Mac eller PC?

Vilken sorts daor använder du?

  • Mac

    Röster: 21 38,9%
  • PC

    Röster: 31 57,4%
  • Annat

    Röster: 2 3,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    54
"Båda" borde ha varit ett alternativ!
Jag bygger egna kraftfulla speldatorer med Windows och har som sidodator en liten fin MacBook. :love:
 
Mac :)
Mac på jobbet, Mac hemma. Jobbar ute hos kund emellanåt och sitter på PC då, den är vidrig :wtf:
 
Varför tycker ni Mac är bättre? Har ingen egen erfarenhet av Mac så jag blir lite nyfiken.
 
Varför tycker ni Mac är bättre? Har ingen egen erfarenhet av Mac så jag blir lite nyfiken.
Det är något religiöst över det.

Proprietär teknologi, som byggt upp en image över hur fantastisk den är, påhejad av användare inom media, och så en massa produktplaceringar...

Hur man får usla smartphones att bli storsäljare är egentligen rätt intressant...
 
Vad använder du?

Platinum Pethead

Jag är macanvändare av ohejdad vana sedan 1996.

Jag köpte min första begagnad - en Macintosh Classic II - och den funkar faktiskt än (även om jag inte använder den).
Mac_ClassicII.jpg
 
Varför tycker ni Mac är bättre? Har ingen egen erfarenhet av Mac så jag blir lite nyfiken.

Den är snabbare, håller längre (min Air är snart 6 år gammal, men är fortfarande som ny!) och jag tycker att Mac är mycket mer logisk att använda än PC. Jag jobbar mycket i Photoshop och InDesign, de programmen är mycket mer användarvänliga tillsammans med en Mac.

Sedan är det nog mycket en vanesak :)
 
Mac ger mindre strul, bättre funktioner, snyggare, snabbare och bättre. Billigare i längden, mina PC har ingen överlevt två år.
 
Jag kör PC, och har alltid kört PC. Jag spelar mycket spel och behöver då kraftiga datorer, och Mac lever oftast aldrig upp till den standard man får på PC, gissar på att de kanske kan bli så kraftfulla, men att det isåfall skulle kosta mer än dubbelt så mycket.

Erfarenheten är även att Mac går sönder sjukt ofta. Jag gick en mediautbildning på universitetet och Mac användare var tvungna att lämna in sina laptops för reparation vid 1-3 tillfällen i genomsnitt medan vi med PC använde samma dator alla tre åren.

Däremot har jag lånat en ipad som jag motvilligt kan säga att jag gillar (då har jag inte använt en androidpadda) och jag har en ipod nano som fortfarande fungerar ypperligt efter 11 år av dagligt användande.
 
Jag gillar iOS av samma anledning som jag gillar Mac. Det är simpelt. Inga krusiduller. Nej det går inte att ändra en massa småsaker och göra personligt på samma sätt som Android/Windows men det är just det som är grejen. Simpelt och smidigt. Behöver inte ha koll på nånting eller justera nånting, det bara funkar out of the box. Stör man sig på det som är standard blir det ju ett problem, men för mig där det som finns duger alldeles utmärkt så är det bara positivt.
Att påstå att det skulle vara "nåt religiöst" över det, eller att det skulle vara "uselt" på nåt objektivt plan är så löjligt att jag tycker synd om personer som uttrycker sig så.

Jag älskar mina PCs av precis motsatt anledning. Jag bygger dem själv med de bästa delarna från en massa olika företag. Jag fixar och trixar och gör min dator till just precis den maskin som jag behöver och vill ha. Andra skulle få spader av mina menyer eller mina komponenter eller val av program för det är ju inte anpassad för den stora massan som en Mac. Den är helt och hållet personlig. Och med så många delar från olika ställen som ska samarbeta, så många helt olika program och ändringar till höger och vänster... så går saker fel ibland. Men det är så det är.

Min PC gör vad jag vill, min Mac gör vad den kan och den gör det bra. Båda är fantastiska på sitt sätt.
 
Inte från min sida i alla fall. Jag har varit jätteskeptisk till hajpen kring Apple men jag måste erkänna att jag är våldsamt nöjd med min MacBook. Den bara funkar liksom.
Vad bra att du är nöjd!

Men du skulle antagligen vara nöjd med en bärbar Lenovo eller HP också, med Windows 7 eller 10.
Men en "billig" stormarknadsbärbar hade du eventuellt inte varit nöjd med...

Men telefonerna är verkligen kvalitetsmässigt dåliga (nu pratar jag inte operativsystem), de tål inte fukt, inte måttlig kyla (under plusgrader), och måste kläs på i en massa kläder för att hålla...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 366
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
  • Omröstning
Hemmet Använder ni sängöverkast? Jag gör det inte mest pga lathet. Gästsängarna har däremot överkast. Sådana jag har fått. Funderar om jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 995
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp