Bukefalos 28 år!

Män förklarar saker

@makarontanten

Jag ska försöka förklara det här så enkelt jag bara kan.

Jämställdhet handlar inte om att alla oavsett kön ska kunna, vilja, våga eller slippa samma saker.
Jämställdhet handlar om att alla oavsett kön ska ha möjligheten att kunna, vilja, våga eller slippa samma saker.
Utan att bli hånad. Oavsett om det handlar om att måla naglarna, rensa fisk, tala i grupp, ha sex, be om löneförhöjning.

Oj, vilken vändning på några månader! :up:
 
Men vem bryr sig?? Vad spelar det för roll? Och? So what? Que?

Jag fattar inte. Så länge dessa kvinnor inte mordhotar folk för att få dem att ordna deras jävla kräftor kan jag inte se varför någon behöver engagera sig i deras matlagningsvanor. Deras utseende fattar jag fortfarande inte varför du tjatar om. Får de inte se ut som de vill?

Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?
 
Nope, det var jag. Duckface på facebook varje dag och sen en bedjan om att : Jo jag vill gärna köpa kräftor om de är kokta och klara, för jag vågar inte... Jo då, kvinnligt så det förslår och sen en bild på deras nya naglar också, kvinnligt som tusan...

Men så himla tråkig attityd att nedvärdera kvinnor som inte vill koka kräftor. Män som inte vill koka kräftor då? :confused:
Kvinnligt låter som ett skällsord när du använder det.
 
Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?
För i ditt jämlika samhälle får inte kvinnor posta bilder på sig själva där de tycker att de är fina om de inte kan tillaga älg?

Ooooooookej.

Mvh kan inte tillaga älg och är därför exkluderad från jämställdhet för all evig tid.
 
För i ditt jämlika samhälle får inte kvinnor posta bilder på sig själva där de tycker att de är fina om de inte kan tillaga älg?

Ooooooookej.

Mvh kan inte tillaga älg och är därför exkluderad från jämställdhet för all evig tid.

Men hallååååå ( inte du niphredil) .. Såg ni trådstarten och vad ni skrev från början?
 
Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?

I min värld så säger det här mer om dig än om kvinnorna du pratar om.
 
Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?

Men varför tror du att de är så fixerade vid sitt utseende? Kan det ha med bekräftelse att göra? Att det som de får mest uppmärksamhet/beröm för är sina vackra ögon. Om de som barn fått höra "vad bra du är på att sparka boll" istället för "vad söt du är i din rosa tröja", kanske deras sidor sett annorlunda ut.

Att dessa tjejer känner att deras största värde sitter i deras utseene är ju bara ett annat uttryck för det ojämnatällda samhälle vi lever i.
 
Men så himla tråkig attityd att nedvärdera kvinnor som inte vill koka kräftor. Män som inte vill koka kräftor då? :confused:
Kvinnligt låter som ett skällsord när du använder det.

Jag nervärderar ingen, men jag avskyr att det ska skrivas en massa saker om män, och att kvinnor ska hävda sig så jävla bra utan att ens kunna ta en bråkdel av "skitgörat" i livet men ändå ska kalla sig som jämställda och lika...
 
Vilka märkliga kvaliteter att värdera högt hos vänner. Vad gör du, förbereder dig för en zombieapokalyps? ;)

Gör inte alla det, alltid?:cautious:

Jag drabbas ofta av att män ska berätta för mig att mitt jobb är tungt, att det är ovanligt med tjejer som gör det och att man nog gör bäst i att tänka på tekniken så kroppen håller. Sen står de och glor på min bak när jag står dubbelvikt och jobbar. Gubbslem...

(den här tråden blir förövrigt jättekul att läsa när man har antifeministerna på blocklistan)
 
Jag nervärderar ingen, men jag avskyr att det ska skrivas en massa saker om män, och att kvinnor ska hävda sig så jävla bra utan att ens kunna ta en bråkdel av "skitgörat" i livet men ändå ska kalla sig som jämställda och lika...

Okej, då ser vi nog på det på lite olika sätt. Jag tycker inte att NÅGON ska ha en guldstjärna för att man fixar "skitgörat". Jag förstår inte hur det hänger ihop med jämställdhet.
 
Jag nervärderar ingen, men jag avskyr att det ska skrivas en massa saker om män, och att kvinnor ska hävda sig så jävla bra utan att ens kunna ta en bråkdel av "skitgörat" i livet men ändå ska kalla sig som jämställda och lika...
Jösses jag skulle trycka på citat och slant på gillaknappen..

Skitgörat har i alla tider skötts av kvinnor, bajs på gamla o unga, sjukvårdens äckligaste sysslor, städa, ta hand om det styckade köttet, nacka en höna. Så nu är du riktigt ute o seglar.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 227
Senast: cassiopeja
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 355
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp