Bukefalos 28 år!

Midnattsritten i Sveg 2009

Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Vilka har anmält eller ska anmäla till Midnattsritten. Jag ska rida min första CR tänkte jag, ska bli så spännande. Hoppas så klart på finväder den natten.:rofl:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hejsan

Jag har anmält mig till T50, jag längtar redan!! Det ska bil så himla roligt att åka dit och rida på natten. Hoppas det är många som kommer.
Ses i Sveg!! :banana:

MVH Lina
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu har vi anmälningar i alla klasser utom PP. Nu kan inget stoppa oss:laugh:! Har redan nått upp till vår tänkta minimigräns för att ställa in. Hoppas nu bara att, utöver de mer rutinerade ekipagen som redan anmält sig, även våra lokala förmågor tar chansen att testa en PP. Ny distansare behövs alltid..
//Irja
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Oooh - håller tummarna så det knakar att hästen min kryar på sig - har en envis hälta sen en tid tillbaka ... har ju missat både Uppsalaritten och Vasaritten nu ...! Hoppas på att kunna anmäla kommande vecka. Någon som vet hur tillgången på boxplatser är ? Vi kommer nog upp med varsin häst ridkompisen och jag - och planerar att ta med våra hinkissar och stanna ett par dar före / efter. Någon som har tips om nära boende ?
Hoppas vi ses :o)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hej!
Vi har 40 boxar så det ska nog gå bra. Vi har t ex Svegs camping, Hotell Mysoxen (vanliga hotellpriser) samt Lilla Hotellet (billiga hotellpriser). Hotell Härjedalen (vandrarhemspriser). Se vår sida svegsryttarforening.se och klicka på Midnattsritten längst ner så finns där tips om hur respektive ställe kontaktas samt mycket mer..
Varmt välkommen är du iaf!!:)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Sveg skulle bli höjdpunkten i år, men självklart så gick det åt skogen
Av tre hästar så är tre skadade, En med hovskada bak sen i januari, två veckor in i igångsättning så blir hon mystiskt halt fram och ingen tycks hitta något fel på henne. :confused:
Cristo var ju planerad att starta i Uppsala och Sveg, men han slet sig för en tid sen och sprang över ett armeringsnät som låg dålt i högt gräs, sår runt om och lymfangit bak. :cry: Det finns en liten liten chans att vi kan vara klara till sveg ändå, men jag räknar inte med det.
Den tredje hästen bestämdes skulle starta PP i Uppsala och om det gick bra, 50T i Sveg. Men hon har fått ett riktigt fullt skärsår på ett framben, sytt och sjukhage... länge.

Distans är verkligen en varannanritts sport, varannan ritt går toppenbra och man är i sjundehimlen, sen när det närmar sig anmälan igen så går det käpprätt åt he*#%te :devil:
Försöker dock motivera groomen att vi kan åka till sveg ändå, semester + åskådare. Känns ju surt att missa en midnattsritt i fjällmiljö.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Usch vad trist för dig att det är något med alla hästarna. Då har man max otur. Kanske någon har en häst som behöver en ryttare så du kan rida i allafall. :crazy: När det går illa så går det oftast jätteilla men jag hoppas verkligen att du kan få igång Cristo. Det går ju att efteranmäla i mån av plats när hästarna är så där på gränsen fast vi som arrangör blir ju glada om anmälningarna kommer in tidigare. ;)


Jag lägger till lite kring boendet för det går ju att tälta i anslutning till tävlingsplatsen också. Löpande info finns hela tiden på vår hemsida. :idea:

Nu har vi bara PP:n som inte har någon anmälan annars finns det anmälningar till alla klasser. Även i T120 där Maria H-E anmält sig fast inte via Tävlingsdatabasen. Snigelpost är ju jättebra när det strular till sig. :banana:

Glad Midsommar på er alla och njut av sillen och drick lagom av snapsen. :rofl:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Verkar som om jag kanske kan åka på Midnattsritten iaf. Isåfall kommer vi med två hästar till CR... Ska rida uppsalaritten först så jag se att allt fungerar som det ska med medryttaren.

Till alla er som funderar! Sluta fundera - anmäl er!

Love Sveg!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

God morgon allihopa!

Vi från Midnattsritten vill berätta en enkel ändring. För någon dag sedan så var det en som uppmärksammat att vi hade olika datum i Proppen respektive tävlingsdatabasen och nu har vi kommit fram till att vi flyttar fram anmälningsdatumet med 1 vecka.

:banana: Sista anmälningsdag är den 6 Juli istället :banana:

Vi vet också att det finns de som har skadade hästar och ligger på gränsen för att delta och detta bör säkert också bli bra för er för då får ni möjlighet genom att vi senarelägger datumet.

Anmäl er via Tävlingsdatabasen-TDB så er anmälan hinner in i tid men för er som anmäler er på det "gamla" hederliga sättet bör skicka in anmälan tidigare. Vi har lagt ut dessa blanketter på klubbens hemsida
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

jättebra, då hinner man kolla av ordentligt efter uppsalaritten! NICE!
längtar till sveg!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Vi väntar på dig. :D
Såg nu att du inte kom till start?
Vad hände?

Vi har 18 st anmälda nu :bump:
men hoppas fler ändå förståss.:laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Midnattsritten kommer säkert bli en härlig upplevelse, hoppas ni får ännu fler startande, hade gärna startat själv men ibland står man utan häst... Har någon en häst över så säg gärna till dock ;)

I värsta fall får man väl åka upp och bara fota och umgås med alla trevliga distansryttare :)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Du är så välkommen att fota och umgås. :rofl:
Vi har till och med haft så fina personer som bor långt borta som själv hört av sig till oss för att vara med som funktionärer på ritten och det är ju helhäftigt tycker jag.

Sen hoppas jag som du att fler anmäler sig och särskilt nu när vi flyttat fram anmälningsdatumet till den 6 juli istället. :laugh:
Vi är jätteglada över intresset som är och jag hoppas att det är en gren som skall locka ännu fler även i Norra Sverige. :bump:

Vi har ju verkligen goda träningsmöjligheter här med vår terräng.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu börjar det även komma in anmälningar från Norge. :banana:
Superkul.

Hoppas det dyker upp ännu fler inom de närmaste dagarna.
Vare sig de kommer från Sverige eller andra nordiska länder. ;)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jobbar den helgen men hade tänkt ta med mig en elev. Tyvärr är inte en av hästarna riktigt ok just nu. Fyraåringen är för ung och islandshästen inte i sådan kondition. Men har någon häst över, snäll rackare till min elev så säg gärna till! Lugn ridning på CR....
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Kanske har hittat en lösning... hoppas!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Trevligt att prata med dig i går DW. Men det var full huggning åt mig.
Svegs alpina klubb arrangerar alltid en fest första helgen i juli som heter Björnfesten och den startade i går.

Men hur som helst så är det jätteroligt att ni lyckas hitta lösning för att komma. :rofl: Vi ser verkligen fram emot detta. Totalt har vi 26 anmälningar nu och hoppas på att alla kommer till start. :banana: Det är sådant man inte vet men man kan alltid hoppas.:bow:

Vi ses mot nästa helg. :bump:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Ville bara berätta att just nu är det 27 anmälda med deltagare från både Sverige och Norge fördelat i klass 1-4. Hoppas inget händer med hästar och så.

Startlistor publiceras under tisdagen på hemsidan när anmälningstiden gått ut.

Efteranmälan går att göra (blir lite dyrare då) men som jag tidigare nämnt så kan vi inte garantera gratis boxplats då.

Ni som anmält er och fått Ryttarmeddelande skickat till er:
Kom ihåg kartan, ev nummerlappsväst (nummerlappsväst finns det att köpa hos oss om man inte har) och allt annat som ni behöver. ;)

Nu är det bara en vecka kvar så är ni i mål på Midnattsritten. :banana: :bump:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp