Bukefalos 28 år!

Med risk för banning och låst tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Nej alla trådar ÄR inte deprimerande eller seriösa/tråkiga.

Men vissa är och de läser jag inte. Jag brukar inte vara den som startar trådar utan läser och besvarar de som jag för tillfället tycker intresserar mig.

Men för mig är det viktigt att skilja på NÄR man kan vara på det ena eller andra sättet.

I seriösa trådan så svarar man om man har något att tillföra eller ger sin syn på saken. Skulle inte drömma om att förstöra någons tråd genom att bete mig som en idiot mot den personen. Jag respekterar den som skapade tråden och de som svarar. Men att jag inte alltid håller med är en annan sak.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Hade jag startat en liknande tråd så tror jag knappast att vissa kvinnliga användare hade varit så frenetiska med att skriva inlägg...Varför inte erkänna att karlar drar?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

*hänger på tråd*

Men vafan är det här egentligen??! :eek: Jag får känslan av att gnället kommer ifrån några som helt plötsligt hamnat i skuggan av ett gäng snubbar, som å sin sida helt plötsligt fattat på vilket forum alla "damer" befinner sig - är det så?

Och då måste man naturligtvis gå till angrepp! Ve den som befinner sig på en hästsida och är intresserad av mer än en hästkraft åt gången! Han/hon skall bortbort!


Personligen tycker jag att det är lite upplyftande med män i en annars kvinnodominerad miljö. Fy för sura klimakteriekärringar, av båda kön!

Mona - oxå hojåkare!
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

break_a_leg skrev:
Hade jag startat en liknande tråd så tror jag knappast att vissa kvinnliga användare hade varit så frenetiska med att skriva inlägg...Varför inte erkänna att karlar drar?

Attraktion mellan könen kan väl inte vara något nytt, antar jag..

Jag kan bara prata för mig själv och som kille. Jag attraheras av intresanta, trevliga och roliga människor. Sen att det råkar vara tjejer eller killar är helt ointressant. Sant är att det pratas på olika sätt om det är bara kvinnor/män eller blandat. Det borde inte heller komma som en nyhet.

Jag hänger här är uteslutande för att jag träffat en hel del intressanta människor. Att det är tjejer är ju för att det finns mest sådana här!? Jag har förövrigt mest tjejer im min bekantskapskrets utanför forumet också!
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

break_a_leg skrev:
Fast det har ju inte varit någon direkt anstormning i "tjattrådar" innan männen med järnhästarna gjorde sitt intåg på Buke :angel:
Jag vet att det finns i alla fall några trådar som är låååånga och ett par av dem har varit med längre än exempelvis Go Kväll-tråden som är en sån "chattråd" som tydligen retar vissa. Raderat-tråden är vad jag vet inte det minsta startad av en karl, och har absolut chat-varning. (Hade i alla fall förut, det är länge sen jag kollade i den). Bonde-fjäsk-tråden är också lite chat-aktig, och den har till och med betygsatts som en av de bästa trådarna! Den tråden gillar jag också skarpt, liksom go kväll-tråden.
Det är dock inget gnäll på de "chat-trådar" som inte skapats och/eller besöks frekvent av killarna...
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Biturbo skrev:
Attraktion mellan könen kan väl inte vara något nytt, antar jag..

Jag kan bara prata för mig själv och som kille. Jag attraheras av intresanta, trevliga och roliga människor. Sen att det råkar vara tjejer eller killar är helt ointressant. Sant är att det pratas på olika sätt om det är bara kvinnor/män eller blandat. Det borde inte heller komma som en nyhet.

Jag hänger här är uteslutande för att jag träffat en hel del intressanta människor. Att det är tjejer är ju för att det finns mest sådana här!? Jag har förövrigt mest tjejer im min bekantskapskrets utanför forumet också!
:bow:
Ungefär vad jag skrev nån annanstans idag - kanske var det tom i go kväll-tråden. Att jag skriver i den har inte främst att göra med att det är killar som skriver, utan att det är trevliga människor, roliga små diskussioner osv. Jag gillar trevliga MÄNNISKOR och svarar lika glatt på tjejernas inlägg i den tråden.
Är det fel så må det vara det, jag förstår det inte i alla fall och jag tänker inte skämmas för att jag skriver i dessa trådar.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Biturbo skrev:
Attraktion mellan könen kan väl inte vara något nytt, antar jag..

Sant är att det pratas på olika sätt om det är bara kvinnor/män eller blandat. Det borde inte heller komma som en nyhet.

Nej då, jag är ingen hårig klimakteriekäring som någon ovan ville antyda att vissa på Buke är, jag minns faktiskt att man som kvinna kan bli attraherad av en man, tro det eller ej ;)

Jag har mest reagerat på det "fjortis-beteende" som jag ser hos vissa. Det har liksom kommit i spåren av er från SH. Dessutom kan jag tycka att vissa nya manliga användare kanske använder Buke till i mitt tycke fel forum...Ragga kan man kanske göra någon annanstans, likaså kan man väl publicera sina taffliga författarförsök på mer lämpliga ställen?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Kolon skrev:
:bow:
Ungefär vad jag skrev nån annanstans idag - kanske var det tom i go kväll-tråden. Att jag skriver i den har inte främst att göra med att det är killar som skriver, utan att det är trevliga människor, roliga små diskussioner osv. Jag gillar trevliga MÄNNISKOR och svarar lika glatt på tjejernas inlägg i den tråden.
Är det fel så må det vara det, jag förstår det inte i alla fall och jag tänker inte skämmas för att jag skriver i dessa trådar.

:bow: :bow: Go girl :bow: :bow:

P.s du oxå Biturbo :bow: :bow:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

break_a_leg skrev:
Nej då, jag är ingen hårig klimakteriekäring som någon ovan ville antyda att vissa på Buke är, jag minns faktiskt att man som kvinna kan bli attraherad av en man, tro det eller ej ;)

Jag har mest reagerat på det "fjortis-beteende" som jag ser hos vissa. Det har liksom kommit i spåren av er från SH. Dessutom kan jag tycka att vissa nya manliga användare kanske använder Buke till i mitt tycke fel forum...Ragga kan man kanske göra någon annanstans, likaså kan man väl publicera sina taffliga författarförsök på mer lämpliga ställen?

Hehe.. Bra att du inte är en "sån"!

Jag håller med i det du skriver..

Är man här för att ragga så finns det, antagligen, bättre ställen.. Å sådana noveller hör hemma i Fibban, har jag hört...

Sen spelar det ingen roll var man är så flirtas det.. Så det kan vi liksom inte komma ifrån..
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Biturbo skrev:
Är man här för att ragga så finns det, antagligen, bättre ställen..
Sen spelar det ingen roll var man är så flirtas det.. Så det kan vi liksom inte komma ifrån..

Kan man flörta i kön på ICA eller toakön under en hockeymatch så ser jag det lika naturligt att skicka iväg en glad flört på ett internetforum också? :love:
Fast sen finns det ju folk som aldrig skulle få för sig att flörta på vare sig det ena eller det andra stället... jag är inte inkluderad i den kategorin. :devil:

I krig och kärlek finns inga regler, eller hur var det? :o
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Biturbo skrev:
Sen spelar det ingen roll var man är så flirtas det.. Så det kan vi liksom inte komma ifrån..

Fast ni är ju inte de första männen på Buke...Och denna "hysteri" har jag tidigare aldrig sett. Att sedan de som skriver i trådarna inte själva ser att det råder karl-hysteri tycker jag är oerhört konstigt eftersom det tydligen är rätt uppenbart för mig och andra manshatande användare på Buke *ironiserar lite om det inte framgår*

Jag vet inte om det här är ngt specifikt för män, att de inte kan träffa/prata med en kvinna utan att flirta. Själv har jag flera manliga vänner som jag inte flirtar ett dugg med, det kanske är jag som är onormal?

/B_A_L som kommit över hysterin över män på motorcyklar (den avtog runt 20)
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

caballus skrev:
Kan man flörta i kön på ICA eller toakön under en hockeymatch så ser jag det lika naturligt att skicka iväg en glad flört på ett internetforum också? :love:
Fast sen finns det ju folk som aldrig skulle få för sig att flörta på vare sig det ena eller det andra stället... jag är inte inkluderad i den kategorin. :devil:

I krig och kärlek finns inga regler, eller hur var det? :o

Härligt med lite flirtar! Sunt tycker jag!
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

break_a_leg skrev:
Fast ni är ju inte de första männen på Buke...Och denna "hysteri" har jag tidigare aldrig sett. Att sedan de som skriver i trådarna inte själva ser att det råder karl-hysteri tycker jag är oerhört konstigt eftersom det tydligen är rätt uppenbart för mig och andra manshatande användare på Buke *ironiserar lite om det inte framgår*

Jag vet inte om det här är ngt specifikt för män, att de inte kan träffa/prata med en kvinna utan att flirta. Själv har jag flera manliga vänner som jag inte flirtar ett dugg med, det kanske är jag som är onormal?

/B_A_L som kommit över hysterin över män på motorcyklar (den avtog runt 20)

Pff.. Motorcyklar kommer man aldrig över! Däremot få vi hoppas att den här hysterin kring oss män lugnar sig så vi kan prata om trevligare saker än vem som är mest otäck och vem som gör mest fel :)

/Pierre som aldrig kommer på något lagomt finurligt och illmarigt att skriva här.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Biturbo skrev:
Pff.. Motorcyklar kommer man aldrig över! Däremot få vi hoppas att den här hysterin kring oss män lugnar sig så vi kan prata om trevligare saker än vem som är mest otäck och vem som gör mest fel :)

/Pierre som aldrig kommer på något lagomt finurligt och illmarigt att skriva här.

Kan du inte få någon inspiration på SH, tydligen många roliga skämt där *eller inte* Helt ärligt så tror jag att du nog får respons oavsett vad du skriver om du väljer rätt tråd att posta inlägget i :devil:

/B_A_L, som inte orkar komma på någon bra slutkommentar vid denna tid på dygnet. Inte ens en elak en.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

break_a_leg skrev:
Kan du inte få någon inspiration på SH, tydligen många roliga skämt där *eller inte* Helt ärligt så tror jag att du nog får respons oavsett vad du skriver om du väljer rätt tråd att posta inlägget i :devil:

/B_A_L, som inte orkar komma på någon bra slutkommentar vid denna tid på dygnet. Inte ens en elak en.

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter!? Det är ju inte så att jag slutat hänga där bara för att jag hänger här?

Sen är det ju lite intressant att så många av er lägger energi på att kolla upp oss där när ni inte ens gillar det vi skriver här!?

/Pierre som kan vänta tills i morgon med att få sin eleka slutkommentar.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Mona skrev:
*hänger på tråd*

Men vafan är det här egentligen??! :eek: Jag får känslan av att gnället kommer ifrån några som helt plötsligt hamnat i skuggan av ett gäng snubbar, som å sin sida helt plötsligt fattat på vilket forum alla "damer" befinner sig - är det så?

Och då måste man naturligtvis gå till angrepp! Ve den som befinner sig på en hästsida och är intresserad av mer än en hästkraft åt gången! Han/hon skall bortbort!


Personligen tycker jag att det är lite upplyftande med män i en annars kvinnodominerad miljö. Fy för sura klimakteriekärringar, av båda kön!

Mona - oxå hojåkare!
Du är min nya idol :bow: :bow: :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag har inte varit inne på SH eftersom jag inte har ngt intresse för mc, så vad du skriver där har jag ingen aning om. Dock har jag ju läst andras inlägg här om vad som skrivs där.

Visst är det rätt tragiskt att vissa män aldrig kommer längre än till skämt på "Ronny och Ragge"-nivå, dock vet jag inte om jag är så förvånad. Män i grupp brukar bete sig annorlunda än i vanliga fall. Tänk bara på lumpen :crazy:

/Hon som försökte vara mer ironisk än elak i det förra inlägget vilket kanske inte framgick.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

*lånar knapp*

Jag måste ha missat hela denna hysteri, jag har knappt märkt att att har kommit flera "karlar" hit (febern borde nog tas ;)).... eller är den bara inne på "flamstrådarna" för dem orkar jag inte ens öppna???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 818
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 865
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp