Bukefalos 28 år!

Löp igen?

Sv: Löp igen?

Jag läste någonstans att det gamla tricket med mindre mat och mer motion är förlegat och i studier visat sig vara ganska verkningslöst? Eller är det inte det? *förvirrad

Har tyvärr ingen källa på det, men det var nog ett par år sedan jag läste det. Antagligen i Hundsport eller på Vovve för det är bara där jag brukar läsa hundrelaterade grejjer :o

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.
 
Sv: Löp igen?

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.

Precis :) .........
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
193
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 531
Senast: Acto
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 210
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp