Bukefalos 28 år!

Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ändan ur vagnen och skickade iväg en bokningsförfrågan till julbord på julafton på närbelägen herrgård. Hoppas de har mat som jag äter, då det är ett "traditionellt julbord". Jag vet inte ens vad som brukar vara på ett sådant förutom en massa kött i olika varianter. Sen är julbordet tråkigt nog väldigt tidigt på dagen så jag åker ändå på att sitta ensam hemma på kvällen.
Jag tänker: Köttbullar, skinka, prinskorv, lax (rökt och gravad), olika sorters sillinläggningar, janssons frestelse, omelett, revben, ägghalvor, brunkål, rödkål, sillsallad, rödbetssallad... Risgrynsgröt, (och här i Småland) ostkaka, diverse julgodis och kakor.... Kanske lutfisk. Det hade jag hoppats på :) !
 
Det finns iaf eluttag på jobbet iaf så det är skönt. Kallstarter på vintern är inget roligt.
Jag har det med både på huset o bilen,men då är jag ivägen för snöröjningen (bondevännen) och sist jag försåtminerade tomten så körde han rakt igenom hönsnätet så Volvon trasslade in hjulen :eek::wtf: och ja jag hade sagt till honom,vilket han kom ihåg när det började rassla o dunka under bilen:rofl:
 
Jag vet hur det känns, jag sover också himla dåligt utan min man. Nu ska han bort ett par dagar och jag kommer att känna mig som en zombie på jobbet av sömnbrist. Hoppas du får sova bättre i natt!

Jag är bortrest i några veckor så jag vänjer nog mig att sova utan honom till slut, hoppas jag! Annars kommer jag vara ett vrak när jag kommer hem!
 
Jag tänker: Köttbullar, skinka, prinskorv, lax (rökt och gravad), olika sorters sillinläggningar, janssons frestelse, omelett, revben, ägghalvor, brunkål, rödkål, sillsallad, rödbetssallad... Risgrynsgröt, (och här i Småland) ostkaka, diverse julgodis och kakor.... Kanske lutfisk. Det hade jag hoppats på :) !
Nästan hälften föll bort där för mig, d.v.s. allt som innehåller rött kött, samt omeletten och janssons som jag inte tycker om.
 
Jag har det med både på huset o bilen,men då är jag ivägen för snöröjningen (bondevännen) och sist jag försåtminerade tomten så körde han rakt igenom hönsnätet så Volvon trasslade in hjulen :eek::wtf: och ja jag hade sagt till honom,vilket han kom ihåg när det började rassla o dunka under bilen:rofl:

Mitt uttag är i mitt garage :D
 
Så där, mycket arbete gjort på min första semesterdag :rofl: Har nog lagt ner 2 timmar på arbete bara idag.

Nu dags för styrelsemöte...
 
Av det julbordet ätar jag ägg,ev godis o kakor,tur man inte ödar 395kr på det.
Jag äter ju något mer än så i alla fall. Priset är i överkant kan jag tycka även om jag sett ännu kostsammare alternativ. Men att sitta hemma under de förutsättningar som råder känns inte som en hit, så det är ändå ett alternativ. Jag vet inte vad annat jag skulle kunna hitta på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 058
Senast: Marita73
·
Svar
1 756
· Visningar
92 728
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 885
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp