Bukefalos 28 år!

En uppfattning? En kan vara 110% säker på att en blivit våldtagen även om det inte finns tillräckligt med bevis för att förövaren ska bli dömd!
"en" individ kan vara 100% säker. Men det blir ju ingenting annat än den individens uppfattning om man inte går vidare med en anmälan. Då kan fastställas om samhället anser det vara en våldtäkt och om bevisningen räcker för en lagföring.
 
Det har väl inget med att få bort machokulturen att göra?
Det är väl machokulturen, alltså vill tydligen inte alla kvinnor få bort den :angel:
Makt och hänsynslöshet har alltid verkat som ett afrodisiakum...genom historien..Otaliga är ju de politiker, företagsledare, gängledare, män i olika maktpositioner som har försett sig ur den beundrande gruppen.
Bevis? Tja alltifrån Kennedy till Goebbels
 
"en" individ kan vara 100% säker. Men det blir ju ingenting annat än den individens uppfattning om man inte går vidare med en anmälan. Då kan fastställas om samhället anser det vara en våldtäkt och om bevisningen räcker för en lagföring.

Långt från alla våldtäkter och sexuella trakasserier leder till en dom. Långt från alla vill/vågar anmäla. Oavsett vad så har personen blivit våldtagen och/eller sexuellt trakasserad.
 
Det är väl machokulturen, alltså vill tydligen inte alla kvinnor få bort den :angel:
Makt och hänsynslöshet har alltid verkat som ett afrodisiakum...genom historien..Otaliga är ju de politiker, företagsledare, gängledare, män i olika maktpositioner som har försett sig ur den beundrande gruppen.
Bevis? Tja alltifrån Kennedy till Goebbels

Jag tror hur som helst att det skulle bli bättre om machokulturen och patriarkatet inte fanns.
 
Långt från alla våldtäkter och sexuella trakasserier leder till en dom. Långt från alla vill/vågar anmäla. Oavsett vad så har personen blivit våldtagen och/eller sexuellt trakasserad.
Och vad vill du då att vi som samhälle ska göra åt det då?
Samhället kan ju bara agera om det får den information det behöver. Utan den har egentligen inget existerat .
Att på sikt ändra människors beteende är en sak, men det är ju som sagt på lång sikt. Men vad skulle samhället ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?
 
Och vad vill du då att vi som samhälle ska göra åt det då?
Samhället kan ju bara agera om det får den information det behöver. Utan den har egentligen inget existerat .
Att på sikt ändra människors beteende är en sak, men det är ju som sagt på lång sikt. Men vad skulle samhället ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?

Jag är inte så pass insatt i hur folk jobbar i domstol/rätten/eller vad det nu heter, så där jag kan inte yttra mig. Men att män börjar jobba med sig själva kan ju vara en bra början oavsett vad. Att aldrig någonsin skuldbelägga offret är också viktigt.
 
Personerna som gillar hur det är nu och som skulle få mindre makt och inflytande? Kvinnor som attraheras av machokulturen? Det kan inte vara så svårt att tänka ut personer som skulle förlora på en förändring.

Jag tror att dessa personer också skulle må bra av att slippa machokulturen. Som jag skrev till @lil-sis så handlar det även om pojkars välmående. Att tvingas in i mansrollen tror jag inte är bra för någon. Inte att tvingas in i kvinnorollen heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp