Bukefalos 28 år!

Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vilken eftermiddag :wtf:
Taxin var beställd till kl13 men 1345 hade fortfarande ingen taxin kommit. Jag och M från hemtjänsten fick väl lätt panik och tänkte nu får vi aldrig iväg pappa :nailbiting:
Men när taxin väl kom så klev han in så snällt så
Tack o lov hade de lyckats fixa rum bredvid varandra
Pappa verkar ta det så mycket bättre än mamma som bara tjatar på att åka hem snart.
Men länge sen jag såg pappa såg pigg och glad, men å andra sidan så finns det ju massa tanter och farbröder prata med och stor tv :grin:
Mamma däremot var jättenervös över att sova i eget rum fast hon inte gjort annat senaste 30 åren
:heart Personalen är vana! Men jag undrar om det var något större problem med färdtjänsten idag, makens kusins/arbetskollegas svärfar skulle till röntgen idag med färdtjänst och ledsagare, ingen av dem dök upp så kusinen fick kasta sig i bilen, arbetsklädd och eländig för att skjutsa till sjukhuset, han blev ändå 20 min sen men fick komma in ändå. :up:
 
Vi var och hälsa på svärmor idag, hon fyllde 89 igår men då kunde vi inte, men idag åkte vi in med en julgrupp, hon kände igen maken och förstod att barnen var hans, sen är jag inte helt säker på att hon förstod att hon är farmor men hon var glad och nöjd. Sen fick jag hjälpen henne i säng, maken skulle gå för han behövde inte titta på när hon kravlade. :heart
Sen var vi på i lilla stan hela familjen och klarade av en bunt julklappar! :up: Nu är det bara de riktigt svåra kvar, som jag allra mest vill ge riktigt fina presenter. :crazy: Men de önskar sig inget och det är svårt att köpa något på känsla. :( Jag har försökt hålla utkik efter en gammal resväska eftersom det var ett önskemål men har inte hittat någon fin.
 
Har slängt ut blomman jag hämtade igår. Läste på nätet att den är giftig...
Slängde ut hyacinterna och en doftpelargon också, jag reagerar på dem med
 
Vinylskäraren har fått jobbat lite under tiden som jag har klippt ut en t-shirt i Fuck you tyget åt I. Behöver koka pasta till morgondagens matlåda, sen känns det som att jag är redo att lägga mig och sova... Sov urusel inatt, 3-4 timmar bara och gick upp 04.20 :wtf:
 
Smakade på grytan i ugnen,vis av erfarenheten från häromdagen då den var lite blek o utan body, denna var det bra drag i,så den törs jag bara bjuda härdade på :eek::d
 
Öppnade nyss ett paket som pappas sambo skickat till sparven (rätt imponerad över att hon ansträngt sig för vår skull). Det var en tröja, ett par byxor och ett par strumpbyxor med antihalk - allt i storlek 68. Dom lär nog passa om drygt ett år, för vid senaste mätningen var hon 37,5 cm :D. Kan inte låta bli att fundera över om det var planen från början, att köpa något som passar långt framöver (antihalk borde ju gett ett hum om ungefär när den storleken passar, tänker jag), eller om det bara råkade bli så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 143
Senast: Marita73
·
Svar
1 246
· Visningar
67 983
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 920
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
23
· Visningar
524
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp