Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Ja typ sen vi kom hem från bb ;) Gick lite fort bara, haha, trodde de skulle ta lika lång tid som med Rasmus. För några veckor sen så skämta jag med maken "Jag har ägglossning, kom och ta mig" :o Vi struntade i kondom den gången :angel: Planen var ju ett februaribarn, på alla hjärtans dag :love: Men man får aldrig som man vill.

Vi är otroligt lyckliga och vad vi längtar :love: Trodde jag skulle få lite mer panik än jag fick (var tvungen att testa 2 ggr..) funderat mycket innan hur det kommer bli att få 2 barn och känt att jag velat och backat lite ibland, men nu känns det bara hur underbart som helst, jag vågar nog påstå att jag är mkt lyckligar nu än när jag testa + med Rasmus, nu känner jag mkt mkt tryggare i mig själv och vet vad som kommer hända. Men samtidigt är jag lite oroligare, det har ju gått bra 1 ggr nu. Dessutom är jag ju bara provanställd och har jobbat i 3 veckor :o

Men mest är jag lycklig över att Rasmus ska få bli storebror :love: Finns nog inget finare vi kan ge honom! (Och nu slog gravidhormonerna till och jag börja böla :rofl:)

Det ska bli en underbar resa, bara jag inte blir så stor, vi har ju muffins, bullar och kakor till massor på våra fikaraster. Och jag som tänkte försöka hålla det hemligt tills de inte går att dölja längre. Och börjar jag kräkas får jag ju inte jobba!
 
Sv: Magbilder!

V 7+5 enligt sista mens, v. 6+0 enligt äl.
nu har svullnaden gått ner så de som syns på bilden e bara fett=)

php0xfor8.jpg
 
Sv: Magbilder!

KL

Uppdatering fr mig.

V 41 (40+0) Och således BF dagen.
27431505.jpg

27431506.jpg


Ursäkta den snea bilden;)
 
Sv: Magbilder!

*kl*

I förra tråden postade jag lite bilder på min nygravida mage, så fortsätter här då :D. Vet inte alls vilken vecka jag är i, men efter en enkel undersökning hos barnmorskan bör jag ligga på ca v 17 nu. Men ska på ultraljud på måndag (jippiii!!!!) så då får vi veta exakt.
Lägger in dagsfärska bilder så ni får gärna gissa! Så får vi se på måndag vad som stämde ;)

27434655.jpg
27434654.jpg



För att jämföra här är när jag "troligen" är i vecka 6:
26740733.jpg
26740732.jpg


Håller mig anonym tills efter UL :p
 
Sv: Magbilder!

Svårt att säga. När jag var i v 17 såg min mage ut så här:
24812057.jpg

Och i v 24 så här:
25664929.jpg


Så du får nog vänta tills på månd för å få reda på i vilken vecka du är;)
 
Sv: Magbilder!

Men vad tråkig du är :D:p

Nej så klart är det jätte individuellt, men vill ju vet nuuu!!
Min svägerska skrämmer mig med att säga att det är tvillingar hela tiden ;). Inte för att jag skulle bli ledsen för det, absolut inte, men liiite skrämmande vore det då det är första gången och allt hehe.

Ja jag får nog ge mig till tåls tills på måndag. *räknar dagarna*
 
Sv: Magbilder!

kl

Ny bild!

phpr5emtt_thumb.jpg

v18+3
att det fortfarande kan variera hur tjock man är.. Jag var ju större förra veckan:confused:

Tar med en bonusbild
phpcitof3_thumb.jpg

:love::love:
 
Sv: Magbilder!

Grattis pmm!!! Den som ändå hade ägglossning! Jag vill ju också vara med här! :D

Jobbar ni på syskon?:laugh:

Vi pratade om det idag, på skämt men kanske lite på allvar också...
Jag har nämligen blivit av med jobbet (gick i konkurs för ett par veckor sen) så framtiden är lite osäker.
Dagisstarten, vi vet inte om pappa kommer kunna vara hemma. Troligen inte för som det är nu blir det turné iaf i oktober så säkert mer under vintern. Vi hade tänkt han skulle börja dagis i januari. Men så sa vi att det kanske är lika bra jag blir på smällen igen, så behåller jag min SGI och kan vara hemma medans sambon turnerar.

Men nja...jag hoppas på att få ett jobb. Tror det är lättare att få nu när man ändå nyligen jobbat, än när hjärnarn totalt geggat igen efter 2 barnledigheter på raken!
 
Senast ändrad:
Sv: Magbilder!

Skämta inte om det ;) haha de gjorde vi och struntade i kondom samma kväll :o

Jag har jobb nu, började för 3 veckor sen :o Vet inte alls hur jag ska göra, när jag ska berätta osv. Tänker vara tyst så länge det går, och försöka dölja de så länge som möjligt. Men är man provanställd så behöver de ju inte ange någon anledning till varför jag inte får fortsätta, men igentligen gör de inte så mycket. Eftersom jag ändå tänkt plugga, men kanske inte med en 1 åring hemma.

Det löser sig!
 
Sv: Magbilder!

Jag var ju också provanställd, var gravid när jag började! :o Men inte när vi skrev papperna, eller visste det inte i alla fall. Jag försökte att hålle det hemligt, men samvetet (och en liten kula) fick mig att berätta i vecka 16. En månad senare fick jag fast anställning, det var en månad före provanställningen skulle ha gått ut. Det enda som hände var att de inte ville jag skulle vara borta mer än ett år, och komma tillbaka på minst 75%. Om jag gick med på det skulle jag få fast. Och det gjorde jag! Men hann ju aldrig komma tillbaks...
 
Sv: Magbilder!

Jag var provanställd när jag upptäckte att jag var gravid med!
Jättenervös för att berätta på nya jobbet och väntade till vecka 14 typ :D. Jag fick en stor kram och grattis. Och förra veckan fick jag fast anställning :idea::banana:
 
Sv: Magbilder!

Tja jobbar och jobbar, det hade ju underlättat om jag hade lossat ägg, så jag har liksom inga direkta förhoppningar, fast vi lever ju i landet där där de på allvar tror att Josef och Maria inte hade sex så varför inte :D

Jag är jättesugen! Det finns så mycket söta flickkläder så jag har beställt en sån nästa gång ;)
 
Sv: Magbilder!

Känner att jag kommer bildbomba den här tråden :eek: Känner mig inte ett dugg gravid, men idag när jag kom hem från utställningen såg jag ju ut att vara i v.18 eller nått! Shit hur ska detta sluta? Hoppas svullnaden lägger sig snart.

27480519.jpg

27480517.jpg


fixade en snygg frilla i morse, tills jag gick ut och de regna, sen fick jag stå ute i blåsten i 4 timmar. Är inte direkt optimalt att ta kort inne när de är såhär mörkt heller, ser att när jag justera ljuset ser de ut som mina fötter är blå.
 
Sv: Magbilder!

Tja jobbar och jobbar, det hade ju underlättat om jag hade lossat ägg, så jag har liksom inga direkta förhoppningar, fast vi lever ju i landet där där de på allvar tror att Josef och Maria inte hade sex så varför inte :D

Jag är jättesugen! Det finns så mycket söta flickkläder så jag har beställt en sån nästa gång ;)

Lycka till! Jag fick min första mens 1:a maj, 6 månader efter förlossningen och 1 månad efter smakisarnas intåg. Men jag tror inte jag ammar märkvärt mindre nu, han äter frukt- eller grönsakspuré eller gröt 2 ggr per dag. Men tja, nu är man fertil igen. Hade nästan glömt bort det här med att man ska ha mens igen. :D Sist jag fick det var nyårsafton förra året!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
299
· Visningar
19 258
Senast: em76
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: hamilton1
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 057
Senast: Blyger
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp