Livmodersinflammation?

Men sa du inte att det inte fanns möjlighet till UL dit du åkte?
På ditt kvitto stå det ju hur mycket du betalat för varje sak.
Att ett UL av buken skulle kosta 2000 kr och ett blodprov 1000 är inget ovanligt, framförallt inte om det är på akuttid.

Nej, distriktvet hade inte tillgång till röntgen, klinken jag åkte till sedan röntgade, och så fick jag ny tid för UL, (det jag avbokade) så ultraljud skulle inte vara på akuttid.

Jag hörde med en annan klinik som skulle ta 650 för ett ultraljud, det låter lite mer vettigt.
 
Nej, distriktvet hade inte tillgång till röntgen, klinken jag åkte till sedan röntgade, och så fick jag ny tid för UL, (det jag avbokade) så ultraljud skulle inte vara på akuttid.

Jag hörde med en annan klinik som skulle ta 650 för ett ultraljud, det låter lite mer vettigt.

Okej. Jag tycker inte att det låter som om något fel har skett i alla fall. Har man ingen möjlighet till UL så tar man röntgen. I många fall syns livmoderförstoringen redan där och då behöver man inte göra även UL. Har man dock otur och inte ser livmodern på röntgen men fortfarande en misstanke om pyo rekommenderar man att man gör även ett UL för att utesluta. Vilket man ju gjort i ditt fall? De kunde ju inte börja med UL då veterinären som utförde dessa inte var i huset?

Hör av dig till kliniken om du känner dig missnöjd :)
 
Helsingborg 25 000 kr julhelg för något år sedan o hunden var pigg. Den som behandlades medicinskt av annan vet vid ett senare tillfälle var betydligt sjukare. Det är nu 3-4 år sen och hon mår lika bra fortfarande, löper som hon ska uran problem
 
Nej, distriktvet hade inte tillgång till röntgen, klinken jag åkte till sedan röntgade, och så fick jag ny tid för UL, (det jag avbokade) så ultraljud skulle inte vara på akuttid.
Okej. Jag tycker inte att det låter som om något fel har skett i alla fall. Har man ingen möjlighet till UL så tar man röntgen. I många fall syns livmoderförstoringen redan där och då behöver man inte göra även UL. Har man dock otur och inte ser livmodern på röntgen men fortfarande en misstanke om pyo rekommenderar man att man gör även ett UL för att utesluta. Vilket man ju gjort i ditt fall? De kunde ju inte börja med UL då veterinären som utförde dessa inte var i huset?

Hör av dig till kliniken om du känner dig missnöjd :)

Du har nog missuppfattat mig.

Klinik 1 = distriktsvet
Klinik 2 = Där vi röntgade och där vi fick tid för UL
Klinik 3 = kliniken jag ville byta till där bästa "UL-vet" var tjänstledig

Så det hade varit fullt möjligt att göra UL först. Jag frågade ju t.o.m om varför det gjordes båda och jag tror jag skrivit om det i tråden.
UL är ju lättare att se livmodern på , så därför anser jag ju att det är man borde börjat när man redan hade misstanke om livmodersinflammation. Det står ju överallt att det oftast är bättre än röntgen. DÄREFTER hade man kunnat röntga om UL ej påvisade inflammation, för att t ex utesluta något annat.
 
Du har nog missuppfattat mig.

Klinik 1 = distriktsvet
Klinik 2 = Där vi röntgade och där vi fick tid för UL
Klinik 3 = kliniken jag ville byta till där bästa "UL-vet" var tjänstledig

Så det hade varit fullt möjligt att göra UL först. Jag frågade ju t.o.m om varför det gjordes båda och jag tror jag skrivit om det i tråden.
UL är ju lättare att se livmodern på , så därför anser jag ju att det är man borde börjat när man redan hade misstanke om livmodersinflammation. Det står ju överallt att det oftast är bättre än röntgen. DÄREFTER hade man kunnat röntga om UL ej påvisade inflammation, för att t ex utesluta något annat.

Har du framfört dina synpunkter till kliniken?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 318
Senast: Viva
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp