långt uppe på läktaren är bäst då det är där taket finns. Då slipper man bli regnad på också om det blir urusel sommar. Men oavsett om man sitter långt ner på läktaren eller långt upp skulle jag rekommendera solglasögon och/eller keps.
Vid fondläktaren finns inget tak, men där har de inte haft läktare.
 
Det beror väl lite på vad man själv tycker är roligast!
Nu har jag "bara" varit volontär på lgct, men det är mer tryck och roligare stämning på publiken under lagtävlingarna.
Tider vet jag faktiskt inte var man hittar, vi volontärer får ju exakta starttider osv för exakt allt men jag går också bet på att hitta tiderna nu när jag googlar.
Hur sent de avslutar vet jag inte heller exakt :p men med tanke på att det är inne i stan och bor folk runt tror jag att de inte får hålla på allt för sent. I friends arena med SIHS kan man hålla på längre.

Angående var man ska sitta så är det lite svårt på Stadion, det är solen i ögonen ganska mycket men att sitta långt uppe på läktaren är bäst då det är där taket finns. Då slipper man bli regnad på också om det blir urusel sommar. Men oavsett om man sitter långt ner på läktaren eller långt upp skulle jag rekommendera solglasögon och/eller keps.
Vid fondläktaren finns inget tak, men där har de inte haft läktare.
Svarar mig själv. Såg nu att de släppte programmet i början av maj förra året.
 
Jag tycker att de bästa platserna är uppe under tak. Dels är man skyddad för regn eller sol, men man får också en bättre överblick över banan jämfört med om man sitter längre ner.
 
Jag tycker det är roligare att sitta nära banan så man ser ekipagen jättebra med blotta ögat men såklart på bekostnad av översikten så det är ju en smaksak ☺️ Jag kollade orienteringen på stadion på en karta och bokade platser så vi skulle ha solen i nacken.

Jag tycker GP:n är roligast så jag hade personligen valt söndagen om jag skulle gå en dag, men har man ett specifikt lag man är engagerad i är det nog superkul att se båda lagklasserna.

Kollade tiderna för klasserna 2023, där började andra lagklassen 19:25 på lördagen och GP:n 13:45 på söndagen med en till klass efter som började 16:45, så vill man undvika en allt för sen dag är nog söndagen ett bättre alternativ. Det är ju inte säkert att de har samma tider i år men när GP:n går på söndagen tycker jag de oftast lagt den relativt tidigt på eftermiddagen.
 
För att få en uppfattning om hur långa klasserna är: 2023 är sändningen från lagtävlingen 2 timmar ganska precis och GP:n 2:41, detta med prisutdelning. 🙂
 
Jag tycker det är roligare att sitta nära banan så man ser ekipagen jättebra med blotta ögat men såklart på bekostnad av översikten så det är ju en smaksak ☺️ Jag kollade orienteringen på stadion på en karta och bokade platser så vi skulle ha solen i nacken.

Jag tycker GP:n är roligast så jag hade personligen valt söndagen om jag skulle gå en dag, men har man ett specifikt lag man är engagerad i är det nog superkul att se båda lagklasserna.

Kollade tiderna för klasserna 2023, där började andra lagklassen 19:25 på lördagen och GP:n 13:45 på söndagen med en till klass efter som började 16:45, så vill man undvika en allt för sen dag är nog söndagen ett bättre alternativ. Det är ju inte säkert att de har samma tider i år men när GP:n går på söndagen tycker jag de oftast lagt den relativt tidigt på eftermiddagen.
Tack för svar!
Vilken sida är bäst för att ha solen i nacken? 😄
 
Jag tycker det är roligare att sitta nära banan så man ser ekipagen jättebra med blotta ögat men såklart på bekostnad av översikten så det är ju en smaksak ☺️ Jag kollade orienteringen på stadion på en karta och bokade platser så vi skulle ha solen i nacken.

Jag tycker GP:n är roligast så jag hade personligen valt söndagen om jag skulle gå en dag, men har man ett specifikt lag man är engagerad i är det nog superkul att se båda lagklasserna.

Kollade tiderna för klasserna 2023, där började andra lagklassen 19:25 på lördagen och GP:n 13:45 på söndagen med en till klass efter som började 16:45, så vill man undvika en allt för sen dag är nog söndagen ett bättre alternativ. Det är ju inte säkert att de har samma tider i år men när GP:n går på söndagen tycker jag de oftast lagt den relativt tidigt på eftermiddagen.
Toppen, tack 😊 lutar åt söndagen då.
 
  • Gilla
Reactions: eyz

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I kväll väntar den sportsliga höjdpunkten med Grand Prix-hoppning för de världsryttare som är på plats i Stockholm. Men det händer en...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 989
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Hästnyheter För andra gången intar Global Champions Tour Stockholm och tre dagar av högklassig hästsport utlovas på den anrika arenan. SVT sänder...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp