Bukefalos 28 år!

Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️
 

Jag är inte på en bra plats i livet just nu. Och jag är extra känslig för ALLT.
Partner skulle trösta mig nyligen men jag tar det som kritik.
Han sa att jag inte ska gömma mig och att jag måste lära mig att slappna av.
Sen sa han att jag låser in mig och dricker ensam.
Då blev jag ledsen. Jag har väl aldrig låst nånting 😭
Sen är det hemskt att höra.
 
Det här är väldigt beskrivande. Inte helt likt min situation men jag känner igen mig mycket i de här känslorna.
För mig har det varit (och är) så att jag dricker för att döva vissa känslor. Lite grann faktiskt oavsett om de är negativa men även vissa positiva känslor så att det inte blir ”för mycket”.
Lite svårt att förklara och jag förstår inte riktigt själv. Men jag tänker mer och mer att behovet av att dricka i grunden handlar om att slippa känna. Slippa tänka. Och slippa vara jag.

https://teamtilia.se/jag-bar-pa-det...-pa-men-som-anda-ar-sa-fruktansvart-verkligt/
 
Sen det mest intressanta är väl inte att veta varför jag blev en alkoholist. Eller varför jag är si eller så.
Det intressanta och viktiga är hur jag ska komma ur detta. Vilka vägar jag ska ta och vilka val jag ska göra.
Jag tänker på E4:an som jag fick höra om. Den lätta vägen. Då jag dricker.
Lite i taget gör jag små stigar bort från E4:an. De blir mindre krokiga med tiden och större och bättre med färre gropar.
Tillslut kommer jag inte behöva ta E4:an. Bara för att alla andra tar den vägen så är det inte rätt för mig.
 
Jag sov bra i natt och hittills har hela dagen känns ovanligt stabil. Imorse glömde jag att känna efter och värdesätta nykterheten. Kom på det flera timmar senare när jag vid något hastigt tillfälle tänkte på dricka 😂
Visst ja jag har ju ett problem! Jag hade öht inte alls tänkt på det utan bara andra saker och sånt. Väldigt skönt! Som en välbehövlig paus 🙏
Eller paus och paus jag har jobbat ute hela dagen det passar mig utmärkt :D
 
Wow! En hel dag utan ångest eller nånting åt det hållet. En hel dag!! Helt otroligt :bow:
Blev nyss bjuden på jättegod middag.
Har bara gjort helt vanliga saker idag men är så tacksam för denna dagen 🥹
Kanske märkligt att skriva detta men vill ha det nerskrivet. Det har varit en tuff period länge för mig så dessa dagar är så värdefulla ❤️
Tänker att håller jag mig nykter kommer jag få uppleva fler sådana här dagar där jag känner mig så tillfreds.
 
Lite stolt är jag. Lite inte jättemycket. Men tänker på vilken skillnad det är nu mot gör ett år sedan. Skillnaden är massiv!
Har betydligt fler och bättre sätt att hantera olika känslor på. Ångesten har minskat markant och jag har fler nyktra dagar än vad jag hade då.

Det var inte länge sedan jag hade ett starkt sug efter vin. Men jag drack inte! Och nu har jag inte haft något riktigt sug på två dagar vilket är helt fantastiskt!
Är det så här det känns när man mår bra :laugh: 😍
 
Jag berättade om alla återfall och allting.
Känns inte alls bra. Speciellt när man läser om fall där läkaren skickat in till transportstyrelsen om körkortsförbud.
Men jag har en bättre läkare. Tror inte han skulle göra något sådant. Dessutom proverna i våras såg som sagt bra ut.
 
Fortfarande nykter…
Men absolut inte lika stark som igår. Idag har jag kämpat mot allt möjligt. Dels mina inre demoner. Men även en kropp som har ont, bränder som behöver släckas, folk som kommer med som det känns tusen frågor, kyla (jag avskyr kyla) och känslan av otillräcklighet. Och jag hinner inte ens avsluta ett projekt innan ett nytt mer akut syssla dyker upp.
Så ja jag behöver mitt vin nu mer än någonsin men dricker inte för det tar emot så mycket 😞
 
Det är inte alls bra.
Inne i mörkret. Gråtit.
Ingen förstår. INGEN!!!!!
Jag VILL massor!
MASSOR!!
Men allt skiter sig och jag ORKAR inte vara jävlar positiv hela tiden :rage: 😭
Och jag känner mig kontrollerad! Nej jag dricker inte!!! Men det känns som jag gör fel ändå och måste försvara mig.
Ska livet vara så här? Så tungt?
Var är ljuset?!?
 
Jag känner inte hunger längre och det är ett större problem än jag tänkt. Därför att måendet dalar enormt fort och jo det är ofta kopplat till om jag har ätit eller inte.
Det låter så enkelt men jag får inte till detta med måltiderna jämt så som det skulle behövas.
Det är medicinerna som gör att jag inte är sugen på mat alls. Noll hunger. Och det är verkligen inte bra.
Nu åt jag lite. När jag väl satte igång märkte jag hur hungrig jag var och nu är jag mätt och ska vila magen en stund och sen gå ut.
Men ändå! En sån enkel grej som hunger har så stor betydelse för mig.
 
Jag är uppriktigt sagt helt slut mentalt.
Just nu iaf.
Dagens planering blev helt ändrat och inte av mig utan av andra så jag får bara anpassa mig.
Känner att det är så många delar jag måste jobba med samtidigt och jag orkar inte riktigt.
Igår grät jag efter jag varit i stallet en stund.
Två inackorderingar som är ett par sen typ 100 år tillbaka har någon slags konflikt som är helt fruktansvärd att behöva lyssna på 😞
Det har gått så långt att jag måste ta upp detta med vederbörande för det här påverkar inte bara dem utan alla andra som råkar vara i närheten.
Men jag ORKAR INTE vara den starka hela tiden som ska lösa allt.
Jag är sönder. Jag vill bli hel!
En dag i taget. En dag i taget.
 
En skillnad om än liten men det är skillnad.
Skillnaden är hur jag tar till mig info om alkohol. Innan om jag tex sett en bild där någon dricker har jag blivit ledsen, frustrerad och/eller fått ett starkt sug efter att dricka själv.
Känner inte riktigt så längre.
Jag undviker fortfarande att utsätta mig för sådant så långt jag kan.
Men tex här på forumet gick jag in i en tråd som handlade om alkohol och jag kunde läsa utan att känna att det triggade igång massor. Visst jag känner smaken i munnen. Den finns som inom mig. Men jag kan också lättare som distansera mig från det.
Och bara det känns som en seger!
Tänk jag kunde gå in i en sådan tråd utan att få psykbryt :laugh: 🙏
 
Jag har slarvat med mötena nu senaste dagarna eftersom jag tycker att jag klarar av nykterheten så bra ändå.
Men börjar undra om jag inte igen börjar undvika AA?
Jag hittar på diverse anledningar till att jag inte behöver gå, inte kan gå eller att ja helt enkelt bara inte blir av. Jag hade nämligen tänkt gå idag. Men vädret…
Vädret!
Och sen att det blev sån ändring överlag över dagen och då orkade jag inte hålla på mötet också så sket i det helt.
Jag känner att jag behöver nog inte mötena. Fast samtidigt är det bra att gå såklart. Är så rädd för att tappa mig själv och hamna att jag köper vin eller blir bjuden och tackar ja.
DET VILL JAG INTE!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 022
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
28
· Visningar
4 071
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
866
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp