Bukefalos 28 år!

"Mensvärk"

M

Miss_Fine

Har de senaste dagarna haft en molande svag mensvärk (gravid i v 7) har läst att det inte är något ovanligt/farligt också.
Idag har jag dock haft kraftigare värk, fick tom ta en panodil tidigare...
Är det något som är på väg att gå snett eller kan man ha krftigare värk också utan att det är något fel?

Ingen blödning iaf...

Fick inte tag på BM idag hon är åter på måndag...
 
Sv: "Mensvärk"

Jag hade mycket mensvärk i början och hittills har allt gått bra (är i v 13). Sålänge du inte blöder får man ju anta att allt är som det ska.

Lycka till!

//Julia
 
Sv: "Mensvärk"

jag har haft mensvärk till och från hela graviditeten, värst i början och nu i slutet. Växtvärk! Det var eg mitt enda gravidsymptom innan magen började växa strax innan v 30
 
Sv: "Mensvärk"

Fullkomligt normalt! Har haft det under hela graviditen nu! Det är magen som töjer sig! Den lille en-rummaren ska bli lite större. Får du sedan både värk och sammandragningar samtidigt som en del sparkar, kan det vara bra att ta kontakt med förlossningen för säkerhetsskull.
 
Sv: "Mensvärk"

Ungefär i v 5-6 hade jag skitont i magen en kväll, som riktigt ond mensvärk. Det var ett par dagar innan vi fick reda på att det huserade någon där inne.
Sedan hade nån enstaka gång lite molande mensvärk de närmsta veckorna efter, men sedan dess har jag varit helt fri från krämpor.
Det är inget farligt om man inte börjar blöda en massa typ. (i de flesta fall)
 
Sv: "Mensvärk"

Tack allihop!

Känner mig lite lugnare nu!

Så orolig man kan bli när något känns konstigt... Hur ska de kommande åren(20-30-40....?år) bli när man är såhär efter 7 veckor :D
 
Sv: "Mensvärk"

Det blir bara värre :D
Sen kommer du ju ha en knodd att oroa ihjäl dig för. :p
Som min mormor sa till mig när jag blev gravid: "Nu kommer du att få oroa dig resten av ditt liv"
Och det är faktiskt lite sant, även om man rätt snabbt lär sig att avdramatisera saker och inte tro att man håller på att dö så fort det värker lite i ena tån.

Jag hade också jätteont i början av min graviditet, och första var jag rädd att det var tecken på missfall, men jag förstod snabbt att det handlade om växtvärk. Det är ju livmodern som växer för att ge plats för bäbis, fullkomligt normalt.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 884
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 415
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp