Bukefalos 28 år!

Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varning för gnäll och önskan om en spark i baken men inte lika hård som @grodan21 lyckades med, attans har blåmärken ju :nailbiting:

Tvättstugan 8:00 imorgon :yuck: och jag skulle behöva bestämma mig vad som måste tvätten tills jag ska åka.
Borde duscha nu så jag piggnar till lite så det blir lite gjort idag, om en stund är det ju herrarnas 15 km så det kanske jag kan ha som en liten press på mig?
Just nu önskar jag att dygnet skulle ha extra timmar och att jag helt mirakulöst skulle få en ordentlig energikick.
Både skallen och kroppen är som sirap så extremt dumt.
 
Har packat frukostpåsen till i morgon, tagit fram kläder. Fixat mina arbetskläder.
Hittat årets "julmat" på Citygross - det blir exotisk buffé i år. Morsan ska beställa det i morgon.
 
Varning för gnäll och önskan om en spark i baken men inte lika hård som @grodan21 lyckades med, attans har blåmärken ju :nailbiting:

Tvättstugan 8:00 imorgon :yuck: och jag skulle behöva bestämma mig vad som måste tvätten tills jag ska åka.
Borde duscha nu så jag piggnar till lite så det blir lite gjort idag, om en stund är det ju herrarnas 15 km så det kanske jag kan ha som en liten press på mig?
Just nu önskar jag att dygnet skulle ha extra timmar och att jag helt mirakulöst skulle få en ordentlig energikick.
Både skallen och kroppen är som sirap så extremt dumt.
Värmrer upp höger ben. 5 minuter till start.
 
Försöker förstå mig på CSN men blir inte klok :banghead:
Får ringa dom imorgon om jag klarar av det :(

Film med barnen i soffan nu. Maken stack på jobb några timmar nu men kommer runt 6-7 igen så vi hinner umgås lite ikväll :heart
Innan jag blir gräsänka i 3 dygn :turd:
Får dock tänka sista veckan!
Från helgen är han hemma i 10 dagar med oss :love:
 
Skickar min adress i PM :angel:
Men vill du dela med dig av saffransbiscottireceptet? :)
Ingredienser
PORTIONER: 40 st
  • 100 g smör eller margarin
  • 1/2 g saffran
  • 1 1/2 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 5 dl vetemjöl (5 dl motsvarar 300 g)
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl pistagenötskärnor eller andra nötter
Gör så här- texten är avsedd för 40 st.

Sätt ugnen på 175˚C.
Smält matfettet i en kastrull. Stöt saffranet med lite av sockret. Blanda saffranet med matfettet. Häll det i en bunke och låt svalna. Rör ner äggen och sockret.
Blanda mjöl och bakpulver. Hacka nötterna grovt. Rör ner nötterna och mjölblandningen och arbeta ihop till en deg.
Dela degen i 4 delar. Rulla varje del till en längd ca 40 cm lång. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. Låt dem svalna lite

Sänk temperaturen till 100 grader.
Skär varje längd i ca 10 sneda skivor och lägg tillbaka dem på plåten med snittytan uppåt.
Torka biscottin mitt i ugnen cirka 1 timme eller tills de känns torra. Låt ugnsluckan stå på glänt. Vänd ev. på dem efter halva tiden.
 
Va? Gar over? :confused: :rofl: Good Luck with that! :p



Men sag AT dem att det inte gar. Foresla att de pratar med barnen om vad de onskar sig, alternativt ger dem pengar/presentkort ... men att du inte alls har tid att halla pa med att leta fler julklapper.



Du har lart dem att det gar bra att lagga over pa dig ... var tydlig och forklara att det inte gar langre.

Har sagt till en av dom nu iaf. Maken skulle ringa sin kära moder sen och försöka ordna upp allt.
Jag slog dock in alla barnens julklappar igår så nu är dom off market. Nog för att jag vet vad som ligger i alla paket trots att dom är inslagna men det vet ju inte svärmor :sneaky:
Är lite kungen i Robin Hood känner jag. Dom är mina allihopa, mina! :laugh: :D
 
Ingredienser
PORTIONER: 40 st
  • 100 g smör eller margarin
  • 1/2 g saffran
  • 1 1/2 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 5 dl vetemjöl (5 dl motsvarar 300 g)
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl pistagenötskärnor eller andra nötter
Gör så här- texten är avsedd för 40 st.

Sätt ugnen på 175˚C.
Smält matfettet i en kastrull. Stöt saffranet med lite av sockret. Blanda saffranet med matfettet. Häll det i en bunke och låt svalna. Rör ner äggen och sockret.
Blanda mjöl och bakpulver. Hacka nötterna grovt. Rör ner nötterna och mjölblandningen och arbeta ihop till en deg.
Dela degen i 4 delar. Rulla varje del till en längd ca 40 cm lång. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. Låt dem svalna lite

Sänk temperaturen till 100 grader.
Skär varje längd i ca 10 sneda skivor och lägg tillbaka dem på plåten med snittytan uppåt.
Torka biscottin mitt i ugnen cirka 1 timme eller tills de känns torra. Låt ugnsluckan stå på glänt. Vänd ev. på dem efter halva tiden.

Tack!
Tror tom jag har alla i ingredienser hemma :bump:
 
Ingredienser
PORTIONER: 40 st
  • 100 g smör eller margarin
  • 1/2 g saffran
  • 1 1/2 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 5 dl vetemjöl (5 dl motsvarar 300 g)
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl pistagenötskärnor eller andra nötter
Gör så här- texten är avsedd för 40 st.

Sätt ugnen på 175˚C.
Smält matfettet i en kastrull. Stöt saffranet med lite av sockret. Blanda saffranet med matfettet. Häll det i en bunke och låt svalna. Rör ner äggen och sockret.
Blanda mjöl och bakpulver. Hacka nötterna grovt. Rör ner nötterna och mjölblandningen och arbeta ihop till en deg.
Dela degen i 4 delar. Rulla varje del till en längd ca 40 cm lång. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. Låt dem svalna lite

Sänk temperaturen till 100 grader.
Skär varje längd i ca 10 sneda skivor och lägg tillbaka dem på plåten med snittytan uppåt.
Torka biscottin mitt i ugnen cirka 1 timme eller tills de känns torra. Låt ugnsluckan stå på glänt. Vänd ev. på dem efter halva tiden.

Åh, det blir nog bakning här hemma ikväll tror jag! :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 340
Senast: Marita73
·
Svar
1 336
· Visningar
72 492
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 040
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp