Lidbeck: "Hästarna för dåliga"

@Tora @Shaggy
Kvalificeringen sker via andra tävlingar, jag tror det var placering på EM/VM senast som gjorde att Sverige kvalade till OS. Det kan ju vara så att de ekipagen inte finns längre. (tex Mister Pooh och Wega är ju bägge pensionärer men var med och kvalade).

Det slutgiltiga laget tar förbundskaptenen ut - och med facit på hand (redan innan det faktiskt) hade det väl varit bättre om han tagit ut ekipage som åtminstone gått 4* innan

Nä varken Wega eller Mister pooh var med och kvalade laget till OS
 
Jag tyckte det var så tråkigt att läsa hans "ursäkt" för att det gick dåligt. Hur blev han egentligen förbundskapten?
 
@PrinceFair

Det är ju det som är så konstigt.
Om man ser att andra har bättre resultat och dessa inte tävlat terrängritten på denna nivån?
Eller beror det på hur det läggs fram för SOK? Att dessa inte är så insatta
Det är mycket som är konstigt i denna historia :meh:
Jag tror inte att SOK är tappade bakom en vagn, men det beror säkert på hur det framställs.
Det har ju snackats mkt om dressyrresultat, men jag tror knappast att någon gick hem från detta OS och tänkte att de behövde träna mer på just dressyrmomentet :grin:
 
Det är mycket som är konstigt i denna historia :meh:
Jag tror inte att SOK är tappade bakom en vagn, men det beror säkert på hur det framställs.
Det har ju snackats mkt om dressyrresultat, men jag tror knappast att någon gick hem från detta OS och tänkte att de behövde träna mer på just dressyrmomentet :grin:

Jo jag vet en.... Staffan ;)
 
Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
 
Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
Jung tävlar väl både dressyr och hoppning på hög nivå och det kanske är därför han är väldigt duktig i alla tre discipliner?
 
Det är mycket som är konstigt i denna historia :meh:
Jag tror inte att SOK är tappade bakom en vagn, men det beror säkert på hur det framställs.
Det har ju snackats mkt om dressyrresultat, men jag tror knappast att någon gick hem från detta OS och tänkte att de behövde träna mer på just dressyrmomentet :grin:
Eftersom jag nu är den som brötat ner mig mest i den här sorgliga historien och snart skrivit spaltmil om de svenska fälttävlansryttarna och laguttagningarna sedan svensk fälttävlan skickade in några totalt orutinerade ryttare i något SOK-program nivån under Topp och Talang våren 2014 kan jag med säkerhet säga att SOK antingen är hjärndöda eller totalt förda bakom ljuset.

När jag senast (har gjort det vid flera tillfällen) ställde frågan till dem om varför vissa ryttare utan hästar och eller tävlingsresultat fick stöd från SOK blev jag mer eller mindre hotad.. :nailbiting::down::cautious:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
  • Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 401
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp