Bukefalos 28 år!

Micklem tränsens storlekar.

Jag gissar att det snart kommer en ny modell som är ställbar över nosgrimman. Har läst fler som tycker som du att de blir för breda över nosryggen.

Tycker det är konstigt att ingen annan tränstillverkare har gjort en kopia fast med ställbar över nosryggen, samt längre käkrem.
 
Jag gissar att det snart kommer en ny modell som är ställbar över nosgrimman. Har läst fler som tycker som du att de blir för breda över nosryggen.

Tycker det är konstigt att ingen annan tränstillverkare har gjort en kopia fast med ställbar över nosryggen, samt längre käkrem.

De kanske har patent på designen? Bara en tanke från min sida....
Men är de inte också kända för att vara extremt små i storlekarna? Har kikat lite på de till Herr Häst i typ ½ år, men hela tiden avstått, då jag inte trott att ens största storleken ska räcka (Large Horse, eller vad heter den?). Han har förövrigt x-full i vanliga träns.
 
Tycker det är konstigt att ingen annan tränstillverkare har gjort en kopia fast med ställbar över nosryggen, samt längre käkrem.

Säkert skyddat, men det kommer nog. Så länge så avsäger jag mig Micklem, extremt bra promotat då typ "alla" har eller vill ha. Men TS frågade efter "det bästa" Då säger jag att Micklem är inte "det bästa".
 
Jag tycker inte de är varken små eller stora. Min, ca 160 cm i mkh, som har stor cob i grimmor och full i träns, med ganska grovt huvud kan preciiis ha cob på yttersta hålet på nosrem och käkrem, men full sitter bäst.
 
De har säkerligen patent på utformningen. Men jag hittade en väldigt snarlik variant av micklem på euro horse nu senast. Återförsäljaren hävde dock bestämt att det inte alls var någon kopia utan ett heeeelt annat träns.
Jag synade det noga då jag var ute efter ett micklem och enda skillnaden var att det inte kom med några clips till bettet.

I slutändan valde jag att köpa ett äkta. Köpte ett "large horse" och det satt som ett smäck på min som ligger mellan full och xfull.
Nu har lädret töjt sig något så kan spänna in nått hål till :)
 
Det säljes rena kopior på facebook med, oklart om clips medföljer men designen är precis likadan.

Det finns/fanns iaf ett amerikanskt patent
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 658
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 600
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 104
Senast: Farao
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 292
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp