Livbelopp och ersättning

Sv: Livbelopp och ersättning

JHANA skrev:
Jag tror att dom eventuellt kan få göra så, det kan bli en reservation på ett tidigare skadat ben om man höjer förs.beloppet. MEN då borde det stå i avtalet/på dina förs.papper/ha förts en dialog med dig när du höjde försäkringen.
Samma sak kan tydligen hända om man byter förs.bolag med en häst som tidigare varit skadad.


Om dom gör reservationer på hästen måste dom skicka ut ett papper på detta till försäkringstagaren.

Det gjorde Agria till mig på mitt sto när hon blev utdömd nu.
Har reservation på hovar och hältor.

Det ska dom även göra om hästen inte blir utdömd utan har genomgått så många undersöknignar på ben att dom vill sänka beloppet vid liknande skada.

Oj det blev virrigt detta. Hoppas ni förstår...
 
Sv: Livbelopp och ersättning

min ska triangelmärkas den 20:- jag fick ut hela beloppet ,nya regler gör att jag slipper betala hela årspremien (går ut i feb) utan 20-30 procent av det hela sa mitt försäkringombud
 
Sv: Livbelopp och ersättning

Har flera hästar försäkrade i Agria (har islandshästföretag) och har därför valt att betala försäkringsbeloppet på månadsfaktura med autogiro. Måste säga att trots allt gnäll på försäkringsbolag har jag blivit MYCKET VÄL BEMÖTT av dem när det hänt något. TACK!!!

Hade t.ex. oturen att hitta mitt ena islandssto död en dag i somras, hon hade ramlat nerför en sluttning i hagen (skrämd av nå´t alt. attackerad av annan häst???) och brutit nacken:cry: . Våra hästar går i flock i en stor kuperad dalgång för att få röra sig så mycket som möjligt så tyvärr kan det ju hända saker men man vill ju ha nöjda hästar med så naturlig livsstil som möjligt så vi har valt att ha det så under sommarhalvåret... Ringde Agria och frågade vad som gällde och skickade in de papper jag sedan fick. Tog knappt en vecka så fick jag full ersättning och ett fint brev där de beklagade det inträffade. Premien för Njala avslutades direkt.

När sedan ena valacken blev halt pga artros och till sist dömdes ut gick det nästan lika snabbt och helt utan krångel. Även här avslutades hans del direkt i samband med att premien betalades ut. Så jag har definitivt ingenting att anmärka på vad gäller bemötandet i sådana här fall...
 
Sv: Livbelopp och ersättning

Håller med, jag har oxå Agria och har aldrig haft några problem att få ut ersättning. Tar max en vecka innan pengarna sitter på kontot!:bow:

Sen har man ju hört många som gnäller för att man får stå för en viss procent av behandlingskostnader själv bla.
Men det är ju sådant som faktiskt står i det avtal man tecknat och borde inte komma som en överraskning för någon....
 
Sv: Livbelopp och ersättning

Hade inga reservationer. Får väl kanske ringa och prata med dem igen och se vad de säger. Är det försent så är det försent.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
990
Senast: Oknytt
·
Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
10 501
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 990
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp