Bukefalos 28 år!

Midnattsritten i Sveg 2009

Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu är det 30 st anmälda och anmälningstiden går ut kl 21 i kväll.

Anmälningar efter det tillkommer det efteranmälningsavgift på 150 kr.
Vi vill gärna ha fler till 12milen men den kommer att köras oavsett om vi kommer upp i 5 anmälda.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

hade jag haft en häst hade jag åkt upp, så ifall ingen behöver en ryttare(;)) så får jag nöja mig med att titta på er andras bilder senare:)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Synd men bilder är inte helt fel.

Det är en artikel om ritten i en lokaltidning här uppe.
LT

Det kan ju ändå vara något.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nä ... det gick inte :( Hältan är borta, men känns inte riktigt hyggligt att rida distans när vi inte har så många kilometer i kroppen. Det är bara att ta ett djupt andetag och sikta på nästa år ...då kommer vi !!!
Lycka till alla ryttare, hästar och funktionärer - ha en fantastisk ritt och rid för oss också :o)

Ps.Någon som har tips om distanstävling runt slutet av augusti / september i mellansverige (med omnejd..hahaha) ?

Sunny smiles!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Synd men så är det.
Det som är bra är ju att hästen inte är halt längre eller hur.

Hur som helst så tar vi emot efteranmälan till i morgon ifall det är någon som skulle komma på att man vill komma.;)

Hör av er i såfall. Det är lite häftigt att nästan hela ridhuset är fullt. Några platser finns det kvar.
Och vädrets makter verkar var på vår sida.:banana:

En annan sak är också att vi kommer att köra tidtagningen med chip. I vår tävling gör man ett försök med att få ut sträcktider och resultat direkt på nätet. Alltså fortgående under tävlingens gång. Det finns inga garantier att det fungerar men att detta år är ett försöksår och att vi jobbar med en betaversion. Själva tidtagningen fungerar med detta system, nu är det nästa steg som skall testas.

Equipe håller hela tiden på att utvecklas och om allt fungerar som det är tänkt så går det att följa tävlingen via denna länk.

Vi har även funkisar vid varje ställe som en backup.

Kom ihåg att detta är ett testförsök så jag kan inte garantera att det går att följa tävlingen efter varje sträcka. Det kanske är bra att den är på natten så ni inte fastnar vid datorn. :rofl:
Men det skulle vara häftigt om det gjorde det. :bump::bump:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hej hej!

Ja då var vi snart på väg upp till Sveg. Är det någon som har tid att hinka två CR ryttare om ni ser oss så blir vi tacksamma och glada!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Billingeritten utanför Lerdala 15 augusti och Fornaboda 20 september kanske, vi åker också ifrån Enköping och det är absolut bra avstånd, spec. Fornaboda med ca 15 mil och lättåkt väg.

Nähä, ingen Midnattsritt för oss heller, när skadorna gav sig så dök det upp en lite hovböld. suck! Nu är allt bra men det känns inte som om vi heller har tillräckligt med km i kroppen för att ge oss ut i en terräng som är så helt olik våran egen.
Hoppas också att det blir en jättebra tävling och att ni blir så nöjda att ni vill fortsätta nästa år, oavsett tid på dygnet. ;)
Det har varit jättebra med alla uppdateringar här på forumet och så här i förväg så har det kännts väldigt genomtänkt och välarrangerat.

Lycka till på lördag alla ryttare, hästar, funktionärer och arrangörer! :bump:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Tyvärr så slog åskan ner här i Sveg på eftermiddags så att nu gick testförsöket lite till spillo men vi kör allt manuellt och kan ladda upp sträckresultat allt eftersom så länken som står i tidigare inlägg skall funka men det uppdateras kanske inte lika fort. :cry:

Ha en god helg så inkommer det lite rapporter på vår hemsida:
http://www.svegsryttarforening.se
Klicka vidare på Midnattsritten 2009.
Det ligger redan lite där från eftermiddagens aktiviteter.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

För er som undrar om resultaten i Midnattsritten:
T120 vanns av Maria Hagman-Eriksson på Prylens Pepton .

T80 vanns av Gry Heidi Vangen från Norge på RA Rashid och tvåa blev Mayron Söder på Gready.

T50 vanns av Lina Eliasson Jonsson på Tomahawk ox
Marie Eriksson på Tilli blev 2a
3:a Sarah Fredriksson Enterprize

Följande är
Gun Carlsson på Martec
Caroline Rogner på Ma El Hero
Mia Lindgren på Obelix.ox
Fannie Eriksson Minandra Blue
Elisabeth Gunnarsson på Zohrmino


Tyvärr förstörde åskan testet och sedan uppkom några fler saker i datasystemet som berodde på bugg i programvaran. Det löste sig det med. Man hade inte upptäckt det om det inte hade varit för just våran ritt. :).

:banana:Men vi är jättenöjda med tävlingen och jag(vi) vill verkligen tacka alla glada och positiva och härliga människor (och Hästar) som vi stött på.
Trots åskväder och hagelskur så fick vi alla en minnesvärd ritt.:banana:
:laugh:


Nu ska vi sova och vi återkommer på vår blogg och även här.

Natti natti eller God morgon. :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hej alla er som försökt följa Midnattsritten.

När det gäller resultaten så funkade inte Equipe som det var tänkt när tävlingen gick över till ett annat dygn.

Onlineresultaten funkade inte alls på grund av det så titta inte på det. De rör bara till det.
Det är något som redan rapporterats till deras personal och vi fick därför också dispens och inget negativt omdöme av domarna på resultaten. Vi fick göra en provisorisk lösning där vi fick helt enkelt sitta och räkna ut tiden manuellt.

Det var något som vi inte kunde rå på tyvärr men det kommer att lösas inom de närmaste dagarna. Jag kommer att sitta och göra detta manuellt i excel så att man får ut ryttarrapporter och allt som ska med om man inte hinner fixa en lösning från Equipe.
Testet som skulle göras med Equipe och chipsystemet gick tillspillo när Åskan dundrade ner över oss på eftermiddagen och förstörde utrustning. Men som jag också meddelat tidigare så var det en test och vi hade backup för testet men problemet i Equipe är informerat till dem.
Ville bara klargöra varför resultaten ser ut som de gör i nuläget men det skall åtgärdas inom de närmaste dagarna. Detta för att inga missförstånd skall ske.

Ryttarrapporter skall ut men det kan ta någon dag, tyvärr.

Annars så tror jag det var många som åkte här ifrån med ett stort leende på läpparna och fick fina minnen från Midnattsritten i Sveg. ;)

MVH
Maria Halvarsson
Svegs Ryttarförening
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

*knapp*
Har någon som red ritten något att berätta:)? Skulle vara kul och höra hur det var att tävla på natten
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

*knapp*
Har någon som red ritten något att berätta:)? Skulle vara kul och höra hur det var att tävla på natten

Hejsan

Jag var dit och red och det var en speciell ritt måste jag säga. Det var lite spännande att rida när det var så mörkt, det blev mycket skritt ett tag när vi var inne i skogen och red. Men längs vägarna så gick det bättre, och när det väl började ljusna så var det ingen fara. Det enda negativa var att det var svårt att se skyltarna, vi red fel en gång för vi missade en röd skylt. Men det är sånt som händer, vi kom tillbaka i alla fall. :laugh: Jag är glad att jag åkte dit för det var värt allt.

Annars så var ritten bra arrangerad, vilket jobb dom har lagt ner! :bow: I och med att jag är arrangör av Edsbyritten så vet jag vad det innebär att arrangera en dag tävling och bara det lilla jag såg på tävlingen så var det mycket mera jobb att ha en natt tävling. Kan tänka mig allt jobb innan som man "inte ser"... Stor eloge för detta arbete!!

Hoppas det blir fler år.

MVH Lina
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Tack för att du delade med dig:)
Det var just de jag var nyfiken på, hur man hittade runt när det var som mörkast;)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hej!
Jag var oxå med och red Clear round. DEt var helt klart speciellt att rida på natten, det blev mörkt i skogen, men hade lampa och trevligt sällskap vilket gjorde det lättare :) Skyltarna var lite svåra att se och sedan var det ju någon som tog sig besväret att plocka ned dem till ingen nytta.. Tråkigt att det finns sådana.

Det jag kommer att minnas bäst var när vi kom tillbaka från första slingan när hela området var fyllt av marshaller och "glowsticks", såg riktigt coolt ut! Tyvärr kunde jag inte fortsätta sedan pga halt häst, men det var ialla fall en riktigt rolig tävling!

TAck till arrangörerna som hade ordnat det så bra med allting! Hoppas det blir en tävling nästa år så kommer jag då oxå!

Mvh// Mimmi
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jag vill tacka arrangörerna för en underbar upplevelse! Vi kom ju iväg med två hästar på CR. Det var en härlig upplevelse när vi kom in i grind och hela Sandbacken var upplyst med marshaller! Så otroligt vackert och mysigt. Jag tog lite bilder från hästryggen. Mestadels så syntes bara chippet på min häst framåt. Kompisens häst tog jag lite bilder på och framåt gryningen så syntes de också lite. Mycket häftig upplevelse även om jag tycker att jag kunde ha varit utan åskan och haglet på dagen innan....

STORT tack till Svegs RF. Ni är alltid fantastiska! Ses nästa år!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 050
Senast: Badger
·
Samhälle En generell tråd om svensk skog och skogsbruk. Det går förstås diskutera allt möjligt men vi har en pågående biodiversitetskris i...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 463
Senast: Mkb
·
Samhälle Jag provade testet Odd One Out, länk nedan, där man ska identifiera vilken av fyra bilder som är AI genererad. Tydligen är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 507
Senast: Mkb
·
IT & mobiler Kanske är det rent personligt tycke, kanske är det fakta som någonstans kan backas upp. Eller kanske är det en helt onödig diskussion ;)...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 476
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp