Bukefalos 28 år!

#metoo- hästbranschen?

OM det är någon som jobbar med ett sådant har jag både personer som kan komma med juridisk hjälp och personer som har historier att berätta.
Ida Östensson (fatta, make equal) har samlat kontaktuppgifter på sin (öppna) Facebooksida. Om det inte finns med där kan du säkert kontakta henne direkt för mer information.
 
Det har ju varit några uppmärksammade fall senaste åren dock verkar det svårt att komma åt "den innersta kretsen" :cool:
 
jag skrev i #metoo-tråden att om det finns ett initiativ så jag kan hjälpa till och se till att ni får kontakt med de som har de andra uppropen. Skicka på PM om ni vill det. OBS! endast för den som är ansvarig eller vet vem som är ansvarig som kan förmedla detta vidare.
 
Jag minns när jag var 16 och hade häst i ett stall där vi alla var i den åldern och många tävlade. Det var 2 tjejer som var bättre än alla oss andra och tävlade på högre nivå och åkte på meetings osv...
Dom kom alltid hem med "roliga historier" (tyckte vi alla då :o:cautious:) om vilka som haft sex med vilka på meetingfesterna.
Det var mycket (alltid?) mellan tränare och elever och typ "den här gången var det hennes tur, två tävlingar sen var det jag och han hahaha i hästtransporten hahaha osv..."

Helt sjukt egentligen nu när jag tänker på det..
 
när jag var fjorton fick vi byta ridlärare. Det var en ung kille som började ha våra lektioner. När han tyckte att vi skulle räta på oss och föra tillbaka skulderbladen (som en normal ridlärare säger) sa han att vi skulle puta mer med brösten, och inte gömma dem.

... jag bytte ridgrupp och därmed ridlärare.
 
Jag minns när jag var 16 och hade häst i ett stall där vi alla var i den åldern och många tävlade. Det var 2 tjejer som var bättre än alla oss andra och tävlade på högre nivå och åkte på meetings osv...
Dom kom alltid hem med "roliga historier" (tyckte vi alla då :o:cautious:) om vilka som haft sex med vilka på meetingfesterna.
Det var mycket (alltid?) mellan tränare och elever och typ "den här gången var det hennes tur, två tävlingar sen var det jag och han hahaha i hästtransporten hahaha osv..."

Helt sjukt egentligen nu när jag tänker på det..

Låter fruktansvärt faktiskt! Personer i beroendeställning som utnyttjar unga, vidrigt.

Jag tror (eller vet) att man som tonåring, kanske framförallt runt 13-15 år ofta ser tränare eller andra personer man ser upp till, med ögon som glorifierar dessa personer i beroendeställning. Jag trodde själv att jag var kär i en man, han lät mig rida hans travhästar, han var framåt och såg mig som person. I den här åldern tittar man mycket på killar och man tittar på dem med helt andra ögon. När det dock gick över gränsen, var det redan försent. Det värsta är att det inte slutar där, för att man skäms så mycket, fortsätter det som förut och man inte vill skapa frågetecken i omgivningen. Att sedan vackla mellan att vilja dö för skammen och hur äcklig man som person känner sig, för att man tillåtit sig själv att hamna i den situationen men inte vill berätta för någon om vad som hänt. Till att vilja dö, för att man minst av allt vill träffa personen i fråga men känner att det inte finns så mycket val.

Idag inser jag ju att en 32-åring inte ska känna, eller tillåta sig känna attraktion till en 14-åring. Att en människa ska kunna behärska sig. När jag var 21 år anmälde jag det, jag visste då att det skulle läggas ner, MEN, kommer det in en till anmälan på honom kommer min anmälan till nytta.

Det som dock skulle vara bra är att detta ämne diskuteras, på ridskolor, i skolan eller på övriga arenor där vuxna hamnar i beroendeställning till barn, vilka konsekvenser som blir etc. Det får gärna bli obekvämt, men det är ingenting mot för hur det känns efter att ha blivit sexuellt utnyttjad, eller suttit i förhör där man blir ifrågasatt om alla olika saker som hänt och när osv.

Barn kan inte skilja på fantasi och verklighet, men det ska fan vuxna veta! Skäms fan för mänskligheten när det går till såhär.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästbranschen vill stoppa den smärtsamma luftvägssjukdomen för hästar kvarka.
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 175
Senast: Hedinn
·
Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 346
Senast: Emma-pemma
·
  • Artikel
Hästnyheter Det som däremot oroar mig är hästnäringens långsamma arbete för att förhindra sexuella trakasserier och övergrepp i hästanläggningar...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp