Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Pga sjukdom hos uppfödaren så blev det ingen klappning av kompisens valp idag :cry: Kompisen var där i lördags så hon har ju fått klappa på den iaf. Men kolla vilken sötnos. (Bild snodd av uppfödaren :D)
bkdpeIt.jpg
Den där känner jag igen! ;)
 
Jag fick ta bort min gamla hund i fredags :cry: vilket har gjort att valpmyset har blivit lite ledset och trist för honom kanske. Men han är en otroligt trevlig liten hund. Han har precis kommit på att han kan skälla :laugh:
 

Tack. :heart jag visste att det va på gång men det gick väldigt fort från att han började bli dålig till det va dax. Mest jobbigt är att när jag bestämde mig för att skaffa en valp så va det utifrån att han skulle va så pigg att det inte blev för jobbigt för honom, vilket han va då, men inte när jag fick hem valpis :(
 
De två kullarna jag köar på föds i mitten av december och den andra planeras födas runt slutet av december/början av januari. Båda från samma uppfödare, vi får väl se vad det blir. Är mer intresserad av den senare kullen. :)
 
Mina fem + ett dagisbarn.

10155208056013666


Jag har börjat bli mer tydlig med att vi leker ute och sover inne. Idag har de busat en stund i rastgården, sovit, åkt bil till skogen och gått promenad, sovit, lekt i rastgården och nu sover de igen. Tar inte vansinnigt mýcket mer tid än att ha bara en valp, men det gäller att ha koll på när första vaknar/slutar leka för att hinna få ut alla innan kisset kommer inne :D
 
Idag så åkte vi även till klubben och så fick Floki göra ett uppletande på en 60x40 ruta som jag själv vallade. La ut tre saker och hämtade sedan honom. Har bara kört uppletande en gång där en höll i honom och så gick jag ut och slängde en leksak och så i söndags när jag gick ut i rutan och slängde två saker.

Idag fick han bli skickad utan någon synretning. Han hittade alla tre föremålen och jobbade jättefint. Fick stötta lite två gånger genom att gå några steg ut i rutan då han fastnade lite men han var superduktig!
 
Jag va och bokade 12 veckor vacc till valpis idag, dock va veterinären ledig just den veckan vilket betyder att min tid blir när valp är 13 veckor+1 dag. Är det ok eller bör han vaccineras tidigare?
 
Nya rek för vacc är 13v,så det var den kliniken som var dåligt uppdaterade. Så ja du kan vänta.

jag vaccinerar inte på klinik utan det finns en veterinär i min djuraffär 2 gånger per vecka. Hon va inte där idag så jag bokade bara tid genom affären,
 
img-20171025-194507-984.jpg

Någon som har en liten matbit över till en stackars utsvulten liten valp..?
:grin:
(Ja, NÅGON har fått för sig att ge små matbitar vid middagsbordet så vi kämpar lite med det medan denne någon är på landet :p)

Annars så mår Puck bara bra och har vuxit. Tyvärr har hon spytt lite enstaka gånger de senaste par dagarna men hon har fått ta det lite lugnt med maten och vi håller oss coola. Och så upptäckte vi en rejäl tova uppepå huvudet :crazy: vilket vi inte var beredda på, hon är inte så rik på päls egentligen och strävhårig men det räckte för att det skulle bli knöligt där och lite under hakan också. Kanske beror på valppäls?

Igår fick jag för mig att försöka gå ut i regnet för att möta mattenummerett på vägen hem men eftersom det var ingen matte hemma, mattesominteärnummerett som gick ut med henne och dessutom REGN så tyckte Puckot (mitt smeknamn på henne :cool:) att det var alldeles för ELÄNDIGT. Värsta MISÄREN.
Hon skulle bara HEM.
Inte ens någon liten kissrunda. NÄ FY.
Och jag kan vara ganska envis ska jag säga er. Jag stod där en lång stund och t.o.m drog henne en liten bit :o (mest för att komma bort från parkeringen och vägen)
Men NÄ.
Jag fick ge upp.
Och säga åt mamma att hon inte kunde be mig att gå ut med valpen om det regnade och ingen matte hemma :devil::angel:

Puck har även börjat skälla lite, hon har varit tyst av sig men nu kan hon tycka se sig saker som ser skumma ut och skälla till. Hon är nog lite osäker när hon gör det och vill varna lite också, har ni något bra tips om det? För min del får hon gärna skälla till en gång för att varna men sedan tystna om vi säger till, har nu något bra träningstips för det för en valp?
Fast det är lite gulligt när hon moffar :rofl::love:
 
Japp nya rek är att ge vid 13v (det var jag som skrev det)

Jag har letat efter var det står om denna rekommendation, det är några i en FB-grupp som vill sätta sin lilla 12-veckorsvalp på hunddagis och då svarade jag att nya rekommendationen är 13 veckor, men blev förstås ifrågasatt.

Att sedan ägarna vill ha hunden hos dagmatte från kl 6 på morgonen till 18 på kvällen och får rabies när folk ifrågasätter det gör att allt någon säger i diskussionen räknas som opålitligt tydligen.
 
Jag har letat efter var det står om denna rekommendation, det är några i en FB-grupp som vill sätta sin lilla 12-veckorsvalp på hunddagis och då svarade jag att nya rekommendationen är 13 veckor, men blev förstås ifrågasatt.

Att sedan ägarna vill ha hunden hos dagmatte från kl 6 på morgonen till 18 på kvällen och får rabies när folk ifrågasätter det gör att allt någon säger i diskussionen räknas som opålitligt tydligen.

Finns det ens dagis som tar 12-veckorsvalpar? :eek:
 
Jag har letat efter var det står om denna rekommendation, det är några i en FB-grupp som vill sätta sin lilla 12-veckorsvalp på hunddagis och då svarade jag att nya rekommendationen är 13 veckor, men blev förstås ifrågasatt.

Att sedan ägarna vill ha hunden hos dagmatte från kl 6 på morgonen till 18 på kvällen och får rabies när folk ifrågasätter det gör att allt någon säger i diskussionen räknas som opålitligt tydligen.
Finns det dagis som tar emot valpar som är under 6 månader?
 
Finns det ens dagis som tar 12-veckorsvalpar? :eek:

Det verkar som det :(. Några ifrågasatte det vettiga med att skaffa en valp och sedan inte ha tid med den, men då blev folk som galna och undrade om man inte hade rätt att skaffa hund om man nu ville ha det. Att det absolut inte är ok verkade ingen bry sig om, det viktigaste var att om man ville ha hund så skulle man få ha en, oavsett om valpen får sitta emellan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 237
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 781
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 028
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp