Lidbeck: "Hästarna för dåliga"

De senaste åren har OS-terrängen inte varit 4* i praktiken även om den hetat det. Wega hade t.ex. inte heller gått någon 4* innan hon tog silver i London så det är inte fullt så tokigt som det låter.
Inte heller Shamwari som räknades med i laget som var ett nedslag från medalj.

Så sett till förra året var det ju inte några konstigheter med hästar som inte gått 4* innan, men i år blev terrängen svårare än på väldigt många år, så med facit i hand hade det kanske varit bättre med de etablerade 4*-ekipagen. (Dock var det ju flera ekipage som gått 4* som ändå fick problem så det är ju inte säkert att det hade gått bättre för dem.)
 
Är det inte obegripligt ändå att man inte väljer de ekipage som är etablerade på den högsta nivån?
 
De senaste åren har OS-terrängen inte varit 4* i praktiken även om den hetat det. Wega hade t.ex. inte heller gått någon 4* innan hon tog silver i London så det är inte fullt så tokigt som det låter.
Inte heller Shamwari som räknades med i laget som var ett nedslag från medalj.

Så sett till förra året var det ju inte några konstigheter med hästar som inte gått 4* innan, men i år blev terrängen svårare än på väldigt många år, så med facit i hand hade det kanske varit bättre med de etablerade 4*-ekipagen. (Dock var det ju flera ekipage som gått 4* som ändå fick problem så det är ju inte säkert att det hade gått bättre för dem.)
Fast man vill väl ha de bästa ekipagen?
Hans roll är väl att ta ut det lag som bör kunna prestera bäst
 
Eftersom jag nu är den som brötat ner mig mest i den här sorgliga historien och snart skrivit spaltmil om de svenska fälttävlansryttarna och laguttagningarna sedan svensk fälttävlan skickade in några totalt orutinerade ryttare i något SOK-program nivån under Topp och Talang våren 2014 kan jag med säkerhet säga att SOK antingen är hjärndöda eller totalt förda bakom ljuset.

När jag senast (har gjort det vid flera tillfällen) ställde frågan till dem om varför vissa ryttare utan hästar och eller tävlingsresultat fick stöd från SOK blev jag mer eller mindre hotad.. :nailbiting::down::cautious:
Man fattar ju att de inte kan ha detaljkunskap om exakt varje idrottare i varje sport men alltså ... :eek::eek::eek::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Eftersom jag nu är den som brötat ner mig mest i den här sorgliga historien och snart skrivit spaltmil om de svenska fälttävlansryttarna och laguttagningarna sedan svensk fälttävlan skickade in några totalt orutinerade ryttare i något SOK-program nivån under Topp och Talang våren 2014 kan jag med säkerhet säga att SOK antingen är hjärndöda eller totalt förda bakom ljuset.

När jag senast (har gjort det vid flera tillfällen) ställde frågan till dem om varför vissa ryttare utan hästar och eller tävlingsresultat fick stöd från SOK blev jag mer eller mindre hotad.. :nailbiting::down::cautious:
Hade du en blogg? Jag tar gärna en länk
 
För övrigt tycker jag väl OK att man chansar på att ev kunna ta medalj, men när man har ett så pass ostabilt lag så måste han ju vara beredd på att det kan bli bottennapp också!
 
För övrigt tycker jag väl OK att man chansar på att ev kunna ta medalj, men när man har ett så pass ostabilt lag så måste han ju vara beredd på att det kan bli bottennapp också!

Ja man kan ju inte gå ut i media som en idiot sen och skylla på att hästarna är för dåliga! Han visste ju vilka hästar som han skickade och det är ju samma hästar som åker hem därifrån som åkte dit som medaljhopp! Jag tror bestämt psykot har underskattat dels konkurrenterna och dels vad som krävs när det blir en riktigt svår terräng så då får HAN stå där med skägget i brevlådan och inte de stackars ryttarna med sina hästar som vänt ut och in på sig för att tillgodose hans krav på träning och vilka tävlingar dom skulle rida.
 
De senaste åren har OS-terrängen inte varit 4* i praktiken även om den hetat det. Wega hade t.ex. inte heller gått någon 4* innan hon tog silver i London så det är inte fullt så tokigt som det låter.
Inte heller Shamwari som räknades med i laget som var ett nedslag från medalj.

Så sett till förra året var det ju inte några konstigheter med hästar som inte gått 4* innan, men i år blev terrängen svårare än på väldigt många år, så med facit i hand hade det kanske varit bättre med de etablerade 4*-ekipagen. (Dock var det ju flera ekipage som gått 4* som ändå fick problem så det är ju inte säkert att det hade gått bättre för dem.)

Wega hade aldrig klarat denna terrängen felfritt så hade den banan varit i London så hade hon aldrig fått något silver.
 
Ja man kan ju inte gå ut i media som en idiot sen och skylla på att hästarna är för dåliga! Han visste ju vilka hästar som han skickade och det är ju samma hästar som åker hem därifrån som åkte dit som medaljhopp! Jag tror bestämt psykot har underskattat dels konkurrenterna och dels vad som krävs när det blir en riktigt svår terräng så då får HAN stå där med skägget i brevlådan och inte de stackars ryttarna med sina hästar som vänt ut och in på sig för att tillgodose hans krav på träning och vilka tävlingar dom skulle rida.
Nästa gång jag ska sammanfatta något ska jag anlita dig, kort och koncist och even less bull shit :rofl:
 
Om man vill ha en medalj så tar man ut lagryttare och inte fyra individuella ryttare med tvivelaktigt förflutet vad gäller hälsa och prestationer. Tror vi alla ska vara glada att Luron inte kom till start!
 
När jag senast (har gjort det vid flera tillfällen) ställde frågan till dem om varför vissa ryttare utan hästar och eller tävlingsresultat fick stöd från SOK blev jag mer eller mindre hotad.. :nailbiting::down::cautious:

Spännande. Du är alltså nära en väldigt het potatis med tanke på att vederbörande slår ut o hotar dig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
  • Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 401
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp