Bukefalos 28 år!

Linda ben vid transport??

S

susen87

Någon här som brukar linda hästens ben vid transport? Det kan ju vara en billig investering... vad föredrar ni??

:)
 
Att bara linda benen tycker jag ger mkt sämre stöd än vad ett transportskydd ger, så jag föredrar skydd...
 
Jag har inget val..antingen linda eller utan :crazy: och utan kör jag aldrig med (har inte hittat skydd i shettis stl. :D,men jag är på jakt)

Jag föredrar skydd om man ska iväg på tävling eller så...snabbt och ta av och lätt att sätta på igen, men vid långfärd blir de lindor och paddar som gäller
 
Har också shettis! :cool: Va har du för lindor när du transporterar??
 
JAg kör på vanliga ridlindor och paddar...modell Bocaj typ.
Har dock sett att Horsewear har skl. BENVÄRMARE till stora hästar som man kan ha som transportskydd till mindre ponnysar...jag ska ta mig en närmare titt på dom!
 
Vad har du hittat för transportskydd som ger så bra skydd då...?
 
jag lindar alltid, de få gånger vi är iväg. tycker det är lättare att få det bra, om man inte har riktigt bra skydd.
fast är man inte bra på att linda så är det ju betydligt bättre med skydd, själv är jag ganska bra (enligt mig själv... :p)
 
Jag har inga transportskydd så jag lindar istället.

Jag har vanlig fleecebenlindor som är ca 4 meter och sedan har jag Back on Track paddar under. Man kan ju ha vanliga benunderlägg oxå.

Kram Favina :bump:
 
jag lindar, för jag har inget val. Min häst tål inte transportskydd... :( Hon blir farlig och helt hysterisk, sparkar vilt omkring sig och blir sjöblöt av svett, samma om man sätter på boots med lindor.. så jag lindar bara med stallbandage, då är hon lugn :smirk: det var nån som frågade varför jag inte bara struntade i att hon var sån och använde skydd iallafall :eek: bara för att skydden skyddar bättre mot slag o så... :crazy: men jag anser att det är bättre att hon är lugn än att hon sparkar o svettas oavbrutet, då kan hon ju skada sej!
 
Har du försökt träna bort den där rädslan? :)
Ta på ett skydd på ena frambenet eller något, och beröm massor. :)
Få henne att tänka på annat än att transportskydden sitter på :)


Jag kommer använda transportskydd på mitt lilla monster :)
Nu när hon är lättlastad, ska det bli kul att få göra det lite extra "piffigt" inför första resan :idea: :love:
 
föredrar transportskydd som inte är för klumpiga (tjocka/höga).
Men har aven kört med linor (men utan paddar och boots :crazy:, längesen)
 
lindar alltid men det ggäller ha långa bandage som räcker hela vägen :)
 
Brukar linda benen på mi häst. Hade transportskydd förrut men har övergått till att linda istället. Blev så klumpigt men skydd och svårt att sitta där man ville. Problemet med lindor på min bamse är att de inte räcker till utan att jag får ta två på varje ben. Men det är ju bara ytterligare en anledning till att shoppa mer bandage :D
 
Vid kortare resor har hästarna transportskydd runt om, utom en av dem som "tar av sig" skydden fram. Hon har paddar, lindor och boots. Transportskydden är ju smidiga att ta på och av. Vid längre resor använder vi dock paddar, boots och lindor runt om för att ge mer stöd. Brukar då säkra lindorna med en bit tejp så att de inte ska kunna gå upp (dock inte tejp runt hela benet vilket skulle kunna strypa blodcirkulationen om man drar åt för hårt).
 
Bucas höga transportskydd har varit bäst av de som jag har provat. Svindyra men mycket bra passform och lätta att använda.
 

Liknande trådar

Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 247
Senast: Shaggy
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Loma
·
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
707
Senast: lillan222
·
Utrustning Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp