Bukefalos 28 år!

Med risk för banning och låst tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Radikalt förslag: Eftersom de Bukefalister som verkar mest intresserade av flamstrådar med killarna finns på ÄU kan ni väl hålla flamset där? De som verkligen är seniorer är inte riktigt så roade av flams och lättklädda bilder.

*Fritt för tomatkastning*
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Men på ÄU är det ju ännu yngre läsare. Om inte Schluuurp hör hemma på senior så hör det väl absolut inte hemma på ÄU??

Nä, det skulle nog behövas en kategori som heter "Pensionärer" :crazy:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag pratade om flammset och fnisset, inte snusket. Schluuurp har jag inte kommenterat alls.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Nej men alltså, jag menade rent generellt. Inte behöver du bli arg för det inte :)
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag läste ditt inlägg och på det lät du väldigt kort. En person som är väldigt kort i tal och skrift är oftast arg/sura/irriterade.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Nä *männsikan som sitter och läser kommunikation i tal och skrift för tillfället*

"I Sverige tycker vi att människor som svara kort i skrift kan uppfattas som irriterade. Detta behöver inte alltid stämma. En person som i Sri Lanka svarar kort i skrift visar tecken på uppskattning."

Så jo rent generellt så är det faktiskt så :D
Men sorry nu då om du inte var irriterad eller arg som jag påstod. :bow:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Snuffsan skrev:
Radikalt förslag: Eftersom de Bukefalister som verkar mest intresserade av flamstrådar med killarna finns på ÄU kan ni väl hålla flamset där? De som verkligen är seniorer är inte riktigt så roade av flams och lättklädda bilder.

*Fritt för tomatkastning*

*ingen tomatkastning*

Men om det tillåts vara en massa flamstrådar på ÄU får ni Seniorer nog räkna med att en del av oss yngre kommer flytta över mer och mer till 'ert' forum. Åtminstone jag tillhör den skaran som inte tycker att varken U eller ÄU är särskilt kul längre eftersom det mesta är flamstrådar där jag oftast inte har någon som helst delaktighet. Många gånger orkar jag faktiskt inte ens läsa igenom trådarna eftersom de som sagt blir oäändligt långa utan att egentligen innehålla något vettigt.

Jag skriver dock mest på ÄU nu, men läser absolut desto mer på Senior eftersom jag ofta finner diskussionerna mycket mer intressanta där.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Det bästa är väl om man tar rena snack-trådar på chatten. Det är väl det chatten är till för?

*Jag är aldrig där*
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Snuffsan skrev:
Det bästa är väl om man tar rena snack-trådar på chatten. Det är väl det chatten är till för?

*Jag är aldrig där*

Tja om men inte har något annat för sig än att bara sitta och stirra på skärmen så kan det fungera med cahtten. Men om man är in titt som tätt och skriver en rad så fungerar det inte alls. Jag förstår inte riktigt problemet med dessa snacktrådar faktiskt. Så länge nivån är acceptabel så stör de väl ingen? Det är ju faktiskt valfritt att titta i dem. Jag antar att tanken med uppdelningen på forumet är att ska man prata mer ällmänt så ska man hänga på Senior, äu, etc. Å ska man snacka häst så ska man hänga i Gnägg, etc..

Alternativet kan ju vara att skapa en offtopic/snackavdelning där vi_som_vill kan hänga. Dessvärre kommer ni nog att se att Seniorforumet blir väldigt tomt efter det..
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Precis chatt funkar inte om man vill kunna göra något annat.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Fast det har ju inte varit någon direkt anstormning i "tjattrådar" innan männen med järnhästarna gjorde sitt intåg på Buke :angel:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag tycker bara att det är lite skrattretande hur mycket det manliga könet kan påverka det kvinnliga...Fast det beteendet finns ju även i verkliga livet hos tjejer/kvinnor så varför inte på Buke?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Om du har läst tråden så ser du att det även är rätt goa tongångar tjejer imellan oxå ;) :D
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Mitra skrev:
Om du har läst tråden så ser du att det även är rätt goa tongångar tjejer imellan oxå ;) :D

Fast det beteendet fanns ju inte förut? Eller har jag fel?

Och vad menar du med goa tongångar?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Att man kan skratta och ha kul.

Tycker liksom inte att det passar sig i många andra trådar som handlar om allvarligare saker.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Om du nu tycker att alla trådar på Senior är för deprimerande och seriösa, varför har du inte dragit igång en "skratta och ha kul" tråd tidigare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 262
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 535
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp