Makeovertråden

Börjar väl jag då :p
Går alltid i likadana kläder, alltid med håret i hästsvans eller fläta osv. Så tråkigt så det är inte klokt. Behöver verkligen tips om allt.
10690132_10204929767918039_3055026575845165533_n.jpg

image078a146a-e60d-4f34-bfc5-b33210b701dd.jpg

Har ingen bild på håret men det är långt, jäkligt slitet och bara hänger i stort sett.
Alltså grejen med en make-over är väl att den ska vara åtminstone lite drastisk så jag tänker såhär, färga håret svart och klipp upp det för volym, klipp en lugg som räcker till lite ovanför ögonbrynen. Noppa inte ögonbrynen, men om du skulle färga håret svart snälla färga ögonbrynen samma färg, ser alltid 100ggr bättre ut när ögonbrynen matchar håret.
 
Jag skulle säga att fler borde INTE noppa ögonbrynen.
Jag har odlat ut mina i flera år nu, alltför många förstör sina bryn genom att noppa för mkt är min åsikt. Trendmässigt är ju noppa big no no också atm. Jag tycker att det ör roligt att mer naturliga bryn är tillbaka

Jag är medveten om att det är trendigt med fylligare och mer naturliga bryn, och jag tycker också att det är finare när det inte är för noppat. Men det såg ut att vara strån en bra bit ned från själva ögonbrynsbågen i de yttersta kanterna. Att ta bort dem skulle inte förstöra den naturliga och fylliga looken.
 
Sådär, nu har jag laddat in ett par före-bilder på datorn och hoppas någon vill hjälpa mig med vad jag ska göra med mig själv.

11025125_10152736900530678_7162384130806069385_n.jpg
11041804_10152736899980678_5398995548066357457_n.jpg


Så, örkiga förebilder på hur mitt hår ser ut just nu... Det är väl håret som är mitt största problem... men jag tar tacksamt emot sminktips också, är totalt lost när det gäller smink, men hade gärna velat kunnat fixa mig litegrann iaf...

Det jag funderar på med håret är att blondera det och raka sidorna, och så försöka med mousse och tupering att få upp det lite på huvet, så det inte ligger platt... sett en del fina bilder på google. Eller en kort tuppkam kanske? Eller bara kort så man kan spreta lite med det på huvet? Eller spara ut håret på sidorna? Vad tycker ni??

Sen på klädfronten känner jag att jag gärna hade velat klä mig lite vuxnare o kvinnligare, men vet inte riktigt hur?

Här är jag, hade ingen bra bild med vanliga kläder, men man ser ytterkläder o kroppen iaf;

11041816_10152736901090678_2380964947939191789_n.jpg
11000604_10152736902715678_1280902394527449888_n.jpg


Mirre: Har du själv någon idé om vad du vill göra med håret o klädstilen eller så eller du är öppen för alla förslag? =)

//r
Blonderat och rakat med volym upptill verkar vara en bra idé. Och lugg vore definitivt snyggt, en lång svepande lugg som går nedanför ögonbrynen om du kan hantera det utan att drivas till vansinne. Eller en permanent som någon föreslog.
 
Alltså grejen med en make-over är väl att den ska vara åtminstone lite drastisk så jag tänker såhär, färga håret svart och klipp upp det för volym, klipp en lugg som räcker till lite ovanför ögonbrynen. Noppa inte ögonbrynen, men om du skulle färga håret svart snälla färga ögonbrynen samma färg, ser alltid 100ggr bättre ut när ögonbrynen matchar håret.
Färga håret svart kommer jag inte göra, lutar mer åt någon röd/rödbrun färg isåfall.
 
Gjorde en makeover nyligen, tröttnade på mitt hår när ingen frisör vill klippa det så som jag vill (har varit hos tre stycken olika och antingen är de tröga och inte fattar hur det ska vara, fast jag visat bild, eller så anser de helt enkelt att kunden vill fel).
Så jag färgade det ordentligt istället.

Har inga bra före efter bilder, ni får hålla till godo med dessa.

Före
DSC_0078_zpssd9hd4iv.jpg


Efter
DSC_0213_zpsx7f8sw8l.jpg


Oj, stora bilder ursäkta för det....
 
Jag har inte färgat håret sedan tonåren (och då gick jag alltid mörkare) men senaste året har jag blivit riktigt sugen på att färga det ljusare! Lägga i slingor och göra det successivt ljusare. Borde funka, för jag var blond när jag var liten, generellt säger man väl att man bör passa i ljust hår om man hade det som yngre.

Jag är bara lite velig för fan vad det behövs underhållas när man väl börjar färga håret...
 
Alexis: Tack för ditt svar!

Igår fick jag ett ryck och kände att något va tvunget att hända, så jag klippte av håret, men sparade det på sidorna och hade i en blondering. Det blev inte så snyggt o lite för kort, svårt o klippa sig själv^^, men ska be pv hjälpa mig o fixa till det. O de va nog tur jag började med övergången till blont nu, för jag kommer behöva ha i någon/några färger till, just nu ser jag ut som en morot^^...

//r
 
@Mirre och alla andra som har (halv)långt hår.

Jag har långt tunt hår och är skittråkig med frisyrer. Men på denna blog har jag hittat lite inspiration, både till vardagen och fina middagar.
 
Jag har inte färgat håret sedan tonåren (och då gick jag alltid mörkare) men senaste året har jag blivit riktigt sugen på att färga det ljusare! Lägga i slingor och göra det successivt ljusare. Borde funka, för jag var blond när jag var liten, generellt säger man väl att man bör passa i ljust hår om man hade det som yngre.

Jag är bara lite velig för fan vad det behövs underhållas när man väl börjar färga håret...
Det beror helt på hur man gör det. Ombre/sombre funkar fortfarande fint och har inte alls samma underhållsbehov. Jag gjorde slingor för ett år sen och har inte gjort ett dugg åt färgen sen dess, då planen var att det skulle fungera även när det växte ut. Ska se om jag kan hitta vettiga bilder på det...
 
@Hedinn Tack, skulle jättegärna vilja se! Har funderat på något ombre/sombre-liknande just för jag tänkt att det kanske inte har samma underhållsbehov, skönt att höra att det verkar stämma :)
 
@Hedinn Tack, skulle jättegärna vilja se! Har funderat på något ombre/sombre-liknande just för jag tänkt att det kanske inte har samma underhållsbehov, skönt att höra att det verkar stämma :)
Ett år sen:

b88scz.jpg


Idag:

1530ly9.jpg


Dåligt ljus på den sista, tyvärr, men man ser ändå ganska tydliga nyansskillnader vid hårbotten jämfört med topparna.
 
10968195_10205118399553712_7090956025154144038_n.jpg
Nu har jag kommit ihåg att fixa helkroppsbilden :p
Har iof jacka på mig men lite ser man väl alla fall
 
Jag skulle också behöva en makeover. Har planerat att göra mig av med ungefär 70% av innehållet i min garderob och köpa nytt i sommar. Skulle vilja klä mig mer elegant men samtidigt udda. Jag skulle behöva ha en personal shopper som kan säga vad jag passar i.
 
Vad tror ni om detta?
Skulle det vara nåt man kan passa i?
Ombre-Short-Hairstyle-for-2014.jpg


Jag tror att det skulle passa dig bra, men du får nog förbereda dig på att det kräver lite styling för att det ska se ut sådär dagligen.

Jag själv funderar på att kapa av håret till en längre page. Men.. det känns som att så mkt av identiteten sitter i att jag är den där tjejen med långt svart hår. :nailbiting: Skulle känna mig naken utan. Samtidigt är det väldigt slitet nu och behöver klippas av en bit oavsett. Men jag är rädd för att jag ska se bredare ut. Låter kanske konstigt, men tycker att hårlängder kan smala av ett utseende något.
 
Mirre: Jag tror att en mörkare brun variant på ditt hår skulle vara finare än något åt det röda hållet. Också få brynen lite formade (storleken är fin, bara lite form på dom) och eventuellt färgade så tror jag ditt ansikte blivit lite mer definerat. Men du har många fina drag, och väldigt fina plutiga läppar så tror du hade passat gott i läppstift.
När det kommer till stilen så behöver det inte så mycket för att vardagskläderna ska kännas lite roligare. Om du är jeanstjej så är ju en grej du kan göra är att byta ut blåjeansen mot ett par riktigt välsittande svarta jeans. Gör allt lite elegantare i min åsikt. Och huvtröjorna går att byta ut emot en fin stickad cardigan eller kofta.
Alla behöver inte vara färgexplosioner, och många trivs ju inte alls i färg. Det räcker med att byra ut lite svart emot blått och kanske lite beige och andra neutrala färger för att det ska hända lite mer. Eller ha en detalj i färg så som väskan, skorna eller nagellacket.
Och vill du ha håret uppsatt så måste man inte ha en tofs. Prova olika flätor, en knut eller en superhög hästsvans?
 
Senast ändrad:
Jag skulle också behöva en makeover. Har planerat att göra mig av med ungefär 70% av innehållet i min garderob och köpa nytt i sommar. Skulle vilja klä mig mer elegant men samtidigt udda. Jag skulle behöva ha en personal shopper som kan säga vad jag passar i.
Jag är inne på din linje jag med, vill klä mig elegantare (känner faktiskt att jag blivit mer vuxen och vill klä mig därefter) men hålla mig från att vara helt mainstream.
 
@Alexis En dramatisk makeover behöver väl inte vara på ett sätt? Man kan göra radikala förändringar utan att det innebär totalt tvärtemot det man har nu. En dramatisk makeover kan vara ögonbrynen. Det "lilla" kan förändra ett helt ansikte tex :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 962
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
692
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 446
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp