Makeovertråden

Mirre

Trådstartare
@strawberrysylt kom med den goda iden att vi behövde en makeovertråd här :)

Så lägg in bilder på er själva för tips och råd om allt från färg på nagellack till hår eller kläder.
Lite Trinny och Susannah i miniformat :)

Så shoot!
 
Börjar väl jag då :p
Går alltid i likadana kläder, alltid med håret i hästsvans eller fläta osv. Så tråkigt så det är inte klokt. Behöver verkligen tips om allt.
10690132_10204929767918039_3055026575845165533_n.jpg

image078a146a-e60d-4f34-bfc5-b33210b701dd.jpg

Har ingen bild på håret men det är långt, jäkligt slitet och bara hänger i stort sett.
 
@Mirre, klipp! :D
Gå och klipp någon schyst frilla. Kortare och uppklippt, så det händer lite. Klipp inte kortare än att du kan sätta upp det, så känns det nog inte lika jobbigt att kapa! :)
 
@Mirre, av någon anledning är din helkroppsbild pytteliten för mig, sådär så att jag ser att det är en bild, men inte vad bilden föreställer :D
 
Börjar väl jag då :p
Går alltid i likadana kläder, alltid med håret i hästsvans eller fläta osv. Så tråkigt så det är inte klokt. Behöver verkligen tips om allt.
10690132_10204929767918039_3055026575845165533_n.jpg

image078a146a-e60d-4f34-bfc5-b33210b701dd.jpg

Har ingen bild på håret men det är långt, jäkligt slitet och bara hänger i stort sett.


Jag tycker att du ska noppa ögonbrynen en del (men inte för mkt så att formen förstörs, men det som ser ut att växa ganska vilt "under bågen"). Det gör ganska mkt för att se piggare och mer välvårdad ut.
 
Sådär, nu har jag laddat in ett par före-bilder på datorn och hoppas någon vill hjälpa mig med vad jag ska göra med mig själv.

11025125_10152736900530678_7162384130806069385_n.jpg
11041804_10152736899980678_5398995548066357457_n.jpg


Så, örkiga förebilder på hur mitt hår ser ut just nu... Det är väl håret som är mitt största problem... men jag tar tacksamt emot sminktips också, är totalt lost när det gäller smink, men hade gärna velat kunnat fixa mig litegrann iaf...

Det jag funderar på med håret är att blondera det och raka sidorna, och så försöka med mousse och tupering att få upp det lite på huvet, så det inte ligger platt... sett en del fina bilder på google. Eller en kort tuppkam kanske? Eller bara kort så man kan spreta lite med det på huvet? Eller spara ut håret på sidorna? Vad tycker ni??

Sen på klädfronten känner jag att jag gärna hade velat klä mig lite vuxnare o kvinnligare, men vet inte riktigt hur?

Här är jag, hade ingen bra bild med vanliga kläder, men man ser ytterkläder o kroppen iaf;

11041816_10152736901090678_2380964947939191789_n.jpg
11000604_10152736902715678_1280902394527449888_n.jpg


Mirre: Har du själv någon idé om vad du vill göra med håret o klädstilen eller så eller du är öppen för alla förslag? =)

//r
 
@Sleepan Klippa håret ska absolut göras, behöver klippa en bra bit för att det är så slitet. Velar lite mellan att behålla lite längd som du skrev, eller kapa av det helt.

@Red_Chili ok vad märkligt.
På mob blev det lika för mig men inte på datorn.
Hur ser helkroppsbilden ut för er andra?

@EmmaBovary det kan du nog ha rätt i, tycker det är så svårt bara. Får det inte och se snyggt ut och gör så jäkla ont ju :p Kan man underlätta det på något vis?

@strawberrysylt Jag tror du skulle passa i blont med lite slingor i för lite mer liv i håret.

Min klädstil nu är så galet tråkig, skulle vilja ha det lite mer "rockigt" och lite tuffare. Nu är det jeans och hoodtröja konstant. Oftast rätt färglöst också.
Håret vet jag inte riktigt vad jag vill göra med, skulle gärna färga det men vet inte hur.
 
@EmmaBovary det kan du nog ha rätt i, tycker det är så svårt bara. Får det inte och se snyggt ut och gör så jäkla ont ju :p Kan man underlätta det på något vis?

Gå till en salong! Då kan de visa både vilken form du passar i och hur du gör. Knepet är att dra ut stråna i växtriktningen, alltså det håll som de ligger åt. Men det känns ändå i början, jag nyser alltid när jag plockar ögonbrynen av nån anledning :p

Annars säger jag också kapa håret! en längd strax nedanför käkbenet tror jag skulle bli skitsnyggt på dig!
 
Håller med om att göra ögonbrynen på salong. Sedan kan man hålla efter det själv, men det är jättesvårt att själv få till en bra form om man inte är proffs. Och är man proffs, låter man någon annan göra det :)

Sedan kan man underhålla det och plocka rent hemma.
 
Sådär, nu har jag laddat in ett par före-bilder på datorn och hoppas någon vill hjälpa mig med vad jag ska göra med mig själv.

11025125_10152736900530678_7162384130806069385_n.jpg
11041804_10152736899980678_5398995548066357457_n.jpg


Så, örkiga förebilder på hur mitt hår ser ut just nu... Det är väl håret som är mitt största problem... men jag tar tacksamt emot sminktips också, är totalt lost när det gäller smink, men hade gärna velat kunnat fixa mig litegrann iaf...

Det jag funderar på med håret är att blondera det och raka sidorna, och så försöka med mousse och tupering att få upp det lite på huvet, så det inte ligger platt... sett en del fina bilder på google. Eller en kort tuppkam kanske? Eller bara kort så man kan spreta lite med det på huvet? Eller spara ut håret på sidorna? Vad tycker ni??

Sen på klädfronten känner jag att jag gärna hade velat klä mig lite vuxnare o kvinnligare, men vet inte riktigt hur?

Här är jag, hade ingen bra bild med vanliga kläder, men man ser ytterkläder o kroppen iaf;

11041816_10152736901090678_2380964947939191789_n.jpg
11000604_10152736902715678_1280902394527449888_n.jpg


Mirre: Har du själv någon idé om vad du vill göra med håret o klädstilen eller så eller du är öppen för alla förslag? =)

//r




Vad tror du om att permanenta håret? Det tror jag vore riktigt snyggt! :)

Inspo:
Namnl_st_1.jpg
 
Jag tycker att du ska noppa ögonbrynen en del (men inte för mkt så att formen förstörs, men det som ser ut att växa ganska vilt "under bågen"). Det gör ganska mkt för att se piggare och mer välvårdad ut.

Jag skulle säga att fler borde INTE noppa ögonbrynen.
Jag har odlat ut mina i flera år nu, alltför många förstör sina bryn genom att noppa för mkt är min åsikt. Trendmässigt är ju noppa big no no också atm. Jag tycker att det ör roligt att mer naturliga bryn är tillbaka
 
Jag skulle säga att fler borde INTE noppa ögonbrynen.
Jag har odlat ut mina i flera år nu, alltför många förstör sina bryn genom att noppa för mkt är min åsikt. Trendmässigt är ju noppa big no no också atm. Jag tycker att det ör roligt att mer naturliga bryn är tillbaka

Har du någon bild på hur dina ögonbryn ser ut nu? :) Du brukar alltid vara så häftigt klädd, så jag blir nyfiken när du skriver sådär.
 
Jag behöver utan tvekan en makeover. Har dock inga bilder på hur jag ser ut nu. Ska fixa det så småningom. Ikväll eller imorgon ska jag åtminstone se till att beställa hem lite nya underkläder (framförallt bra bhar) så att kläderna jag sedan har på mig sitter lite snyggare :p

Tidigare hade jag en stil, den passar mig dock inte nu av olika anledningar. Skulle vilja ha en "uppdaterad" variant av den dock, för det skulle jag nog känna mig otroligt bekväm och snygg i. Frågan är bara hur jag gör? Finns det bra sidor med inspiration någonstans? Hur hittar man inspiration eller ens något som man tycker är snyggt? :P jag hittar ofta små detaljer som jag tycker är snygga, men hur de ska kombineras...? Ingen aning!
 
Tack för tipsen, Mirre och Lisa412. Jo, jag har kollat lite på liknande bilder faktiskt, men med permanent hur är det med att hålla efter det? Hur länge håller det och vad kostar det? =)
Och det lutar åt att håret ska bli blont! Jag brukar vara blond på somrarna och har känt de e lite tidigt ännu, men det är nog dags ändå..!

Har suttit o tittat på gamla bilder på hur jag haft håret genom åren, men hittar inget jag fastnar för som jag vill ha igen, faktiskt =/... men vet att jag inte passar i långt hår, utan jag vill ha kort, men inte för kort...

Red_Chili: Jag håller med i det du skriver om klädstil... jag vill också ha en uppdaterad variant av min stil....


//r
 
Tack för tipsen, Mirre och Lisa412. Jo, jag har kollat lite på liknande bilder faktiskt, men med permanent hur är det med att hålla efter det? Hur länge håller det och vad kostar det? =)
Och det lutar åt att håret ska bli blont! Jag brukar vara blond på somrarna och har känt de e lite tidigt ännu, men det är nog dags ändå..!

Har suttit o tittat på gamla bilder på hur jag haft håret genom åren, men hittar inget jag fastnar för som jag vill ha igen, faktiskt =/... men vet att jag inte passar i långt hår, utan jag vill ha kort, men inte för kort...

Red_Chili: Jag håller med i det du skriver om klädstil... jag vill också ha en uppdaterad variant av min stil....


//r
Det kanske inte behöver bli väldigt blont? Utan slingat i ljusare färg
 
Hmm, mja, fast jag gillar inte alls min naturliga hårfärg, den är så mjäkig... fast iofs, jag behöver ju inte ha den, utan ljusa upp den o sen ännu ljusare slingor i det.. hmm... det tål ju att funderas på, faktiskt! =)


//r
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 961
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
692
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp