Bukefalos 28 år!

Med risk för banning och låst tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

A_K_N skrev:
Men skicka då en synpunkt istället för att gnälla i en tråd Gunnar med största sannolikhet inte lusläser.

Men han lusläser alla synpunkter, eller hur :smirk:

Synpunkter skickar jag på regelbrott. Som jag redan försökt förklara var det här inlägget inget regelbrott. Det var ett exempel på låg diskussionsnivå. Jag är ledsen men jag kan inte vara tydligare än så här.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

mandalaki skrev:
Men han lusläser alla synpunkter, eller hur :smirk:

Nä, och det vet du oxå. Men en synpunkt kommer ju även till den andra moderatorn och denna kan ju påtala det för Gunnar. Alternativt att du själv mailar honom. :devil:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag håller med mandalaki om att den röda triangeln i första hand ska användas för regelbrott, iaf så gör jag själv så. Däremot är det väl inte fel att visa de man anser håller en låg nivå genom att belysa det i trådar?
Eller är det bara fruktlöst gnäll tycker du?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

A_K_N skrev:
Mycket snack och ingen verkstad :angel:
Här är ett exempel på mycket låg diskussionsnivå, menar du då att jag inte ska påtala att jag tycker du är otrevlig utan istället anmäla inlägget?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jo ibland blir det fruktlöst gnäll av sådant. För råkar inte en moderator eller Gunnar läsa det kommer det inte fram öht.

Jag anser att man bör använda sig av synpunkt även på saker som man själv reagerar på. Sådant som man upplever som anstötligt, elakt, dumt, onödigt osv.... Inte bara på uppenbara regelbrott.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Visst, det är upp till dig. Sen får ju moderatorerna avgöra om de tycker som du.

Sen kanske man ska läsa samtliga inlägg i en tråd och bilda sig en uppfattning om varför det ibland blir låg diskussionsnivå.

Här angav ju Mandalaki ribban själv :angel:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Menar du på allvar att man inte ska visa att man reagerar på vissas ton eller ämnesval? Varför anser du att man ska leka polisstat istället för att påtala det man tycker är fel för den man anser är ute och cyklar?
Gör du så IRL också? Polisanmäler skitsaker istället för att visa civilkurage och säga ifrån? Vojne. :crazy:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

A_K_N skrev:
Visst, det är upp till dig. Sen får ju moderatorerna avgöra om de tycker som du.

Sen kanske man ska läsa samtliga inlägg i en tråd och bilda sig en uppfattning om varför det ibland blir låg diskussionsnivå.

Här angav ju Mandalaki ribban själv :angel:
Men varför är det bara vad moderatorerna anser som är viktigt för dig? Varför är det inte intressant att få andras syn på det hela? Bukefalos är väl inte till för moderatorerna och administratören?

Och jag kan inte för mitt liv se vad mandalaki skrev som var på glocalnetnivå. Däremot är dina änglar tämligen irriterande, de antyder hela tiden ett visst översitteri.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag har försökt få Mandraki att förklara exakt vad hon såg stötande i det inlägget hon referarade till.
Alla har vi olika nivå för vad vi tycker är ok eller inte.

Om jag fattar det hela rätt så bestämmer Gunnar helt över forumet och utser Moderatorer som han anser lämpliga. Och om dom inte gör ett bra jobb så tror jag alltså att man ska klaga till Gunnar.
Eller har jag helt missat vitsen med systemet? :confused:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

A_K_N skrev:
Visst, det är upp till dig. Sen får ju moderatorerna avgöra om de tycker som du.

Sen kanske man ska läsa samtliga inlägg i en tråd och bilda sig en uppfattning om varför det ibland blir låg diskussionsnivå.

Här angav ju Mandalaki ribban själv :angel:

Så om du blir otrevlig i tonen för att du inte gillar vad jag skriver så är det mitt fel? Nja, där håller jag nog inte med dig. Jag tycker nog att du själv får ta ansvar för hur du diskuterar.

Men för min del slutar diskussionen här. Jag har inte varit otrevlig hittills och har inte lust att bli det heller.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Men skärpning nu va!

Jag sitter ju här och nästan skriker ut att man ska säga till.

Man ska inte sitta och gnälla, man ska agera.
På ett forum som detta agerar man inte genom att skapa gnälltrådar som det inte är säkert att de berörda öht läser.
Ingen av de som gnäller här har för övrigt vad jag vet tagit kontakt med användaren det hela rör sig om, speciellt inte i någon tråd denne skriver/skrivit i och påpekat det olämpliga i dennes uppträdande.

Du läser verkligen vad jag skriver som faan själv läser Bibeln.

Nu tänker iaf jag gå och lägga mig. Jag tänker sova gott om du gör det är helt upp till dig själv.
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Jag tycker inte heller att kommentaren hör hemma på ett diskussionsforum, inte heller bilden den kommenterade.

Det jag däremot ville belysa är att allt inte handlar om vad Gunnar eller moderatorerna anser är OK, vi användare har väl också ansvar för att skapa en nivå på diskussionerna som de flesta kan acceptera? Det är väl jättebra om de som skriver den typen av inlägg får chansen att upptäcka att många inte uppskattar dem utan att inläggen ska behöva bli borttagna eller användare avstängda?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Tar mig friheten att citera Jane_Done ur den andra (delvis relaterade) tråden här på Bukefalos-hjälp:
Jane_Done skrev:
Jag piper däremot av lycka över intelligenta människor med självdistans.
Så därför tänker jag inte pipa mer utan gå och lägga mig. :angel:
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Va det fel på bilden också????? :crazy:
Nej jag har nog helt klart en annan syn på vad som är ok.
Om svaret hade varit "SCHLURP....dej skulle jag gärna sä**a på...hähä" Hade jag förstått varför vissa blev upprörda. Men nu är jag mest förvirrad.

Användare som beter sej illa och inlägg som verkligen är utanför ramarna kan jag förstå. Men vad läsaren läser in i ett fånigt ord vet jag inte hur användaren ska freda sej mot.......
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Gunnar skrev:
Jag blir inte riktigt klok på vad den här tråden handlar om, egentligen.

Det är mycket högt i tak på detta forum, anser i alla fall jag. Dock är det så att allt inte passar att diskuteras här.
Trots detta är det inte speciellt enkelt att bli avstängd eller att få trådar låsta.

Mycket av det som avhandlas på Chat-forumen (Gnägg, ungdom, senior m.fl.) skulle lika gärna kunna chattas om på Bukefalos FlashChat.

Kanske framförallt sådant som inte är så intressant dagen efter, eller om man inte är med och chattar direkt.
Flamsiga trådar anser jag passa utmärkt på chatten, kanske framförallt för att dessa trådar snabbt blir enormt stora och långa.

Trådar från folk som mår dåligt blir mycket sällan så stora och långa, så snabbt.

Snabba snack oavsett om de är flamsiga eller ej fungerar bättre i chat-formen anser jag.

Jag har stängt av en användare i samband med denna "sexvåg". Flera trådar har också tagits bort, jag har bland annat plockat en del chat-trådar då jag fått info om olämpliga inlägg i dem. Av ovan nämda orsaker har jag inte sökt igenom och rensat bort endast de olämpliga inläggen.
Många trådar är dock fortfarande kvar ;), ha det trevligt och diskutera gärna roliga och trevliga saker här på forumen.

Kort sagt så handlar denna tråd om att bara för att endel inte tycker att det är okej att skriva om tex vädret, så behöver de inte ha en otrevlig ton, idiot förklara, tycka en massa negativt, vara besservisser, vara nedlåtande, vara kränkande osv.

Jag vill också ha en trevlig ton, och tycker jag inte om en tråd, ja då skriver jag inte i den. Tycker jag att den är farlig, tex om det finns möjlighet att tex barn/ungdomar får tag på porr. Finns risk för att de utsätter sig för männiksor som skulle uttnyttja dom osv, jag då rapporterar jag. Antingen till dig, eller till den som det gäller, eller till båda.

Det har jag gjort även i andra forum.

Jag vill bara få fram att min åsikt är inte mindre värda än andras. Din åsikt är inte mindre värd än min.

Jag har kanske fel i detta och då är det helt okej att ta bort tråden, för jag vill inte stöta mig med någon. Jag vill inte heller att männiksor skall bli mästrade av andra.

Men då förstår jag att "flamsande (förstå mig rätt)" inte är okej, och det respekterar jag.

MVH Petter
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Toriryttaren skrev:
Jag har försökt få Mandraki att förklara exakt vad hon såg stötande i det inlägget hon referarade till.
Alla har vi olika nivå för vad vi tycker är ok eller inte.
Varför ska hon förklara exakt vad hon såg som stötande i inlägget när du i nästa mening tycker att alla har olika nivå för vad man tycker är ok?
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Så du menar om du (eller annan användare) retar er på någons namn eller ett ett vardagligt ord någon skriver så ska det tas upp för eventuell avstängning?
Då kan ju Hej, Hopp, Trudelutt och hoppsan ligga illa till ;)
 
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Toriryttaren skrev:
Så du menar om du (eller annan användare) retar er på någons namn eller ett ett vardagligt ord någon skriver så ska det tas upp för eventuell avstängning?
Då kan ju Hej, Hopp, Trudelutt och hoppsan ligga illa till ;)
Nej det var inte det jag menade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 262
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 387
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 536
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp