Mellandagsrea

Masqueradee

Trådstartare
Nu är ännu en hysteri-rea (snart?) igång!
Vad ska ni shoppa? Vilka erbjudanden får man inte missa?

Det jag själv kan komma på på rak arm är att jag vill köpa mig en eltandborste och ett par byxor. Kanske något halsband också då jag insett att jag inte äger något jag faktiskt vill använda...
 
Jag har köpt en ny dator, vilket jag planerat för i flera månader. I övrigt lär det inte bli så mycket mer, dels pga att datorn åt upp shoppingbudgeten och dels för att jag helt enkelt inte behöver ha något mer :up:
 
Vill och vill, men våran tv kan inte ta in alla kanaler vi betalar sen leverantörens uppdatering (Tv:n är för gammal) så vill vi ha tillbaka kanalerna så får vi köpa en ny.
Kommer det ett erbjudande vi inte kan tacka nej till (vet vad vi är ute efter) så köper vi troligen.
Annars så ska vi hålla oss så långt borta från rean som möjligt såvida dom inte har bra pris på ett par "mellanlandningsmjukisbyxor" under min viktnedgång. Dom jag har tappar jag och min vanliga storlek som väntar i garderoben är fortfarande för liten.

Jag behöver en filofax/kalender men hittar ingen som säljer någon fin :banghead:
Känner att jag lånar @tornblomma s kompetens här och frågar om du vet någon som säljer mer än LV i den kretsen av designers? :) :bow:
Google är inte min vän :meh:
 
Vill och vill, men våran tv kan inte ta in alla kanaler vi betalar sen leverantörens uppdatering (Tv:n är för gammal) så vill vi ha tillbaka kanalerna så får vi köpa en ny.
Kommer det ett erbjudande vi inte kan tacka nej till (vet vad vi är ute efter) så köper vi troligen.
Annars så ska vi hålla oss så långt borta från rean som möjligt såvida dom inte har bra pris på ett par "mellanlandningsmjukisbyxor" under min viktnedgång. Dom jag har tappar jag och min vanliga storlek som väntar i garderoben är fortfarande för liten.

Jag behöver en filofax/kalender men hittar ingen som säljer någon fin :banghead:
Känner att jag lånar @tornblomma s kompetens här och frågar om du vet någon som säljer mer än LV i den kretsen av designers? :) :bow:
Google är inte min vän :meh:
Jag gillar Panduros Planners :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har köpt ett par symönster till 15 % rabatt, och en stavmixer-set som var typ 200 kr billigare (äger ingen stavmixer alls). Har funderingar på en slow cooker, men de jag hittat är så stora så vet inte hur jag ska göra...
 
Har köpt ett par symönster till 15 % rabatt, och en stavmixer-set som var typ 200 kr billigare (äger ingen stavmixer alls). Har funderingar på en slow cooker, men de jag hittat är så stora så vet inte hur jag ska göra...
Jag är också lite nyfiken på en slow cooker, men har så litet kök att den aldrig skulle få plats. Har precis gjort mig av med min kaffebryggare och använder nu press bara för att bli av med "skit"..
 
Hoppas på rea på hallonsmulas symönster och sen kanske lite roliga tyger :) Behöver komplettera mitt lager av enfärgade collage- och jerseytyger.

En bas till babyskyddet ska vi köpa med.
 
Jag har inget köpbehov alls just nu.
(att jag är utan arbete efter 14 jan begränsar också köplusten lite....:meh:)

Men - jag ska iväg med avkomman på lördag för att köpa hens julklapp. Och få min. Jag har önskat en liten stekpanna, lagom stor för att steka en enda köttbit eller ett enda ägg.
Misstänker att det kommer att landa något klädesplagg också. Om det är snyggt.

I den här åldern har man (jag) det mesta. Det jag suktar efter är dyrt och ingår sällan i mellandagsrean. Jag vill desperat ha en högtryckstvätt och jag skulle vilja ha en röjsåg. Bägge är en lite större investering och jag har köpstopp tills jag vet att jag har jobb igen.
 
Vet inte om det egentligen var så mycket mellandagsrea men ett i alla fall påstått nedsatt pris? Hur som helst så överfölls jag plötsligt av en helt intensiv längtan efter en kvalitetsmandolin (köksredskapet, inte instrumentet). Hade ingen alls förut. Vilket nu är löst med ett par knapptryckningar! Det får även bli min julklapp till mig själv efter en extrainkomst pga jobbat dagjour i går.

Här ska hyvlas och juliennas grönsaker och rotfrukter, och göras toksnygga sallader dagarna i ända. :) (apropå plats i köket och så då... men mycket går in i mitt kallskafferi lyckligtvis)

Butikernas mellandagsrea håller jag mig på låååååångt avstånd från, om jag kan välja.
 
Hade jag haft råd hade jag köpt ett nytt grafikkort men det får vänta några månader till tyvärr.
Har en hdd som börjar verka ledsen dock - så hittar jag en sådan till bra pris slår jag kanske till.
 
Jag ar generellt dalig pa att handla klader, sa min regel ar mer eller mindre att om jag ser nagot som jag gillar, sa koper jag det! Det enda undantaget fran denna regeln ar stickade trojor, da jag i det narmaste knarkar det och har minst 15 tjocktrojor redan!
Eftersom jag ar hemma hos paronen over julen sa blir det saker att vi aker ut o shoppar de narmsta dagarna, sa vi far se om jag plockar pa mig nagot da :)
 
Jag köpte precis vinterhandskar till barnen på halva priset :) väl behövligt, men jag har avvaktat hela december i väntan på ett bra pris.
 
Jag ska köpa tyg, hoppas på lite rea där! Sen ska jag kolla efter en ny ridhjälm, har ramlat av så måste ha en ny, använder mammas så länge men den sitter inte jättebra. Ska också köpa brandvarnare, hoppas det är rea på dom också :) sen vet jag inte om det blir mer, skulle verkligen behöva köpa lite linnen o sådär men vet inte om vi har råd...
 
Mina jeans hänger i trasor så jag skulle behöva lite nya. Får se om jag orkar ta i det när alla andra är ute eller om jag skjuter upp det lite till. Även kängorna är helt (helt!!) slut. Skulle ha köpt nya på black friday men det blev inte av.
 
Jag måste köpa bh:ar. Min enda "riktiga" bh med byglar dog tvättmaskinsdöden någongång i somras och sedan dess har jag använt sporttopparna. Nu är egentligen bara en av dem helt ok, och de tre andra i varierande grav av sönderfall med lösa trådar, slapp stretch, och söndriga fållar.
Avskyr att shoppa i butik, men jag vill inte köpa bh på nätet - det är ett sånt plagg som måste provas. Lite sur att jag inte köpte på mig ett gäng på Primark när jag ändå var i London.

Utöver bh ska jag handla akvarieväxter. Fast de ingår väl inte i mellandagsrean kan tänka.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: ptr
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 869
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 156
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 516
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp