Bukefalos 28 år!

Markarbete

Sv: Markarbete

jag har nog alltid lärt mej att markarbete är när man håller på med bommar/cavaletti.
 
Sv: Markarbete

Jag diskuterade detta igår :)
Det beror nog på VEM man frågar..
Jag anser att markarbete är "från marken", men detta är pga min horsemanship filosofi :D
Det beror på vem man pratar med, tror jag. Man ska nog också tänka på vem man pratar med när man just nämner detta ord. Det betyder ju olika :D
Jag skulle vilja veta hur en westernryttare ser på "markarbete", vad är markarbete för dig?

För nu har vi väl fått svar från dressyr/hopp/NH-världen :)
Jag vill veta hur man inom western, island, kuskar, CR, AR, voltige osv. ser på saken "markarbete"!?
:bump:
Alltid intressant och lärorikt med olika sätt att se saker på!
 
Sv: Markarbete

Jag rider islandshäst o min uppfattning är att markarbete är när jag står på marken: löslongerar, tömkör eller går bredvid med tyglarna i hand. Eller longerar för den delen men det gör vi nästan aldrig.
 
Sv: Markarbete

Jag har två olika markarbeten..

Nr. 1 är uppsuttet markarbete. Det är då jag rider grundarbete oavsett utbildning på häst.

Nr. 2 är markarbete. Då jag står på backen med hästen brevid mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 806
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 452
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 616
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp