Bukefalos 28 år!

Middagstips Stockholm

falukorw

Trådstartare
Imorgon ska jag och en kompis ut och äta i Stockholm. Trots att vi båda bor här har vi helt slut på idéer när det kommer till vilka restauranger som finns.
Kompisen är vegetarian men äter fisk, även om hon helst vill slippa det också, dock går räkor bra! Jag är inte jätte förtjust i indisk mat.
Det får gärna vara lite halvlyxigt, men inte snor dyrt. En trevlig miljö med bra service är jätte viktigt. Helst inom tullarna.

Vad har ni för förslag?
 
Sv: Middagstips Stockholm

Bar Nombre eller Pubologi. Eller Blue Light Yokohama eller Råkultur om ni är sugna på japanskt i värmen. Back a yard på söder har trevlig stämning och god Karibisk mat, men det är inte särskilt lyxigt.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Ett ställe jag inte varit på själv men som fått bra recensioner och som jag är väldigt nyfiken på är Barbro på söder.

Urban Deli tycker jag är väldigt bra och trevligt.

Berns Asiatiska är underbart men dyrt.

Och så en varning: Nya hippa Nosh & Chow var verkligen kasst, gå inte dit.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Hermans! Vegetarisk buffé på söder. Jag va där förra sommaren, då va det jättegott och fin utsikt. Skulle jag absolut rekommendera :)
 
Sv: Middagstips Stockholm

Kolla om Restaurang Malaysia har öppet! Riktigt bra mat, både vegetarisk och ickeveg.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Restaurang Agaton i Gamla stan har underbar vegetarisk risotto och vegetarisk lasagne. Lite i dyraste laget kanske men samtidigt jättebra service och jättegod mat. De har goda efterrätter med.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Har de blivit bättre igen? Slutade gå dit för några år sen eftersom maten blivit så dålig, men de kanske har bättrat sig sen dess?
 
Sv: Middagstips Stockholm

Det var ett tag sedan jag var där, men jag har aldrig varit besviken när jag varit där. Blev den dålig alltså?
 
Sv: Middagstips Stockholm

Ja, jag tyckte den var bra för typ fem år sen, men sen de senaste åren så var det trist varje gång, så då slutade jag gå dit. Nu har jag nog inte varit där på tre år, så den kan ju absolut ha blivit bra igen.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Jag har inte varit där på sistone, så jag vågar inte säga faktiskt.
 
Sv: Middagstips Stockholm

Urban Deli blev det!
Jäkligt god mat, bra service och fantastisk miljö! Kan verkligen rekommendera andra att gå hit!
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Mineur
·
Mat Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 616
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp