Män förklarar saker

Hur i hela friden kommer du till den slutsatsen? :confused: Det är inte jag som graderar kvinnor, det är det du och din fiskarkompis som sysslar med.
Nä, vi graderar inte, vi utgår från andra människor som är lämpliga i sammanhanget och då är 99 % kvinnor uteslutna då de anser att det är äckligt och otäckt, men bara vi rensar fisken och kokar kräftorna så köper de gärna av oss...Jo då kvinnor är alltid så smarta och jämlika?!
 
För mig är grejen att jag inte förstår varför man ens måste lägga olika värden i sånt där.
Om jag gillar lackkjol och högklackat men OCKSÅ att fiska, är inte det ok? Där ligger själva poängen tycker jag, att alla ska få gilla det dom vill utan att det ska betraktas som fel pga kön.

Just det, det är grejen, att både kunna vara kvinna och jämlik, men de flesta kvinnor spelar högt på att de är rädda och saker är osmakliga. Ändå ska de vara jämlika?
 
Nä, vi graderar inte, vi utgår från andra människor som är lämpliga i sammanhanget och då är 99 % kvinnor uteslutna då de anser att det är äckligt och otäckt, men bara vi rensar fisken och kokar kräftorna så köper de gärna av oss...Jo då kvinnor är alltid så smarta och jämlika?!
Jag fattar inte hur det här svarar på min ursprungsfråga.

Skriver den igen:

"Den där kommentaren hade jag kräkts rakt fram åt. Först och främst avskyr jag "komplimanger" på bekostnad av andra kvinnor. Ingen kommer göra mig glad av att såga andra tjejer, de tjejerna har all rätt att vara precis så som de vill. Och sen hade inte uppskattat en kommentar om att jag kan vara "både en snygg kvinna" och normal människa (dvs som gör saker, exempelvis grejar med fiskar) O_o:down:.

Nä, superunket tycker jag."

Alltså ingenting om att kvinnor ska ha på sig kjol och läppstift eller se ut på ett visst sätt. DU är den som graderat vad som är OK utseende (silikonbröst och läppar är inte okej), inte jag. Jag har ingen åsikt om hur kvinnor vill se ut, de får se ut hur de vill för mig.
 
Nä, vi graderar inte, vi utgår från andra människor som är lämpliga i sammanhanget och då är 99 % kvinnor uteslutna då de anser att det är äckligt och otäckt, men bara vi rensar fisken och kokar kräftorna så köper de gärna av oss...Jo då kvinnor är alltid så smarta och jämlika?!
99% av alla kvinnor? Var har du fått den siffran ifrån? Hur stor procent av alla män rensar fisk och kokar kräftor?
 
Jag fattar inte hur det här svarar på min ursprungsfråga.

Skriver den igen:

"Den där kommentaren hade jag kräkts rakt fram åt. Först och främst avskyr jag "komplimanger" på bekostnad av andra kvinnor. Ingen kommer göra mig glad av att såga andra tjejer, de tjejerna har all rätt att vara precis så som de vill. Och sen hade inte uppskattat en kommentar om att jag kan vara "både en snygg kvinna" och normal människa (dvs som gör saker, exempelvis grejar med fiskar) O_o:down:.

Nä, superunket tycker jag."

Alltså ingenting om att kvinnor ska ha på sig kjol och läppstift eller se ut på ett visst sätt. DU är den som graderat vad som är OK utseende (silikonbröst och läppar är inte okej), inte jag. Jag har ingen åsikt om hur kvinnor vill se ut, de får se ut hur de vill för mig.

Så nu är det jag som skriver hur en tjej ska vara? Blir bara så jävla trött på att vi ska vara så jämlika, men ändå ska en massa "brudar" säga usch och oj om saker som är "okvinnliga". Ändå ska de vara så jämlika samtidigt som de ska fixa naglar, fixa silikonbröst, läppar och hår i tid och otid, JAG är en jävligt stolt kvinna som med både manliga och kvinnliga vänner kan klä upp mig OCH smutsa ner mig.
 
Absolut inte sämre kvinnor, men långt ifrån jämlika mannen om de inte fixar att göra samma saker. Ska vi vara jämlika så finns det väl inga gränser på vad vi gör och klarar?
Haha jag var på fiskeläger med 5 tonårskillar och vi skulle käka kassler. Endast en av killarna klarade av att skära upp KASSLERN för den var såååå äcklig och han som vågade tog på sig handskar. Jag känner minst lika många kräsmagade män som kvinnor och då är jag från landet. Så hela din teori är fullständigt åt pepparn.
 
Men det är väl ingen som uschar och ojar över att du gör det du kallar "okvinnligt" (och alltså själv kategoriserar som just okvinnligt. Jag har aldrig själv direkt sett fiske som en typiskt manlig aktivitet...). Snarare är det DU som uttalar dig väldigt kritiskt om "99% av kvinnorna" (alltså vi som är helt ointresserade av just fiske...)
 
Så nu är det jag som skriver hur en tjej ska vara?
Eh ja?

Ungefär som att de flesta kvinnor ska vara så jävla snygga med "duckface", fixade naglar, silicontuttar mm

Eller menar du på fullaste allvar att du menade det där positivt?

JAG är en jävligt stolt kvinna som med både manliga och kvinnliga vänner kan klä upp mig OCH smutsa ner mig.
Jag menar verkligen att regna på din parad där men jag ser knappast det som nåt unikt. Herregud, vi är på ett hästforum ;) :D
 
Haha jag var på fiskeläger med 5 tonårskillar och vi skulle käka kassler. Endast en av killarna klarade av att skära upp KASSLERN för den var såååå äcklig och han som vågade tog på sig handskar. Jag känner minst lika många kräsmagade män som kvinnor och då är jag från landet. Så hela din teori är fullständigt åt pepparn.

Det får du tycka, men gå inte efter en erfarenhet utan i allmänhet...
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 242
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 179
Senast: cassiopeja
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 267
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp