Bukefalos 28 år!

Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trots 8 timmar sömn är jag helt otroligt trött (många konstiga drömmar), och vaknade ÅTERIGEN av det där för*****e pipande. Är så trött att jag håller på att bli rosen rasande.

Jag förstår inte vart skiten kommer ifrån eller varför det ens behöver pipa! (det piper utomhus, jag är på 21:a våningen. Närmaste andra hus är kanske 7 våningar. Det blir lite bättre om jag stänger fönstren men med ingen AC blir det tyvärr varmt rätt fort när inte fönstren är öppna).

Därtill har det inte städats i lägenheten igår och den ser ut som sunk! Men på listan har någon signerat att de var inne igår :rage: Inte något av det som står att det ska göras på listan har gjorts, och ett par av grejerna tror jag de har skippat i ett par veckor :down: Tror det är bäst att jag dricker kaffe innan jag går ner till kontoret och säger till. + någon flatmate har varit så trevlig att de slängt en hel äcklig hög med hår i badrumsvasken som blockerar, och ser äckligt ut och jag får kväljningar (klarar inte av mitt eget hår när det inte sitter fast på huvudet, andras ändå mindre :down:).
 
Suck och stön, vaken igen. Vad har JB för sig?! :rage: Positivt: min tå gör lite mindre ont - skäms för att erkänna att jag tog en citodon för alla mina krämpor :o sedan däckade jag totalt - vilket händer när jag, mycket sällan! - tar citodon.

Utanför är allt fantastiskt vitt och tyst. Det har snöat hela kvällen och natten, mer, mer, mer! :love: Hmm, om jag ändå inte kan sova ska jag kanske gräva fram mina julstjärnor och hänga upp dem?
 
Nu är det te och kvällsmacka fast jag hade tänkt att ha lagt mig den här tiden för att sova om någon/några timmar med tur, för senare idag är det en del att pyssla med och sömnen har varit "sådär" lite för länge nu.
Men inget att göra åt som det verkar så är väl bara kliv, kliv, överlev :arghh:
 
Suck och stön, vaken igen. Vad har JB för sig?! :rage: Positivt: min tå gör lite mindre ont - skäms för att erkänna att jag tog en citodon för alla mina krämpor :o sedan däckade jag totalt - vilket händer när jag, mycket sällan! - tar citodon.

Utanför är allt fantastiskt vitt och tyst. Det har snöat hela kvällen och natten, mer, mer, mer! :love: Hmm, om jag ändå inte kan sova ska jag kanske gräva fram mina julstjärnor och hänga upp dem?
Vänta med att klättra så du slipper bryta dig nu :nailbiting:
 
Jag har forberett bilen for att fa in 2 stora och 2 medelstora hundar i morgon ... Jag ska aka ut tidigt med en kompis och trana IPO. Det var ett tag sedan sa det ska bli kul. :cool: Fast vi har sa himmelens kallt. Temperaturerna ligger mellan 5-15*C och jag FRYSER, men vad gor man inte for att "leka" med hundarna. :p
 
Jag har forberett bilen for att fa in 2 stora och 2 medelstora hundar i morgon ... Jag ska aka ut tidigt med en kompis och trana IPO. Det var ett tag sedan sa det ska bli kul. :cool: Fast vi har sa himmelens kallt. Temperaturerna ligger mellan 5-15*C och jag FRYSER, men vad gor man inte for att "leka" med hundarna. :p

0° här känns som -5°, vind 6m/s byar 13.
Vi kan byta väder! :angel:
 
Inget snöande här heller.Funderar på att hoppa i lopplådan men mitt hår är ff fuktigt efter badet.
Och jag vill helst inte vakna upp senare idag med penntrollhår.
 
Jag ska nog ta och lägga mig vare sig JB vill umgås eller inte men jag har en liten katt som lever rövare och lägger jag mig tar det inte många minuter innan hon kommer till sängen med.
Att hon fyllde 10 år igår funderar jag på om det stämmer just nu, verkar mera som 1 år. :rofl:
Hade jag inte bott i lägenhet hade jag inte brytt mig alls att hon rusar omkring, petar på saker och har egna små konserter. :rofl:
Däremot är jag inte frestad att ta henne i buren och skaffa eftersändning till en trappuppgång, parkbänk eller rivningshus inte för att vara kinkig men det är kallt ute och det blir så jobbigt att göra en ordentlig cappucino så satsar på att inte få sura(re) grannar. :angel:
 
Gett upp temporärt på sömn och ser på Mindhunter, läste om den och laddade hem hela säsongen. Mycket intressant, tror jag gillar den. Särskilt som jag gillar hela seriemördar genren.
 
Jag ljög,när jag öppnade o släppte ut hundarna så var det små små vita blöta saker i luften,men jag vet inte om det kommer ligga kvar då det är +-0 så det blir nog bara halt som f-n.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 444
Senast: Marita73
·
Svar
1 418
· Visningar
76 492
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 479
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp