Makeovertråden

@Koltrast Nej, jag tar inte alls illa upp! Och det är klart tänkvärt det du skriver. Jag tror och hoppas att min vikt har stabiliserat sig nu, har vägt samma i jag vet inte hur länge nu, men kanske snart ett år? =) Har gått upp 9 kg sen jag vägde som lägst. =)

@RedHyuuga Jag tycker det låter som om du vet vad du ska göra, men sen är det svårt att få ändan ur vagnen, jag vet. Jag tycker du ska göra en ordentlig klippning och få bort allt slitet som du skriver, börja om på nytt. Nya hål i öronen har jag själv också funderat på! =) Jobbkläder/mjukisbyxor/ridkläder känner jag också igen mig i, fast för mig är det ju bara mjukisbyxor då jag pluggar på distans hemifrån^^. En rejäl rensning i garderoben rekommenderar jag också! Och sen, som jag skrev innan också, kanske boka in en/några kompisdejter där man vill ha något annat på sig, så att man kommer igång?! =)


//r
 
@RedHyuuga Jag tycker det låter som om du vet vad du ska göra, men sen är det svårt att få ändan ur vagnen, jag vet. Jag tycker du ska göra en ordentlig klippning och få bort allt slitet som du skriver, börja om på nytt. Nya hål i öronen har jag själv också funderat på! =) Jobbkläder/mjukisbyxor/ridkläder känner jag också igen mig i, fast för mig är det ju bara mjukisbyxor då jag pluggar på distans hemifrån^^. En rejäl rensning i garderoben rekommenderar jag också! Och sen, som jag skrev innan också, kanske boka in en/några kompisdejter där man vill ha något annat på sig, så att man kommer igång?! =)
Jo, det är ju det där med att börja, hålen i öronen hänger mest på pengarna, hoppas bara jag kan ta fler hål. Sist jag gjorde det, tog det lång tid innan de läkt och de svullnade upp och kom var om man tryckte på dom. Förvisso gjordes det med håltagningspistol, den här gången ska jag gå till samma piercingstudio som gjorde min näspiercing, de använde inte håltagninspistol och när jag var där kändes det som om de hade bra erfarenheter av piercingar osv. Så går gärna dit igen.

Däremot är frisören ett stort problem. Gick till frissan när jag var 20, de frågade om jag ville ha uppklippt, jag trodde de menade toppat, så jag sa ja... jag kan inte ha uppklippt hår då jag inte orkar styla mig varje morgon, samt att jag har lockigt hår. Sen gick jag inte dit på flera år, klippte mig hemma, det gick bra, sen blekte jag det och bestämde mig för att ge frissan en chans till, gick dit, men fick inget förtroende alls, de klippte av massor trots att jag sagt att jag ville toppa och kallade mitt hår en "hötuss"... jaha tack för den....
Nu vet jag inte riktigt vart jag ska vända mig vill helst ha någon som är bra, helst lite pedagogisk så det känns bra även om de måste klippa av massor.

Kompisdejterna faller för mig, har inga kompisar direkt, mest bara stallvänner och kollegor från jobbet. Garderoben ska nog få sig en rensing när jag har råd att köpa lite nya kläder. Skulle behöva köpa lite bättre jeans som passar mig, många av dom jag har är för stora även om de inte är för stora. Makes perfect sense or not :p
 
@strawberrysylt Jag har precis samma problem som dig, älskar färg och köper gärna plagg i färg och när jag sen ska matcha ihop allt ser jag ut som en femåring.. Exempel på detta
Skärmavbild-2015-11-15-kl.-09.37.15.png


Och till det där har jag en ljusblå softshell-jacka:eek:. Det där är visserligen mina friluftskläder (är ganska ensam om att synas på flera mils avstånd på fjället) men jag tycker det är viktigt att jag tycker även dom kläderna är snygga! :D Kan liksom inte hjälpa att jag dras till färger som rosa, ljust lila, turkos mm. Mina kläder när jag åker snowboard matchar liksom ungarna i backens färgsättning..

Till vardags har jag börjat tona ned min klädstil lite grann och kör lite mer neutrala färger. Men för mycket svart blir tråkigt enligt mig! Samtidigt har jag färgat håret rosa också och även om jag känner att det är så jag verkligen vill ha håret, så vet jag också att folk tar mig som bra mycket yngre än vad jag är (26 fyller 27 om 3 månader:eek:) p.g.a hur jag klär mig! Och visst är det trevligt att se ung ut men när folk undrar om jag går i gymnasiet börjar jag känna att jag kanske ser lite för ung ut..:meh: Fick en liten stil-kris i somras när jag och sambon skulle in på ett museum och de i kassan frågade flera gånger om vi var säkra på att vi var över 25.. Sen dess har jag omvärderat och funderat över mina kläder och hur jag egentligen vill klä mig.

Angående mjukisbyxor så gillar även jag bekväma kläder, använder sällan jeans p.g.a det. Men jag har löst det på så sätt genom att köpa jättesnygg mjukisbyxor istället. Vilket kanske visserligen bara leder till att en vill använda dom ännu mer...
 
Senast ändrad:
@RedHyuuga: Jag hade hört att håltagningspistol inte är bra, så jag ringde min piercare när jag skulle ta ett hål till i örat, men hon sa att det inte var nån fara att ta med pistol i öronen, så jag gjorde det och det läkte fint. Fast kan ju vara från person till person... Det beror kanske på vad du har för material i de smycken i de hål du redan har? Mår de hålen bra?

@Taxilock: Jag håller med dig, jag dras också till de färgerna och jag tycker du ser härligt uppiggande ut! Men, som du själv säger, visst är det roligt att se ung ut, men man vill ju samtidigt se lite vuxen ut ibland också... Jag tycker det är både svårt och roligt som sagt att försöka sammankoppla det där. Nu pluggar jag som sagt på distans och har nästan två år kvar, men sen ska jag ju ut i arbetslivet och då om inte förr vill jag ju iaf se kompetent och vuxen ut!

//r
 
@RedHyuuga: Jag hade hört att håltagningspistol inte är bra, så jag ringde min piercare när jag skulle ta ett hål till i örat, men hon sa att det inte var nån fara att ta med pistol i öronen, så jag gjorde det och det läkte fint. Fast kan ju vara från person till person... Det beror kanske på vad du har för material i de smycken i de hål du redan har? Mår de hålen bra?
Jag har hört lite samt läst lite på piercingsidanshemsida, detta är vad de skriver:

"Pistolen" går inte att sterilisera mellan varje kund, vilket innebär en smittrisk. Förutom att "pistolen" inte går att rengöra tillfredsställande skadar "pistolen" mer när den skjuter in ett trubbigt smycke med stor kraft genom örsnibben. Till "pistolen" finns endast en storlek på smycke och som alla vet ser inte alla öron likadana ut. Det innebär att några får smycken som är av helt fel storlek. "pistolsmycket" har en låsplatta som ligger tätt mot baksidan av örsnibben och hindrar luften från att komma åt, vilket hindrar läkningen."

De använder istället en steril nål som slängs efter varje kund och det tycker jag känns bra.

Jag har i dagsläget tre hål i ena örat och två hål i det andra, tanken är att ha fyra i ena och tre i det andra. Alla hål jag har är gjorda med "pistol", problemet uppstod när jag skulle göra fler hål, sen verkar det som det är svårt att sikta och få hålen på rätt ställe, då jag är lite missnöjd med mellanrummet mellan hålen, de är inte lika från öra till öra, men det är nog bara jag som ser det.
Sen tyckte jag det gjorde ont att ta med "pistol" långt efteråt också, när jag piercade näsan gjorde det ont just när de gjort det, men efteråt kändes ingenting medan det läkte.

Hålen jag har mår bra nu.
 
Okej! Då tycker jag det låter bättre att gå till din piercare =). Jag har också tre hål i ena örat och så ett i det andra. Jag funderar på två till i det där jag har tre nu =).

Och angående att rensa ur garderoben när du har råd med nya kläder, second hand kan kanske vara nåt? =)

//r
 
Okej! Då tycker jag det låter bättre att gå till din piercare =). Jag har också tre hål i ena örat och så ett i det andra. Jag funderar på två till i det där jag har tre nu =).

Och angående att rensa ur garderoben när du har råd med nya kläder, second hand kan kanske vara nåt? =)

//r

ALDRIG aldrig aldrig pistol!! Det borde förbjudas!! Det finns huuuuur mycket som helst att läsa på nätet om varför man inte ska använda sig av pistol, största anledningen enligt mig är smittorisken! De anser att deras lilla kassett är steril, men resten av pistolen är det inte och jag vet inte en enda "utförare" som använder handskar när det görs med pistol, inte ens i blomdahls (är det väl de heter?) broschyrer använder de handskar.. USCH! :yuck: :banghead: Dessutom blir det jämförbart med en kross-skada i örat då pistolen tvingar genom ett trubbigt föremål genom örat mm mm..
Ne knalla iväg till en piercare och gör det ordentligt med kanyl, den är steril, det blir ett rakt snitt och kommer läka mycket bättre! :up:

Och jo, jag har 5hål i öronen gjorda med pistol, på den tiden då man inte visste bättre (tänk vad mina föräldrar utsatte mig för.. :D :p ) Jag har haft tur att alla läkt fint och att jag senare även kunnat töja dem till 8mm (2st), 5mm (2st) och 3,2mm (1st).. Resten av piercingarna (10st) är alla gjorda "regelrätt" med kanyl i seriös och kunnig studio! :up:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 961
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
692
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp