Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️
 

Detta är en av svårigheterna med att dels söka mer hjälp och att jag ska inse svårigheterna på riktigt hela tiden.
För jag ser dem visst men jag är också expert på att bortförklara både för mig själv och alla andra.
Hade jag haft en diagnos hade jag tagit tag i detta på ett helt annat sätt. Nu har tvivlet och sårbarheten tagit över. Jag har valt den ”lätta” vägen otaliga gånger.
Just idag känner jag mig stark och helt klar och rätt stabil dessutom i nykterheten.
Jag ska lära mig att värdesätta detta med att vara nykter framför allting annat. Det ska bli en del av mig lika självklar som att borsta tänderna varje dag.
 
Sen en annan grej jag tänkt på som @Fruentimber tog upp i andra tråden. Förlåt att jag taggar dig i denna som är låst nu men ville bara säga att jag tror att det ligger mycket i det. Jag har inte alls sett det så själv och kanske var det inte så från början men allt eftersom ni i trådarna fått reda på mer så har det också blivit mer av ett självskadebeteende hos mig.
Jag hade ju helt teoretiskt kunnat dricka själv utan att skriva om det eller berätta för någon. Men behovet av att berätta har funnits där. Jag vet att jag gjort fel och ändå har jag gjort det upprepade gånger.
 
Har precis tackat nej till en fest om två veckor. Känns skit men jag orkar inte hålla på med detta om hur jag ska stå ut nykter eller inte. Mitt straff att inte gå alls. Dessutom är jag ingen rolig människa nykter öht.
Plus att just nu har jag huvudvärk och vin skulle hjälp massor nu. Känns skit att inte få dricka 😞
Tänk er att vara i en godisaffär där allt är erat favoritgodis från golv till tak och ni får inte ta en endaste bit för resten av era liv trots att ni står där hur länge som helst och alla andra får ta hur mycket som helt när som helst.
 
Eller aldrig någonsin vara nära en häst igen för då får man enorma utslag och kan inte andas och ingen medicin i världen hjälper mot det. Tänk att aldrig gå nära en häst! Aldrig lukta, röra, rida eller nånting.

Jag vet att det är en konstig jämförelse men för mig känns det så tungt just nu. Som att skiljas från något enormt betydelsefullt.
 
Bad partner köpa en alkoholfri vitt vin. Känns som att jag gör fel igen eftersom anledningen är sug efter riktigt vin. Dvs underförstått med alkohol i.
Jag gör inget fel men det känns tungt just nu. Det blir lättare sen det måste det bli.
 
Och jag är så helvetes dum i huvudet. Bad han köpa rött vin också sa att han kunde dricka det.
Varför då jag behöver inget? Sa han
Nej jag vet men JAG behöver 😭
Men jag kunde bara inte säga det och inte får jag köpa själv heller eftersom jag inte vill, ska eller får dricka!!
Jag får utslag i hela systemet. Jag blir fan i mig dum i hela huvudet och ändå MÅSTE jag :rage:
 
Vet inte om jag ska radera de senaste inläggen. Det spårar. Jag spårar allt spårar. Sitter i bilen och bara tänker på en grej. Köpa vin en sista gång.
Vill inte mer ha det så här. Alla snackar om botten. När kommer min jävla botten då?
Va! Jag orkar inte mer hamna längre ner hela tiden. Detta får vara nog nu! Är så jävla förbannad och imorgon har jag massor av jobb och ändå tänker jag på att dricka i kväll pga ALLT pga livet pga den jag är
 
En grej jag tänkte på som jag skulle vilja göra sen när jag blir nykter på riktigt det är att hjälpa andra. Tex anordna något hästrelaterat med nyktert tema. Låter flummigt och tror inte ens att det finns men tänker när man är Inne i det kanske ha någonting annat som känns viktigt och underlättar nykterhet/drogfrihet.
Jag vet inte svampar mest nu men känns som att bara jag själv klarar av att hålla mig nykter -över tid- så vill jag jättegärna hjälpa andra i liknande situation. Kanske bli sponsor själv nån gång? Det vore fantastiskt. Känns så avlägset men en tanke jag inte riktigt kan släppa heller
 
Han köpte ICAs dyraste alkoholfria vin.
Men alltså varför poängtera att det var det dyraste? Blir mest irriterad. FÅR inte bli irriterad! Inte nu. Inte förstöra nånting.
Han gör ju allt för mig. Verkligen ALLT och ändå begär jag mer och mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 963
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 039
Senast: Tualma
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
847
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 311
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp