Så sa dom även till mig men jag fick diverse inflammationer i benet av skruvarna så jag tvingade dom att ta ut fästskruvarna när benet var läkt. Själva spiken sitter ju inne i mitt vadben så den går ju inte att ta ut men den stör ju heller inte mina mjukdelar med att inflammera. Så om du liksom känner att det gör ont när du trycker på ditt skinn/ i din muskel på benet om ett år eller så tvinga dom att ta ut det som går.
Följer du med o bråkar med dem då?

Hon är HALT! 5gradigt halt minst.....:rage: och behöver träna som h-ete innan hon får grymmeproblem med sin rygg men förklara det den som kan för den lilla envetna ungen....:mad:
:rofl:
Jag är ju inte halt när jag rider :idea:

Tacka mig please! Jag körde henne till första stället efter första benbrottet o tjatade sedan på henne tills hon ställde sig i kö hos bästa sjilgymnasten. Känns som hon lyssnar bättre på mig :angel: :D
Du kommer ju med konkreta förslag:angel:
 
Mitt mål för tillfället är att vädret ska sluta bråka med min häst, så miljöträningen kan gå framåt istf bakåt. :rage:
Jag hade precis börjat få Mimmie att gå hyfsat avspänt på hela ridbanan på klubben, när ett hinderstöd blåste omkull i förra veckan och hon började skena omkring. Jag fick sitta av och ha terapi med henne i 20 min innan hon kunde gå lugnt runt det välta stödet i båda varven. Nu återstår det att se hur hon beter sig nästa gång vi kommer upp där.
I söndags skulle @the_connemara till skogen och klättra + gå i vatten. Det blåste ganska mkt så jag tänkte stå över vattenträningen, tyckte det var överkurs med stora vågor och en markskygg häst som bara badat ett par ggr förut. Mimmie hade andra tankar och skulle prompt ut till Tiger (snuttefilten), tog tre resoluta steg ut i vattnet, blev träffad av en våg på magen, fick panik och vände 180 grader, höll på att välta Tiger och tappa mig. Rusade upp på stranden, vände 180 grader igen för att försäkra sig om att sjön inte följde efter... Mitt ben blev klämt mot Tiger och är idag svullet, blålila och rött över hela underbenet.
Trött på den förbenade blåsten, det är inte meningen att det ska blåsa såhär mkt på sommaren!
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 265
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 205
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp