Bukefalos 28 år!

Markarbete

Sv: Markarbete

jag har nog alltid lärt mej att markarbete är när man håller på med bommar/cavaletti.
 
Sv: Markarbete

Jag diskuterade detta igår :)
Det beror nog på VEM man frågar..
Jag anser att markarbete är "från marken", men detta är pga min horsemanship filosofi :D
Det beror på vem man pratar med, tror jag. Man ska nog också tänka på vem man pratar med när man just nämner detta ord. Det betyder ju olika :D
Jag skulle vilja veta hur en westernryttare ser på "markarbete", vad är markarbete för dig?

För nu har vi väl fått svar från dressyr/hopp/NH-världen :)
Jag vill veta hur man inom western, island, kuskar, CR, AR, voltige osv. ser på saken "markarbete"!?
:bump:
Alltid intressant och lärorikt med olika sätt att se saker på!
 
Sv: Markarbete

Jag rider islandshäst o min uppfattning är att markarbete är när jag står på marken: löslongerar, tömkör eller går bredvid med tyglarna i hand. Eller longerar för den delen men det gör vi nästan aldrig.
 
Sv: Markarbete

Jag har två olika markarbeten..

Nr. 1 är uppsuttet markarbete. Det är då jag rider grundarbete oavsett utbildning på häst.

Nr. 2 är markarbete. Då jag står på backen med hästen brevid mig.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 678
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 362
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 472
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp