Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

"hänsyn till de konstaterade skador som uppkommit på hästen Björk samt på vilket sätt detta skett"

Är det äntligen offentligt vad beslutet baseras på alltså?
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Hua! Undrar hur dessa såg ut och hur man tillfogat en häst sådana skador som ger en så lång avstängning :crazy:
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Ja, jag undrar också och jag undrar också hur de hästägare ställer sig som förut var inne här o försvarade MJ med näbbar o klor.

Som litade på henne o även fortsättningsvis skulle lämna hästar där i träning.

Och till SIF :bow:.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Nu hoppas jag att detta beslutet är definitivt. Sen är det sorgligt om hästarna blivit så illa behandlade. :(
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Ja, jag undrar också och jag undrar också hur de hästägare ställer sig som förut var inne här o försvarade MJ med näbbar o klor.

Som litade på henne o även fortsättningsvis skulle lämna hästar där i träning.

Och till SIF :bow:.

... Personligen debatterade jag rättsäkerheten...... jag var tveksam över om det var rättsäkert.... med en landslagsledning som beslutande organ....... Men naturligtvis har jag inte varit så länge i islandshästkretsar och islandshästfolk är säkert bäst... på allt... :love: ....

Bra nu är tydligen allt utrett.... Kanske var jag lite debattsugen också...... Vi har alltför lite juridik i våra grund- och gymnasie-skolor... i Sverige är grundkursen i juridik "jöken" på universitetsnivå.... i USA är den på "High school" och obligatorisk, dvs ålder max gymnasiet.

Inte bra man måste sköta sina djur... Måste... man har ett stort ansvar som djurägare/skötare/ansvarig.......

Somriga hälsningar...
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

... Personligen debatterade jag rättsäkerheten...... jag var tveksam över om det var rättsäkert....

Rättssäkert? Det är avstängning från ett förbunds verksamhet det gäller, kanske kommer det att bli rättegång också då ärendet är polisanmält.

med en landslagsledning som beslutande organ.......
Läste du artiklen? det är förbundsstyrelsen som tagit beslutet. Landslagsledningen uteslöt MJ ur landslaget och lämnade ärendet vidare inget annat.

Men naturligtvis har jag inte varit så länge i islandshästkretsar och islandshästfolk är säkert bäst... på allt... :love: ...
.
Om du säger det så, men det är du nog ganska ensam om att tycka.
Bra nu är tydligen allt utrett.... Kanske var jag lite debattsugen också...... Vi har alltför lite juridik i våra grund- och gymnasie-skolor... Bra nu är tydligen allt utrett.... Kanske var jag lite debattsugen också...... Vi har alltför lite juridik i våra grund- och gymnasie-skolor...

Jo men det är knappast jämförbara kurser.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Är det nån som talat ur skägget om vad hon egentligen gjort?
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Det pågår väl en polisutredning också? Vad som hänt blir nog offentligt när den är klar.Tror jag.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Enligt sin egen hemsida så kommer hon nu att satsa på trav i stället.
En intressant vändning kan man tycka.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Ja, jag undrar också och jag undrar också hur de hästägare ställer sig som förut var inne här o försvarade MJ med näbbar o klor.

Som litade på henne o även fortsättningsvis skulle lämna hästar där i träning.

Och till SIF :bow:.

Ja, det ska bli spännande om vissa fortfarande hävdar att hon blir avstängd enbart för att hon är snygg och framgångsrik. :angel:
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

*kl*
Vadå vill veta allt :eek::eek::eek::eek:

Det räcker väl att det behandlas av den instans som handlägger ärendet. Jag begriper inte varför allt ska fram till alla och envar. Ska alla sitta och vara domare och nämndemän och döma fallet och kritisera beslut som man inte har samma möjlighet att avgöra som de insatta. :mad:
Låt beslutsgången ha sin gång och låt bli att spekulera så mycket bara för att stilla sin egen nyfikenhet, det skadar bara alla inblandade parter i onödan.

Vänligt men bestämt
Rolle Islandsfullblod på Lösdrift
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Jag tycker man kan tänka efter lite själv också, skulle man själv vilja bli pådyvlad saker/händelser som är kraftigt förvanskade eller inte ens sanna?

Självklart inte.
Men jag skulle å andra sidan inte heller hitta på dumheter.
Till viss del så får man också stå för att man gör dumma saker.
Och att det ger massor med bränsle åt alla andra rykten som inte är sanna.

Men det är väl något som Madelen Johanson nu kommer att lära sig.
Att man blir Paria om man gör ett misstag av den sorten.

Ett stort problem i det här fallet är oviljan att erkänna sitt misstag och be om förlåtelse och lova bot och bättring.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Jag begriper inte varför allt ska fram till alla och envar.

Det beror på rädsla.
Rädsla att inte upptäcka att en tränare gör dumma saker som skadar hästar.
Man vill veta vad man skall leta efter att akta sig för.

Jag tror att en följd av denna historia kommer att bli att många hästägare kommer att låta bli att lämna bort sina hästar på träning över huvud taget till någon.
Och för att kunna hantera de känslorna så behöver man veta vad som har hänt.

Det har inte med de inblandade att göra - utan med de egna rädslorna att göra.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

*kl*
Vadå vill veta allt :eek::eek::eek::eek:

Det räcker väl att det behandlas av den instans som handlägger ärendet. Jag begriper inte varför allt ska fram till alla och envar. Ska alla sitta och vara domare och nämndemän och döma fallet och kritisera beslut som man inte har samma möjlighet att avgöra som de insatta. :mad:
Låt beslutsgången ha sin gång och låt bli att spekulera så mycket bara för att stilla sin egen nyfikenhet, det skadar bara alla inblandade parter i onödan.

Vänligt men bestämt
Rolle Islandsfullblod på Lösdrift

Det är väl bra om alla oetiska träningsmetoder kommer i daga eller tror du att det inte förekommer några oegentligheter hos tränare, oavsett gren. Tänk hur många som var inne här och försvarade M och sa att det var den sista personen i världen som skulle göra något oschysst mot hästarna. Jag personligen tror att det förekommer så mycket dåliga och plågsamma träningsmetoder på hästar fr a när det kommer prestige och pengar med in i bilden och jag tycker att det är viktigt att kunskaper om dessa kommer fram. Jag har själv fått en häst förstörd av ett proffs och hade folk vågat upplysa mig om allt de visste om den tränaren så hade jag säkerligen inte anlitat denne.
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Skulle vilja påstå att det i detta fall verkligen är framme i ljuset, men varför krävs att varje detalj ska redovisas. Det kommer tids nog fram. Här blir det bara grund för spekulationer på grund av folks nyfikenhet och längtan att ta del av alla detaljer i ärendet.
Givetvis ska missförhållanden komma fram men det ska skötas av den instans som är satt att göra det.
Ett annat exempel är när veterinärer kritiseras och där man inte egentligen vet bakgrunden, utom på Buke då förståss, där vet man ju... ;)

Rolle
IpL
 
Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år

Därför att om man redovisar detaljerna så upphör mardrömmarna om alla de saker som det INTE var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
  • Artikel
Dagbok "k) ser med oro att personer med funktionsnedsättning, trots dessa olika instrument och åtaganden, fortsätter att möta hinder för sitt...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 360
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har tagit beslut i flera ärenden. Bland annat har sydafrikanska hoppryttaren Jeanne Engela...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp