Lille Vinnie

Gammeln

Trådstartare
Vad är det för en häst? Det sägs att Vinnie ska bli världens bästa häst varpå hon drar in till stan. Har man en pappa som är kallblod och en mamma som är varmblod kommer man då verkligen att få starta :confused:
 
Vad är det för en häst? Det sägs att Vinnie ska bli världens bästa häst varpå hon drar in till stan. Har man en pappa som är kallblod och en mamma som är varmblod kommer man då verkligen att få starta :confused:
Nä, och så kan han bli bipolär. Pappa blev ju bipolär och det är till stor del ärftligt. Kan utlösas av en kris tex. Krisen att inte få starta på trav kanske :crazy::rofl:
 
Nä, och så kan han bli bipolär. Pappa blev ju bipolär och det är till stor del ärftligt. Kan utlösas av en kris tex. Krisen att inte få starta på trav kanske :crazy::rofl:
Man måste väl åtminstonde vara reggad först o främst. Såg inte ens frysmärkningen på Vinnie
 
Han kan nog inte ens reggas – inte som travhäst iaf. Får väl bli en svensk ridponny eller så :/
Då är det ju falsk reklam. Dessutom skulle det väl aldrig vara möjligt att godkänna en hingst för avel om den är bipolär. Speciellt inte en travare med tanke på vad som kan hända på banan
 
Jag vet inte, men med tanke på korsningen som Vinnie är så verkar ju uppfödaren inte så seriös :down:
Nja, det är ju klart. Såg förresten inte ens frysmärkningen på hingsten heller. Mamman var ju godkänd eftersom hon gick lopp för där kollas ju frysmärkningen innan lopp lite då o då.
 
Vinne är en riktig BASTARD mao, men ganska söt :D
Tycker det är helt fel att ha med sånna hästar i travsporten med tanke på att man utger sig för att vara seriös och att kontrollerna är oerhört hårda just för att spelare o aktiva ska veta att inom travet där är det minnsan ordning o reda.

Så var hör Vinnie egentligen hemma. Det är väl ingen travare iaf. Inte ens ett gotlandsruss
 
Drömma om det får man väl!

Jag gillar när Vinnie lämnar gården
-"Du kan väl trava här i stället!"
-"Ja, trava ved..."
 
Nja, det är ju klart. Såg förresten inte ens frysmärkningen på hingsten heller. Mamman var ju godkänd eftersom hon gick lopp för där kollas ju frysmärkningen innan lopp lite då o då.

Fast mammahäst på gården och mammahäst i loppet är inte samma... Den första har vita tecken i huvudet, det har inte den andra :) Så antingen känner Vinnie inte igen sin mamma eller så blev han lurad...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 242
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 039
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp