Bukefalos 28 år!

Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag tycker du ska ringa BUP omedelbart!

Edit. Hade inte läst hela tråden innan. Ser nu att ni har kontaktat både BUP och SOC. Jag hoppas att ni får ordentligt med hjälp och stöd så att ni kommer vidare på ett bra sätt.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Tror inte att jag hade klarat av att ens titta på mitt barn om det hade varit inblandat i något sådant. Folk får säga vad om vill men jag hade varit så äcklad av barnet så jag hade kunnat spy. Ånger i efterhand hade inte hjälpt på mig utan det är något jag hade hela tiden trott att de hade kommit på i efterhand eftersom det hade gjort deras liv lättare. Vem har inte sagt förlåt och visat ånger för att få ett lindrigare straff när man var liten?

Första reaktionern är det jag alltid hade burit med mig och det var enligt dig ett leende och ingen ånger över vad de hade gjort.

Och vad hade du gjort sen då? Undvikit ditt barn resten av livet? :confused:

Antingen ångrar man sig eller oxå gör man det inte. Tror att en förälder är fullt kapabel att se om barnet är ärligt. Brukar inte vara så svårt att se. (Jag har för övrigt aldrig försökt få nåt lindrigare straff genom att låtsas ångra mig. Varken som barn eller vuxen.) Och ens barn är alltid ens barn, oavsett vad det gjort och om barnet ångrar sig eller inte.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Fy vilken jobbig situation för alla inblandade. Hoppas ni snabbt får den hjälp ni behöver för att ta er igenom det här!
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Och vad hade du gjort sen då? Undvikit ditt barn resten av livet? :confused:

Antingen ångrar man sig eller oxå gör man det inte. Tror att en förälder är fullt kapabel att se om barnet är ärligt. Brukar inte vara så svårt att se. (Jag har för övrigt aldrig försökt få nåt lindrigare straff genom att låtsas ångra mig. Varken som barn eller vuxen.) Och ens barn är alltid ens barn, oavsett vad det gjort och om barnet ångrar sig eller inte.

Jag hade behövt gå hos en psykolog under lång tid för att klara av det. Helt enkelt fått proffshjälp med mina egna känslor och hur jag ska kunna gå vidare i min relation med mitt barn. Skulle säkert behövt det samma om det gällde en bror/syster/mor/far/brorsbarn m.m
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Puttar upp tråden lite då det gått ett halvår sen sista inlägget. Hur har det gått, har ni fått hjälp?
TS kanske inte använder detta nick längre?
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Fyfan. Är helt chockad av denna tråd. Hade jag ertappat en nioåring med att tortera mitt djur till döds kan jag inte garantera att din unge levt idag. Nåt är ju brutalt fel. Små barn kan ju utan att förstå innebörden i sina handlingar plåga ett djur. Men en nioåring men "normalt" intellekt som skär öronen av, bränner och dränker en oskyldig katt. Alltså så fruktansvärt. Förstår din reaktion och lider med dig. Självklart måste du polisanmäla. Stackars djur och djurägare :cry:
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Tråden är sen Juni o TS har inte varit inloggad sedan dess.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Fast det är väl ändå ett anonym nick? Då är användaren antagligen kvar här med sitt vanliga nick och kanske ser detta.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Fyfan. Är helt chockad av denna tråd. Hade jag ertappat en nioåring med att tortera mitt djur till döds kan jag inte garantera att din unge levt idag. Nåt är ju brutalt fel. Små barn kan ju utan att förstå innebörden i sina handlingar plåga ett djur. Men en nioåring men "normalt" intellekt som skär öronen av, bränner och dränker en oskyldig katt. Alltså så fruktansvärt. Förstår din reaktion och lider med dig. Självklart måste du polisanmäla. Stackars djur och djurägare :cry:

En reflektion - troligtvis menar du knappast bokstavligt att du skulle döda barnet. Men alltså är att plåga/döda ett djur något som rättfärdigar mord på en människa? Dödsstraff utan rättegång? Då undrar jag vad som är brutalt fel på den människa som handlar så.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

En reflektion - troligtvis menar du knappast bokstavligt att du skulle döda barnet. Men alltså är att plåga/döda ett djur något som rättfärdigar mord på en människa? Dödsstraff utan rättegång? Då undrar jag vad som är brutalt fel på den människa som handlar så.

Och som handlar så mot ett nioårigt barn dessutom.

Fram för dödsstraff på barn..?
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

KL (i och med att TS inte verkar vara kvar)

Först och främst så hoppas jag att det inte finns dåligt samvete över örfilen. Barnaga är förvisso förbjudet men i detta läge hade jag gjort samma sak så mor jag är.

Håller med om att BUP är nödvändigt i detta läge dels för att flickan ska förstå vad hon gjort och för att kunna bearbeta när hon VERKLIGEN förstår vad hon gjort samt att splittra gänget. Även en psykolog till mamman, både för att kunna bearbeta chocken och för att kunna hitta tillbaka till sitt barn.

Men det jag tänker på också: Vad är det för en :devil: mupp-skola som barnen går i? Ungarna är ute en hel dag och letar efter en hund och ingen skolkrappotering? Vet att vissa skolor är slöa med att höra av sig till föräldrarna vid ogiltlig frånvaro men de här barnen verkar ha satt de i system och ingen reagerar?


Hoppas också på en uppdatering om läget. Jag hade brytit ihop fullständigt om jag var i TS situation...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Dorinda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 455
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 536
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp