Mellandagsrea

Kollade lite på ridbyxor på rean men snålheten slog till. Tycker de var för dyra för det lilla jag kommer använda dem. Köper hellre nya jeans att rida i.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Bestämde tillsammans med lillasyrran vilken systemkamera jag skulle köpa, blev en lillebror-variant till den @Red_Chili köpte. Men, den var inte på rea, så den räknas väl inte :D
Om jag orkar ska jag leta fram en kaffebryggare när jag slutar jobbet om en timme, den vi har har "på-lampan" gått sönder på, med resultat i form av på-glömd kaffebryggare.
 
Bestämde tillsammans med lillasyrran vilken systemkamera jag skulle köpa, blev en lillebror-variant till den @Red_Chili köpte. Men, den var inte på rea, så den räknas väl inte :D
Om jag orkar ska jag leta fram en kaffebryggare när jag slutar jobbet om en timme, den vi har har "på-lampan" gått sönder på, med resultat i form av på-glömd kaffebryggare.
Vilken? :D
 
NU har jag shoppat hundbäddar! Två biabäddar, varav en på rea (har tyvärr inte plats med två stora, så den mindre fick bli på icke-rea). Har även köpt en långärmad svart t-shirt åt mig för 50kr, kändes lagom och bra!
 
Väldigt missnöjd med att Kicks inte hade några roliga Clinique-saker på rea men Hemtex ligger precis bredvid och där fick jag tag på ett stort underlakan i percale. Perfekt eftersom nya sängen verkligen behöver det, det blir inte bra att bädda enkelmadrasser.

Sedan blev den en massagegrunka på Rusta, min nacke kan behöva det.
 
Generellt sett är jag väldigt skeptisk till mellandagsrea med nedsatta priser direkt i butik/på hemsidan. Det är inte helt ovanligt att rea-priset är ordinarie pris och att affärerna smyghöjer priset innan jul för att sedan kunna "rea" ned till ordinarie pris i mellandagarna, alt skriver ordinarie pris som reapris och sedan fejkar det högre ursprungspriset. Det värsta exemplet på detta jag sett i år är ett par kängor som "reas" för typ 1900 kr med ett ordinarie pris på 3700 kr. Bra rea vid första anblick, men börjar man googla så märker man snart att 1900 är ganska exakt vad skorna säljs för till ordinarie pris hos andra återförsäljare. Rätt lätt att räkna ut det egentliga värdet där.

För övrigt har jag "fyndat" nya tumvantar i skin, äkta rea eller ej spelade ingen roll där, de var billiga i vilket fall.
 
Det jag brukar "fynda" i mellandagarna är dyra märkeskläder. Där blir det lite skillnad i sparandet. Och inte helt sällan är det lite tunnare med folk i de butikerna. Tyvärr tycker jag det blir sämre och sämre rea även där....
 
Jag har köpt ett par trådlösa hörlurar. Har haft span på en modell ett tag och nu reades den ut med 40% rabatt. För en gångs skull är jag glad att jag väntade till mellandagsrean. :D
 
Jag köper egentligen ogärna på mellandagsrea eftersom det lätt blir ogenomtänkt. Dessutom handlar jag helst second hand. Men i år köpte jag ändå två par byxor, en polotröja, ett par skinnhandskar och en sjal på Vingåkers outlets mellandagsrea.

Jag var sugen på en kostym(!) ett tag och köpte därför en på Tradera från Tiger, men byxorna var alldeles för stora trots att det var min vanliga storlek, så mitt köp på mellandagsrean syftade till att skaffa byxor som kunde komplettera kavajen i väntan på att jag orkar gå med det för stora paret till en sömmerska. Sedan hittade jag ett par rutiga byxor i ull som jag inte kunde låta bli, osv.
 
Vill och vill, men våran tv kan inte ta in alla kanaler vi betalar sen leverantörens uppdatering (Tv:n är för gammal) så vill vi ha tillbaka kanalerna så får vi köpa en ny.
Kommer det ett erbjudande vi inte kan tacka nej till (vet vad vi är ute efter) så köper vi troligen.
Annars så ska vi hålla oss så långt borta från rean som möjligt såvida dom inte har bra pris på ett par "mellanlandningsmjukisbyxor" under min viktnedgång. Dom jag har tappar jag och min vanliga storlek som väntar i garderoben är fortfarande för liten.

Jag behöver en filofax/kalender men hittar ingen som säljer någon fin :banghead:
Känner att jag lånar @tornblomma s kompetens här och frågar om du vet någon som säljer mer än LV i den kretsen av designers? :) :bow:
Google är inte min vän :meh:

Jag använder inte filofax men har du kollat Mulberry? Känns spontant som det kan finnas där, men kan ha fel!
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
710
Senast: ptr
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 872
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 162
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp