J

janta

Hur snart vågar jag börja rida igen efter att symptomen på lymfangit har försvunnit? Och hur lugnt borde jag ta det? Hon är inte alls i kondition ännu så vi skrittar bara än, men vågar jag lufsa ut i skogen , klättra osv? Eller hålla mig på plana vägar?
Janta
 
Så fort febern är borta så är det dags att motionera, det är bara bra för cirkulationen, börja lugnt och bygg på.
 
Tackar
Febern försvann dagen efter veterinären var ute och gav sulfa + kortison. Han gav bara en lite större dos i.v men jag skulle lösa ut mer pasta att ge i munnen om inte febern gav med sig. Brukar febern komma tillbaka efter någon dag el "ger den sig av m en gång"? Snacka om flummig fråga :o
Hon har gått ute hela tiden och rört på sig i hagen.
 
Febern kommer inte tillbaka om häten är frisk. Är hästen feberfri och svullnaden gått ner så kan du sätta igång med ridningen igen. Är hästen dock svullen så promenera med den.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 287
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Habina
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp